DAMP E2003 Compositing ’Made of different parts or materials’ (Oxford Dictionary) ’a conceptual, not only technological operation’ –’Collage’ eller ’mixed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Filmtekniske virkemidler
Advertisements

90’ernes litteratur og litteratur i det nye årtusinde
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Materialeplatform cases materialeplatform.emu.dk
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Kort & Matrikelstyrelsen
½.
The Love Shop Lawton/Webb 2003 Vores oplæg er delt i form og indhold, vel vidende om, at disse er gensidigt afhængige af hinanden – og derfor vil vi til.
E-bøger gennem PrioInfo - oversigt v/ Claes Olsson.
Magtteori I 7. September 2005.
Digitale medier: formidling og design
Sådan bruger Du et digitalvideokamera:SONY TRV 25E.
Beskæring, perspektiv, og komposition
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
Digital videoformidling ”The medium is the message” ”If you have ever tried to make oil paints or clay do what you wanted them to do, you will readily.
Niels Pein Regelopdatering Niels Pein Udpluk af nyhederne Definitioner Regler Decisions.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Filmteknologiens historie
SQL Jesper Tørresø DAB1 E oktober Punkter for i dag. SQL baggrund. Relationel algebra. Brug af VS2005.
Simulation og computerspil Selv-referentialitet og computerspil Bo Kampmann Walther
DAMP E2003 Tirs. 21/10 Status litt. mm. (15 min.) Grupper opstiller tidsestimat, tekniske behov og projekt mål. –mailes til (30 min.) Commotion.
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 24 UWT seminar 2010 Jesper Ellerbæk Nielsen ”Combining C-band and X-band weather radars for accurate precipitation.
DAMP E2003 Recap - commotion New Media - Manovich Projekter –Feedback og koordinering 3D integration.
Paneldebat Esben Staffan Henrik Bo Svend Perspektiver!?
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Digital videoformidling Tidsplan 9 – 10 Rules of filmgrammar 10 – 11 lyssætning 11 – 12 lys demo (1.90) 13 – 14 oplæg 14 – 15 klippeøvelse.
Medier og kommunikation V
Billeder. grænser. leg. eksamen specialeafhandling 24. juni 2005 it-universitetet stabilitet. mobilitet.
”Parts of speech” grundbegreber.
CORBA/e CORBA and Embedded Systems OOMI 27. November 2006.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Digital videoformidling Log/Capture. Digital videoformidling Logging Afgørende for klippearbejdet Teknisk udvælgelse af brugbart materiale Gennemsyn og.
Kreative metoder John Paulin Hansen DDK ITU Feb 2007.
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
DAMP E2003 The poetics of New Media Aristoteles og Manovich.
Emotioner Thomas Krabben Helle Hald. Hvad er ”emotions” Inspiret by Darwin and Ekman ” Emotions are evolutionary adaptations, as they enhance an organism's.
DAMP E2003 Tirs. 11/11 Recap - Poetik Formprincipper Projekter –Feedback og gennemgang af opgave.
SQL Jesper Tørresø DAB1 E September Punkter for i dag. SQL baggrund. Relationel algebra. SQL koncept –Vises ved brug af VS2008.
LYD OG VIDEO Digitale Medier E /11 MENU DIGITALE MEDIER: FORMIDLING OG DESIGN CSS 2 LYD VIDEO.
Road Construction in the Arctic / Vejkonstruktion i Arktis.
Digital videoformidling Historisk Animated photography –E Muybridge,E J Marey,Edison/DicksonE MuybridgeE J MareyEdison/Dickson Story film –Lumiére Brothers.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (1) Kjeld Svidt
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
DAMP E2003 New Media Forms. DAMP E2003 Hovedformer Collection –Arkiv bliver til database Indexering, søgemuligheder, reorganisering etc. Navigable space.
Målsætninger At kunne formulere sig om audiovisuel kommunikation
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Tilskuerens rolle Hvordan får filmmusikken mening? –Musikken kan have rent formelle funktioner Sammenbinde tid, rum og begivenhed Bruges til at ”erstatte”
Information over/underload Medier og Kommunikation, F2005.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Digital videoformidling Rules of film grammar To ’skoler’ / paradigmer Continuity –Realisme, usynlige klip, Hollywood –Ingen opmærksomhed på udsigelsen.
Den Digitale Æstetik | DIGITAL ÆSTETIK OG KOMMUNIKATION | DDAK | ITU | DKM | E2003.
AV/C Audio/Video Control. AV/C Digital Interface Command Set Kommandsæt til styring af AV udstyr på 1394 seriel bussen ved brug af IEC FCP mekanismen.
Ambient Information Visualisation - Informative Art Karen Falkenberg Lund
Digitale medier: formidling og design 22. marts Filmanalyse.
Learning Set 3 : Lesson 1 : Slide 1 Proteins Move Based on Size lactase tyrosinase.
KFUM-Spejderne i Danmark General assembly KFUM-Spejderne i Danmark Conditions time spent in the conference hall should be minimized everybody should.
Digitale tjenester på nettet Dansk Energi, 15. juni 2009.
Database Some walk through lv/ Figures & some text from: © Pearson Education Limited 1995,
Grundlaget for kognitive tilgange Köhler Koffka Wertheimer Psychology of Personal Constructs Metateoretiske refleksioner Kognitive og socialkognitive aspekter.
2. Møde vedr. CDA Aftaleprofilering
- Virkelighedsvarianter
Dansk HL7 CDA profil til deling af aftaler Data i en aftale
DB analyse og modellering
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
2.D Mediefag C.
DA and the Danish labour market
Præsentationens transcript:

