Rummelighed Trivselspolitik: 1. Mobningsfri afdeling 2. Social træning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

Hjerterum og opsøgende funktion
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Trivselsgrupper for forældre
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Gjellerupskolen.
Skolebestyrelsens brainstorm
Børns fællesskaber trivsel, udelukkelse og mobning
ØSTERVANGSSKOLEN Møde for Trivselsambassadører (og andre trivsels-interesserede) 23/ Kl. 19:00-20:30 Dagsorden 19:00Velkomst 19:10Kort oplæg om.
Engelsborgskolens Kompetencecenter
Vejlby Skole –
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Videreudvikling af skolehjem samarbejde
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Vedbæk Skole Møde med kontaktforældrene og Skolebestyrelsens årsberetning for maj 2010.
Udsatte børn i folkeskolen - hvordan løser folkeskolen opgaven? Specialundervisningen i folkeskolen.
Idékatalog til Klasseforældrerådet
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
AKT på Dybbøl Skolen.
© Indkøb – Videregående Uddannelser, 2. udg., Hans Reitzels Forlag 2013, Lars Krogh Jensen, Lars H. Christensen & Steen Kjærgaard.
Mit arbejde som færdselskontaktlærer…. Mine opgaver som færdselskontaktlærer Opgaver, undervisning og indkøb Rollemodel Motivere og vejlede kollegaer.
© Organisation, innovation og forsyningskæden – til marketing
© Kommunikation skaber din organisation (2. udg.) Heidi Hansen, Hans Reitzels Forlag 2014.
©Ekstern regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv (I-bog) Lars Wøldike Petersen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
©Projektstyring – i teori og praksis (1.udg.) Lars Krogh Jensen & Henriette Bjerreskov Dinitzen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2011.
© Ledelse af organisationskultur
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
Figur 9.1 Hans Reitzels Forlag.
© Kreativitet, Hans Reitzels Forlag, Lars Geer Hammershøj, 2012
Figur 3.1 Hans Reitzels Forlag.
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
© Digital didaktik Helle Hinge (red.) Hans Reitzels Forlag 2016.
© Anvendt statistik - for de finansielle uddannelser, Kenneth Hansen, Hans Reitzels Forlag 2017
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
© Pædagogik og skoleledelse. Anders Balle (red. )
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
Organisation, innovation and supply chain – to marketing (i-bog)
Figur 2.1 Hans Reitzels Forlag.
Organisation, innovation and supply chain – to marketing (i-bog)
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
Hans Reitzels Forlag.
© Pædagogik og skoleledelse. Anders Balle (red. )
© Organisation, innovation og forsyningskæden – til marketing
© Præsentationsteknik
© Hald, M. (2015): Personligt lederskab. Hans Reitzels Forlag.
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2017.
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, 2. udg
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, 2
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
©Ekstern regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv (I-bog) Lars Wøldike Petersen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
©Ekstern regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv (I-bog) Lars Wøldike Petersen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, 2. udg
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2017.
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, 2. udg
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, 2. udg
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, 2. udg
Informtationsmøde kommende 7. klasser
© Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
© Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
© Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
© Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
©Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv, Lars Wøldike Petersen, Hans Reitzels Forlag, 2015.
© Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
© Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
© Eksternt regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
Præsentationens transcript:

Rummelighed Trivselspolitik: 1. Mobningsfri afdeling 2. Social træning 3. Specialpæd. tiltag Søndervangskolen. Tlf. 43962980, Mail: sondervangskolen@glostrup.dk

1. Mobningsfri afdeling: Alle klasser underskriver trivselserklæring

1. Mobningsfri afdeling: (fortsat) Alle elever involveres i udarbejdelse af trivselsregler:

1. Mobningsfri afdeling: (fortsat) Oplæg ved Lars Bom Plakatkonkurrence (klassevis) Forældrearrangement. ”Luk røven” Kåring af månedens antimobbeklasse Udarbejdelse af trivselspolitik Samarbejdsøvelser i stjerneløb m.m.

2. Social træning: ”Trin for trin” Helle Højby: ”Ikke mere mobning” (Kroghs) KAT-kassen: (Psykologisk forlag) Ben Furman: ”Børn kan…” (Reitzels) Isbjergsmodellen: ”Grib konflikten” (Det Kriminalpræventive Råd)

3. Specialpædagogiske tiltag AKT: Boblen (indskolingen) Pusterummet (mellemtrin) Samtalegrupper (overbygning) Faglig Læseløft Sprogcenter Faglig specialundervisning Lektiecafé OmSorgshandleplan Forventningsfolder (til forældre – afdelingsvis) Koordinationsgruppe Søndervangskolen. Tlf. 43962980, Mail: sondervangskolen@glostrup.dk

Søndervangskolen. Tlf. 43962980, sondervangskolen@glostrup.dk Materialer: Alle vores materialer kan hentes på skolens hjemmeside til fri afbenyttelse: www.sondervangskolen.dk (Arrangørerne vil også modtage en CD-R) Søndervangskolen. Tlf. 43962980, sondervangskolen@glostrup.dk Søndervangskolen. Tlf. 43962980, Mail: sondervangskolen@glostrup.dk