Hvordan kan vi hjælpe hinanden så der ingen spiseforstyrrelser opstår?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Gudstjeneste 11. juni 2006 Velkommen!. Gudstjeneste 11. juni 2006 Tre ting vi skal passe på >< Tre ting vi skal gøre.
Unges trivsel og mistrivsel En udfordring for både unge og voksne
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Børns sociale liv med digitale medier
Set i forældreperspektiv
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Så er ordbogen endelig kommet. Enhver Kvinde og Mand bør eje den
Music: Nightengale Serenade
Udført af Søren, Kristina, Heino, Jonas, Djamal og Karsten
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
    Tro på dig selv!     Tro på dig selv!.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Musik: Nightengale Serenade
Hvad gør livet så værdifuldt?
Lærings- og praksisfortællinger:
Tema: Hvad med de andre? Psykoedukation til patienter med depression
Bokstav børn.
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
Hvor der er fokus på klimaet.
?.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Musik: Nightengale Serenade
for elever i komplicerede læringssituationer DPU, Aarhus Universitet
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
Præstationsangst!.
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
Vest-Vendsyssel Distrikt 29. september Genbrug Jo - den er god nok.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Uge 7 Unge og seksualitet.
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Hvad gør livet så værdifuldt
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Oticon. Vi udfordrer jer til at finde nye, sjove og brugbare løsninger sjove og brugbare løsninger. Vi har brug for jeres hjælp til at finde nye, sjove.
Det digitale ungdomsliv !#¤%&”¤! Børne- og ungdomsliv: Venskaber, uvenskaber, mobning, kærlighed, identitet…. Børne-
Fri for Mobberi.
Det digitale ungdomsliv !#¤%&”¤! Børne- og ungdomsliv: Venskaber, uvenskaber, mobning, kærlighed, identitet…. Børne- og ungdomsliv på.
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Læreren som læringsleder
Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge
Nyfødte børn Nyfødte børn ammes normalt og får føde på den måde
Handlingsalternativer
15. april 2004 Åbent Universitet på IT-Universitetet i København kompetenceudvikling for professionelle Mads Tofte, rektor.
Lolland-Falster set i fremtidsperspektiv. Ungdomslivet & ungdomsmiljøet.
Hvordan man bekæmper mobning
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
GRAVHUND SKREVET AF IDA
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
QUIZ En quiz er en sjov og anderledes måde at lære om nye emner. Hvis I deler de unge op i hold, er der et ekstra konkurrence-element - hvem ved mest om.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Udfyldelsen af spørgeskemaet er arbejdstid
Konflikter og kommunikation
Hvad gør livet så værdifuldt
Verbal kommunikation Ord og samtale
Tiger.
Jonas, Oliver og Kasper T.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
- og hvordan du undgår dem…
Autoriteter.
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
Præsentationens transcript:

Hvordan kan vi hjælpe hinanden så der ingen spiseforstyrrelser opstår?

Hvorfor respekterer alle ikke hinanden som de er?

Respekterer du dine klassekamerater som de er?

Er du en af dem, der kommenterer på andres krop og udseende?

Så er du måske medskyldig i din klassekammerats spiseforstyrrelse

Kender du til din klassekammerats facade i skolen?

Måske er dine drillerier sjove i skolen, men hvad sker der derhjemme?

Vi kan alle være med til at stoppe spiseforstyrrelser…

Vi skal lære at elske os selv for den vi er og ikke for den man gerne vil have man skal være.

Spiseforstyrrelser er et alvorligt problem Spiseforstyrrelser er et alvorligt problem. Det kan få alvorlige konsekvenser for den, der har det!

Vi synes, at alle unge mennesker fortjener et normalt ungdomsliv uden at føle sig mindre værd end sine kammerater.

Et ord sagt for sjov kan have store konsekvenser, hvis det opfattes forkert

RESPEKTER DIG SELV OG RESPEKTER HINANDEN!!! CAMILLA & STINE 9.A