Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

TDC Lisbeth Øbo Willumsen 21. november

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "TDC Lisbeth Øbo Willumsen 21. november"— Præsentationens transcript:

1 TDC Lisbeth Øbo Willumsen 21. november 2008 16-09-2018
TDC og medarbejderne

2 Struktur Vision og politik Et stærkt TDC Medarbejdervision
Rekruttering Ledelses- og kompetenceudvikling Talent Management Lederudvikling Fokuseret organisationsudvikling Udviklingsproces: Jobkom Elever Uddannelse TDC og medarbejderne

3 Vision og politik

4 Et stærkt TDC Hvem er vi? ”Rygraden i det danske it- og kommunikationssamfund” Vi sørger for, at danskerne kan kommunikere i verdensklasse Vi er engagerede, ordentlige og værdiskabende Hvad tilbyder vi? ”…mere” Du får mere ud af at være kunde hos os Kunderne skal opleve, at vi leverer mere værdi for pengene end vores konkurrenter dit potentiale hos os Medarbejderne skal opleve, at de kan gøre en forskel med deres personlige engagement Danmark kan mere på grund af os Danskerne skal opleve, at vi opfører os ordentligt og bidrager til samfundet Hvad gør vi? ”Skaber et stærkt TDC” Kundernes førstevalg Vi skal adskille os fra vores konkurrenter ved at have mere at byde på… …og vi skal skelne mellem kunderne for at betjene dem bedst muligt Enkel og effektiv Vi skal reducere vores omkostninger, så vi kan blive mere konkurrencedygtige… …og vi skal forenkle vores processer, så vi kan give kunderne en bedre service Solidt fundament i it og netværk Vi skal investere massivt i it og netværk… …så vi kan skabe enkle og billige produkter, der hænger sammen - og virker Hvad opnår vi? Tilfredse aktionærer - Loyale kunder - Engagerede medarbejdere - Godt omdømme TDC og medarbejderne

5 Medarbejdervision TDC har engagerede, ordentlige og værdiskabende medarbejdere. TDC vil være en udviklende og attraktiv arbejdsplads og have et godt arbejdsmiljø Vi har derfor hele tiden fokus på kompetence- og ledelsesudvikling samt medarbejdertilfredshed og –motivation. TDC og medarbejderne

6 Grundlæggende principper for rekruttering
Vurdering og udvælgelse af nye medarbejdere skal altid foregå med afsæt i en grundig beskrivelse af kritiske kompetencekrav for stillingen, set i lyset af TDC’s overordnede strategi. Al personvurdering skal foregå ud fra et flersidigt bedømmelsesgrundlag, dvs. ved at bruge flere redskaber og flere sæt øjne i vurderingen af kandidatfeltet. Rekruttering af nye medarbejdere er en fælles opgave for leder og HR; lederen har det overordnede ansvar for processens elementer og for den endelige beslutning vedrørende personvalg, HR har til opgave at understøtte og udfordre lederen i denne proces. TDC og medarbejderne

7 Ledelses- og kompetenceudvikling

8 Talent Management Formålet med at arbejde med Talent Management i TDC, er at sikre, at TDC har de rette kompetencer til at nå TDC’s strategiske mål – rette person på rette tid og rette sted De kompetencer der er nødvendige for at TDC kan nå sine strategiske målsætninger TDC’s Strategiske Talentprogram Salg Produktudvik- ling/PM Projekt- ledelse Ledelse Proces- optimering Formålet er kendt, det er næsten som det hele tiden har været, men der er sket en væsentligt tilføjelse, AT NÅ TDCs STRATEGISKE MÅL, derudover er selve formålet udbygget med 4 underpunkter, der samtidig vil blive opstillet som KPI’er, så vi ser om TDC opnår det der ønskes med TM. De 4 mål er at vi kan fastholde ikke kun talenter, men også ledere, mobileteten skal styrkes også på disse områder- også mere på tværs af hele TDC, så Synlighed er et af nøgleordene i det nyt Talentprogram, netop for at styrke mobiliteten. Sluttelig skal der skabes gode udviklingsmuligheder i form af forskellige tilbud/krav til både ledere og talenter. Og udover hvad TDC får, vil også talent og leder for talent opnå noget ved det nye Talent Managenet. Talentet får mulighed for at udnytte sit fulde potentiale som det også er beskrevet i TDC’s kernedukument og skifte arbejdsfunktion, her tænkes på mobiliteten igen, - og der tænkes på at den udvikling som et talent gennemgår gerne skulle betyde at man kan opfylde øgede mål og krav, herunder også mere og mere komplekse opgaver. Hvis man er leder for talent som nogle af jer sikkert er eller bliver, så får I støtte til jeres opgave med at udvikle og fastholde jeres medarbejder og I får også en kapacitet i afdeling, der kan være med til at løse mere komplekse opgaver end man måske først havde forventet, - hvilket vil betyde øget effektivitet og tværgående samarbejde omkring processer m.v. TDC og medarbejderne