DAMP E2003 Compositing ’Made of different parts or materials’ (Oxford Dictionary) ’a conceptual, not only technological operation’ –’Collage’ eller ’mixed media’ –Beholder elementernes selvstændige udtryk ’Composite shot’ –Usynlig integration af elementerne, ”Wag the dog” (1997)

DAMP E2003 Digital compositing (Hollywood) –Lucas Film, modulær opbygning –Matte teknik (film) –Simulering af trad. film shot Depth of field Filmstock Kamera bevægelser Spatial montage (Manovich) –Rybczynski, Zeman –Diskontinuitet og kontrast

DAMP E2003 Trad. Def. –Konstruktion af Virtuelt rum –Simulering af kamera (valgfri) –Simulering af materiale (valgfri) Bred def: selektion/compositing –Modularitet til streams Film, tv –Modularitet bibeholdes Games, Quicktime 3D som erstatning for 2D (foto/film) Smal def: fotorealisme –Usynlig helhed Semantisk, stilistisk og rumligt

DAMP E2003 Anti-montage Post-moderne pastiche (citering) –Henviser til kilden (metapræg) Compositing –Fjerner referencen til kilden –Smoothness og continuity Morphing i stedet for klip Games uden klip –Simpel addition vs. Montage Kontrast, complementaritet og dissonans –Filmen er baseret på diskontinuitet Compositing søger kontinuitet, en enkelt gestalt

DAMP E2003 arkæologi Katarine den store –Facader males, illusion Kommunismen i USSR –Særlige ruter for turister –Fiktions film (Social realisme) Syntese af illusions elementer Primitiv til klassisk film stil Editing og montage som ’key technologies for creating fake realities’ Temporal montage Montage indenfor rammen

DAMP E2003 video 1970’erne - keying –Erstatter rear projection –Nyheder (to billeder) Ikke usynlig, men funktionelt og konceptuelt forskellig fra trad.composite –Rybczynski ”Steps” Film, video og digital montage Eisensteins ’Odessa trappen’ Keyer color-video af turister ind i b/w film ”Potemkin” 1925

DAMP E2003 video Godard - temporal diskontinuitet Tidlige film ”Breathless”, ”Vivre sa vie” –”Histoire(s) du cinema”(89) Langsom dissolve, oscillation (flicker) Minds movement from one concept to another Mixing som udtryk for association –Gene Youngblood Fortid, nutid, fremtid i samme shot

DAMP E2003 Trade-offs –3D giver os ubegrænset frihed men er krævende og dyrt –Construction time vs. Functionality

DAMP E2003 Spatial montage 1. ’...follow a particular system’ 2. ’...play a key role in how the work establishes meaning, and its emotional and aesthetic effects’

DAMP E2003 Det nye felt: Mellem modernistisk collage og fotorealisme Mellem MTV og Hollywood