Digitale medier: formidling og design 22. februar 2007 Kvantitativ metode.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Basic Data Analysis: Descriptive Statistics
Advertisements

Forskning, formidling og andre færdigheder
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dagens program Opsamling (skalaer & deskriptiv analyse)
Eksperimental Design and Anlysis
Eksperimental Design and Analysis
Kvantitative Metoder Dagens program (på tavle)
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Case: Sampling Define the population for the Choice of Education study Sample or census? Is the resulting sample a probability sample? Which of all the.
Magtteori I 7. September 2005.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen. vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Christian Backer Mogensen, Poul Kjældgaard, Charlotte Jensen and Ming Chen, Akutforskningsenheden, Sygehus Sønderjylland MRSA screening in ED detects a.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Animation på teksten Danish Red Cross 1 ss. Animation på teksten Latrines HVEM OG PÅ HVILKEN BAGGRUND TRÆFFER BESLUTNING OM VALG AF MODEL2
Opgave 53 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Simulation og computerspil Selv-referentialitet og computerspil Bo Kampmann Walther
1 QA and user research
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
DIEB14.1 Kursusgang 14 Tidsforbrug til en usability-evaluering Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktiviteter Erfaringer med tidsforbrug Instant Data.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Segmentering.
Metodeafsnit Projekt: Estimering af marked
Forretning og Ledelse – Lektion 7
QA.  Først indløbne spørgsmål  Derefter er ordet frit  Own laptops in the exam: Rules do not say anything about this, but specify printed aids and.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (1) Kjeld Svidt
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
1 Game Industry Economics
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Navn på enhed (Indsæt --> Diasnummer) Davenport et al. (2000) Vs Adelman et. Al (2002) Possible states for.
Slides for: Software requirements - Styles and techniques Soren Lauesen 6. Quality requirements January 2007 © 2002, Pearson Education retains the copyright.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Session 11.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling GRASP mønstre Basale ansvarsplaceringsregler.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
Omsætning af en model til en RDB Jesper Tørresø DAB1 F Marts 2008.
Skift Typografi Marker tekst og klik TAB for at hoppe til næste typografi Klik SHIFT + TAB for at hoppe tilbage i typografierne 1. OVERSKRIFT 2. UNDEROVERSKRIFT.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
Rapportskrivning 2 Århus Maskinmesterskole Engelsk/1. Semester -inkl. problemformulering.
Hvad er et godt eksperiment, og hvordan planlægges en eksperiment række? hypothesis, theory, law mean a formula derived by inference.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 2 linjer med respekt for evt logo Indsæt billede >Klik på billedikonet og indsæt billede Efter indsættelse >Højreklik.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Database Some walk through lv/ Figures & some text from: © Pearson Education Limited 1995,
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
THE MENTORING JOURNEY.
Kvalitative metoder, forår kursusgang
Introduction to synopsis writing
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
DB analyse og modellering
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
Denitrification in the root zone
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Hot work Planning: 01.Februar 2008 Outdoor: 01.Februar 2008
Vibeke Overgaard Madsen
An IP Strategy comprises
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
SOME eller ANY START
Smart Data Tool (SDT) In Sales
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
The US-China trade war and its consequences
Præsentationens transcript:

Digitale medier: formidling og design 22. februar 2007 Kvantitativ metode

Program –Demonstration af Technorati tags + favs med opgaveemner –Kvantitativ metode –Kvalitativ metode –Øvelse: Spørgeskema 14 –Kage –Fremlæggelse af gruppearbejde: Websurvey Spørgeskema

Reglerne for den obligatoriske øvelse eksamensemne Beskrivelsen skal have en meningsfuld overskrift (altså ikke "Eksamensemne" men feks. "Mobning på arto.dk") Den skal være på ca 300 ord I kan opgive flere mulige emner i samme post I jeres eksamensemne-post skal indgå det link til Technorati, som er beskrevet i min Technorati-post på gruppebloggen Hvis jeres posting ikke overholder dette, kan I ikke gå til eksamen Hvis det alt sammen bliver lavet korrekt, vil det ende med at være en liste over eksamensemner, som kan ses på Technorati via dette link:

Alternativer til spørgeskemaer/ interview i medievidenskab Tekstanalyse Laboratorieforsøg Deltagende observation Action research Etc.