9 Hvad er et talent i TDC? Et talent i TDC:
Kan eksekvere og vise excellente resultater Har en særlig stærk forretningsforståelse Er mobile, både horisontalt og vertikalt Talent Management: Et redskab til at understøtte medarbejdere med et potentiale for at udvikle et talent. Talent Management skal tiltrække, fastholde og udvikle dygtige medarbejdere samt styrke den interne rekruttering i TDC. TDC og medarbejderne

10 Ledelse i TDC Ledelse i TDC er en obligatorisk grunduddannelse, for alle nye ledere i TDC. Formålet er at nye ledere i TDC bliver fortrolige med egen ledelsesrolle samt at de udøver engageret, ordentlig og værdiskabende ledelse. TDC og medarbejderne

11 Ledelse er det noget for mig?
Et lærings- og udviklingsforløb for medarbejdere med interesse for ledelse. Ledelse er det noget for mig? Skal først og fremmest give medarbejdere indsigt i ledelse – hvad er god ledelse, hvad er en god leder etc. Medarbejderne skal gennem øvelser og forståelse for ledelse finde ud af, om de har flair for ledelse samt evnen til at udøve ledelse. Kurset skal i sidste ende give medarbejdere en afklaring omkring, hvorvidt ledelse er noget for dem. TDC og medarbejderne

12 Strategien er grundlaget for organisationsudviklingen
Vi vil være kundernes første valg Kundernes oplevelse ”få mere” Processer Service Produkter Oplevelse af mere Organisationsudvikling er udgangspunktet for al ledelses- og medarbejderudvikling TDC og medarbejderne

13 Elevannoncen 2008 Der er i 2008: I 2008: I 2009 forventes: 180 elever
5 uddannelsesretninger: Tekniske elever (teleinstallationsteknikelever & telesystemteknikelever) Salgsassistentelever Handelsassistentelever Lager- og logistikelever Datateknikelever I 2008: 72 elever er blevet udlærte 91 nye elever er blevet ansat Ny undervisningsplan I 2009 forventes: 69 elever at blive udlærte 65 nye elever at blive ansat Fortsat 5 uddannelsesretninger TDC og medarbejderne

14 Elever i TDC TDC og medarbejderne

15 Kompetenceudviklingsprocessen
3. Læring og udvikling - Udviklingsplaner fører til udvikling og effekt for forretningen. 2. Dialog - JobKom dialogen holdes på team- og individniveau. - JobKom dialogen resulterer i udviklingsplaner. Strategi, jobudvikling, organisations- udvikling, rekruttering etc. medfører behov for (ny) kompetenceanalyse. 1. Kompetenceanalyse - Oversættelse af strategi til resultater, opgaver og kompetencer er udgangspunkt for al kompetenceudvikling. - Kompetenceanalysen giver et overblik for kompetencebehov på teamniveau. TDC og medarbejderne

16 Samtaleværktøj til Jobkom
TDC og medarbejderne

17 Uddannelse TDC’s uddannelseskatalog
Her kan medarbejdere tilmelde sig kurser fra uddannelseskataloget, registrere allerede gennemførte kurser, som ikke står i kataloget eller tilføje kurser som man ønsker at tage, men som ikke er tilbudt i kataloget. Mange kurser bliver afholdt som e-Lærings kurser, og som det fremgår af billedet, er mange af disse interne e-Lærings kurser. TDC og medarbejderne

18 Personalepakker Jobpakke Udviklingspakke Betalt spisepause
Mulighed for fleksibelt arbejde Deltid efter aftale Markering af jubilæum Seniorordninger Sundhedspakke Motions- og fitnesslokaler Idrætsklubber og motionsarrangementer Fysioterapi og kiropraktor Frihed til læge og tandlægebesøg Sund mad i kantinerne Personpakke Rådgivning i krisesituationer Misbrugsrådgivning Rygestopkurser Teknologipakke Hjemmearbejdsplads Rabat på telefon og køb i TDC butik Medarbejderbredbånd, -PC og –mobil Udviklingspakke Kompetenceudvikling Uddannelse i fritiden Stor intern mobilitet Familie og fritidspakke Eksterne rabatordninger Gode orlovsmuligheder Ordninger ved børns sygdom Frihed til særlige begivenheder Kunst og kulturforeninger Virksomhedshjemmeværn Feriepakke Feriehuse 5 feriefridage Fridage juleaftens- og nytårsdag Ekstra feriegodtgørelse Forsikringspakke Gruppelivsforsikring inkl. kritisk sygdom Heltidsulykkesforsikring Sundhedsforsikring TDC og medarbejderne


Download ppt "TDC Lisbeth Øbo Willumsen 21. november"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google