Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Casper Hald 22. september 2016 Direktør, BLOCKBUSTER Effektive strategier mod piratkopiering på internettet DI Digital & RettighedsAlliancen VI SKAL HAVE.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Casper Hald 22. september 2016 Direktør, BLOCKBUSTER Effektive strategier mod piratkopiering på internettet DI Digital & RettighedsAlliancen VI SKAL HAVE."— Præsentationens transcript:

1 Casper Hald 22. september 2016 Direktør, BLOCKBUSTER Effektive strategier mod piratkopiering på internettet DI Digital & RettighedsAlliancen VI SKAL HAVE NYERE VARER PÅ HYLDERNE

2

3

4 4 Det største filmkatalog (over 8.500 film) Både leje (TVOD) og køb (EST) De nyeste premierefilm (3-4 md. efter biografpremiere) Eksklusivt indhold Komplette serier med de nyeste sæsoner + + Den største tilgængelighed BLOCKBUSTER er for alle - og man betaler kun for det man ser!

5 Danmark: 14. juni – 12. august ‘16 36.879 ulovlige visninger

6 INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film

7 INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr. Film frigives alt for sent til VOD Forbrugere vil have nye film tilgængeligt hurtigere.

8 INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Uplift film tilgængelig på VOD efter 3 mdr. Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr. Film frigives alt for sent til VOD Forbrugere vil have nye film tilgængeligt hurtigere.

9 I gennemsnit ligger 90% af alle spillefilms billetsalg i de første 6 uger – 42 dage - efter biografpremieren. Dette gør sig gældende for både ”Alle premierefilm”* samlet set, men også for danske film i gennemsnit. INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Uplift film tilgængelig på VOD efter 3 mdr. Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr.

10 En effektiv strategi mod pirateri, og optimering af omsætning og marketing for alle parter, vil være et 10 ugers vindue som standard, dog med fleksibilitet til enten at forlænge eller forkorte til f.eks. 2 uger. Ingen kommunikation om VOD- lanceringsdato i biografvinduet. INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Uplift film tilgængelig på VOD efter 3 mdr. Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr. 2 uger 10 uger

11 Case #1: SORGENFRI Eksklusiv Blockbuster film 2 uger efter biografpremiere Gode anmeldelser og presseomtale af nyt kreativt initiativ Nr. 1 film hos Blockbuster i 3 uger Over 10.000 transaktioner 11

12 Case #2: BLOOD FATHER Første amerikanske VOD release 2 uger efter biografpremiere Gode anmeldelser og positiv modtagelse fra forbrugerne Nr. 1 film hos Blockbuster netop nu Filmselskabet bag melder om overordentligt positive tal samlet set. Hos Blockbuster 400% flere transaktioner den første uge i fht. Sorgenfri.

13 Case #2: BLOOD FATHER

14 Sessionsbaseret vandmærketeknologi afslører forbrugere der uploader

15

16 Danmark: 6. maj – 12. august 15.308 ulovlige visninger

17 Det kan konstateres at i 2015 var 84 % af de danske biografpremierefilm forsat tilgængelige i mindst én biograf 10 uger efter premieren. For spillefilm samlet set, var tilsvarende andel 61%. Denne andel siger dog ikke nogen om antal sale filmene er til rådighed. TILGÆNGELIGHED ANDEL AF PREMIEREFILM FORTSAT I MARKEDET 10 UGER EFTER PREMIEREN KILDE: DANMARKS STATISTIK, statistikbanken.dk/BIO1, SPILLEFILM I DE DANSKE BIOGRAFER


Download ppt "Casper Hald 22. september 2016 Direktør, BLOCKBUSTER Effektive strategier mod piratkopiering på internettet DI Digital & RettighedsAlliancen VI SKAL HAVE."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google