Quantitative research ~ survey operationalization –kan vi undersøge spørgsmålet, så vi får valide svar? generalization –hvordan sikrer vi, at en undersøgelse af et mindre antal tilfælde giver et korrekt billede af det totale antal? inferential analysis –hvordan finder vi svarene?

Fremgangsmåde 1.state the research question 2.identify the variables 3.define the variables how can the variables be measured? 4.specify the independent and dependent variables this is the causal relation we wish to establish

Fremgangsmåde 5.choose the level of measurement nominal interval ordinal ratio 6.design the sample total population sampling frame sampling method non-response 7.map and analyse the data

Fremgangsmåde 8.model the causal relationship 9.evaluate the causal relationship i.is there a plausible relation? ii.are there other variables that might influence all variables in the sample (intervening variables)? 10.publish

1. state the research question research review firsthand scoping establish the possible states of the causal relation: –null hypothesis –alternate hypothesis must be a testable condition

2 and 3. Identifying and defining variables construct validity –eks. socialgrupper verbal responses → numbers → analysis → verbal results

Socialgrupper (kilde: SFI) Socialgruppe I Store selvstændige: Selvstændige i by-erhverv med lang, videregående uddannelse. Selvstændige i by-erhverv med 21 ansatte og derover. Godsejere. (proprietærer) Topfunktionærer: Funktionærer med lang, videregående uddannelse. Funktionærer med 51 underordnede og derover. Socialgruppe II Større selvstændige: Selvstændige i byerhverv med mellemlang, videregående uddannelse Selvstændige i byerhverv med 6-20 ansatte. Højere Funktionærer med underordnede. Funktionærer Funktionærer med MVU Socialgruppe III: Mindre selvstændige i by-erhverv: Selvstændige i byerhverv med 0-5 ansatte Mindre selvstændige i landbrug: Gårdejere Mellem-funktionærer: Funktionærer med 1-10 underordnede Socialgruppe IV: Husmænd Underordnede Funktionærer: Funktionærer med 0 underordnede Faglærte arbejdere Socialgruppe V Ikke-faglærte arbejdere Udenfor socialgruppeinddelingen: De der aldrig har haft arbejde

Specifying the independent and dependent variables independent variable –årsagsvariablen –demografiske data (alder, køn, etnisk oprindelse) hører som regel hjemme her dependent variable –virkningsvariablen

5. Choosing the level of measurement nominal variables –categories, e.g., male/female, nationality scaled variables –ordinal: ordered but differences not important, e.g., restaurant ratings, Likert scale –interval: ordered, constant scale, but no natural zero, e.g., temperature, dates –ratio: ordered, constant scale, natural zero, e.g., height, weight, age, length, income Dansk: nominelle/skale- rede variable ordinalskala intervalskala forholdsskala

Likert scale Usually five, seven, or nine points Typical scale: –Strongly disagree –Disagree –Neither agree nor disagree –Agree –Strongly agree

6. Designing the sample Target population ~ Sample frame Sampling strategies –Non-probability sampling Convenience sampling –Probability sampling systematic random sample stratified random sample multi-stage stratified area sample rules of substitution –Sample size

7. Mapping and analysing data statistical tools –sample size –number of variables –level of measurement for practical applications, computer software –SPSS –InStat –SigmaStat, etc. data mining

Basic patterning central tendency –means –frequency –medians dispersion of responses –variance –clusters –standard variation

Standard statistics Chi-square (hypothesis likelihood) ANOVA (analysis of variance) Correlation analysis

10. reporting findings empirical, quantitative –validity and reliability –meaning and interpretation –relationship between concepts generic format –introduction (including research review) –method –results –discussion

Sample media use survey Age in years Sex Place of residence (zip code) Household income ( DKK intervals) Level of education (highest degree completed) Current occupation: Student/Blue-collar/White- collar/Managerial/Other When did you last (by your best recollection) use the following media: Landline telephone Mobile phone Web Television Radio SMS Chat/Instant Messaging Newspaper Cinema

In you own estimate, how many _hours_ do you use the following media per week? Landline telephone Mobile phone Web Television Radio In your own estimate, how many _times_ do you use the following media per week? SMS Chat/Instant Messaging Newspaper Cinema

On a scale from 1 to 5, where 1 is of great importance and 5 is of little importance, how do you rate the following media? Landline telephone Mobile phone Web Television Radio SMS Chat/Instant Messaging Newspaper Cinema Which other media do you use (and why)? Other comments?