Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.1 Lingo Inside LingoLand
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.2 Dagens mål Kunne udtrække en model fra et komplekst system og bruge den som et ”kort” rundt i progrfammet Får en bedre forståelse for be objektorienterede begreber Få mere Lingo erfaring
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.3 Lingoland i atomer Hvad består lingoLand af –9 moviescripts –23 parentsecrips –63 stykker grafik –9 bahavior scripts Vi skal prøve at få et overblik over det
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.4 Afgrænsning Vi vil se på den del af LingoLand der handler om spørgsmål Vi vil IKKE se på grafik og generering af grafik Vi vil veksle mellem Lingo og klassediagrammer
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.5 Spørgsmål Der er to typer af spørgsmål –Sammensatte –Enkelte De er repræsenteret ved to forskellige typer af klasser –AbstractBinderQuest –AbstractConditionalQuest De beskriver det der er generelt for hhv. et sammensat- og et enkelt spørgsmål
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.6 AbstractConditionalQuest
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.7 Konkrete Quests
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.8 BinderQuest
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.9 Oprettelse af spørgsmål
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.10 Success
Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering14.11 Fire på stribe Vi skal lave et fire på stribe spil Hvilke begreber? Hvad skal man kunne (funktionalitet)? Hvordan skal disse begreber understøtte hvad man skal kunne?