- 1 - Service & Support Forum 2005 Case A Jens Helstrup Solution Consultant – Nordic Region.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dau – IDA – DI ITEK Automation og industrielle it projekter Hvordan planlægger og gennemfører du dit projekt optimalt? Produktionen må da godt crashe i.
Advertisements

Rune Lykke-Kjeldsen, Business Advisor
SPBG.  Test driven development  Unit test frameworks  MOSS TDD  Mocking  Design patterns.
Præsentation på M3UG 2011.
The intelligent farrowing pen
Next Generation Operations Management AutoNOC 2. AutoNOC 2 Business fordele.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Når der er fokus på samarbejde 30. Marts 2004 Adel Ali Zabair Microsoft Danmark.
Integration til portalen og andre systemer Hvordan får vi økonomien til at hænge sammen med det ny setup? Hvad koster det og hvordan kan vi købe ind på.
Nordisk Film Nordisk Film projekt EAGLE
Agenda • Hvorfor? • Case • Google App Engine • Alternativer til GAE • Hvad er GAE velegnet til?
Virtual Automation Technologies
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Tips og Tricks til Small Business Server Rico Raja marts 2006.
Efteruddannelse Embedded C Modul 4 (Torsdag den 14/1-2010)
RT Speciale Evaluering af Java til udvikling af indlejrede realtidssystemer ved brug af en eksisterende ”Java Optimized Processor” (JOP) Speciale – efterår.
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Brugerdreven innovation hos Coloplast INSIGHT konference 2006
11. AUGUST 2014 CHEF FOR DIGITALE MEDIER STEFFEN LONGFORS Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light WEB OG DIGITALE PLATFORME AARHUS UNIVERSITET.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
System Center Suiten - helhedsbilledet
Snigpremiere: Styrk dit beslutningsgrundlag med Microsofts nye Business Intelligence platform Mads Kjærsgaard og Jesper Priskorn Business Intelligence,
Udenrigsministeriets server management med MOM 2005 Bjørn Lysholm Jensen Systemadministrator.
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Udvikling med Microsoft 2007 Office System Michell Cronberg Microsoft MVP, MCT, MCAD ISV Innovation Day 2006 ServerServer.
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Microsoft Solutions for Management Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Hvordan kommer jeg videre ? Stig Bruun-Andersen Løsningsspecialist IT Infrastructure Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Professionalisering og effektivisering i IT-Afdelingen ITIL: International standard for it-management Christian Wang, IT-Chef, UC Lillebælt ǀ April 2010.
Visual Studio Team System Work Item tracking med Microsoft templates.
Selected Partner Network briefing – d. 17. september 2008 How to Sell? Licensiering Jon Meldgaard Hansen - LMM, SMS&P How to Sell – september 2008.
Page 1 Date Protection notice / Copyright notice Group / Region / DepartmentAuthor  Førende i verden inden for bio innovation  Omkring 6000 medarbejdere.
Operations Manager Historik NetIQ Operations Manager (One Point) MOM 2000 SP1 Microsoft Operations Manager MOM 2000 Microsoft Operations Manager.
Technology Briefing. Hvorfor snakker vi drift? Meget fokus fra Microsoft på effektiv drift Dynamic Systems Initiative MS Operations Framework Meget fokus.
IT-Branchens workshop September 2008 Hvordan får vi de kvalificerede kvinder til at søge toplederposterne? CEO Mette Vestergaard Mannaz A/S.
1 ▪ Business development in Region Midtjylland / Bent Mikkelsen.
Mød Microsoft – for udviklere & arkitekter Visual Studio, Express og Team System Niels Hilmar Madsen Microsoft
Desktop Deployment initiativ FY05. Operativsystemer i brug Support for Windows 95/98/NT4 er ophørt Windows XP SP2 bliver endnu et incitament til at.
COMPONENT ARCHITECTURE FOR THE ENTERPRISE Bjarne Schytte Country Manager BEA Systems The Enterprise Middleware Solution “Open Networks 99”
Udfordringen Dårlige data skaber spild i de administrative processer. Hæmmer strategiske beslutningsgrundlag. Bremseklods for udvikling af konkurrenceevne.
Software Asset Management ISO19770 itSMF Konference
W: E: xTrace – trace på z/OS Dansk Gen brugergruppe 2008 Henrik Meisner Meisner IT.
Fra web-indhold til web- services - eller hvorfor man ikke kan springe over åen i to små spring Søren Hebsgaard Manager Developer & Platform Strategy.
SummIT maj Videnmedarbejdere i 21. århundrede “Your most precious possession is not your financial assets. Your most precious possession.
Enterprise Strategy Program
Arkitektur - software. RHS - Informationsteknologi 2 Software-arkitektur Formålet med software-arkitekturen er at definere en software-”platform”, som.
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Velkommen Microsoft Partner Update Dagens Program.
Mar 06 © 2005 IBM Corporation European Customer Advisory Council Meeting Brussels, Belgium January Jan Hansen, IBM Service Delivery Danmark.
En proces Fremvis Salg Kunde- henvendelse Lav karosseri Mal Lars Zobbe Mortensen (
Business case - Gevinstoverblik Forsikring eksempel
Windows Vista Nis Bank Lorenzen Divisionschef – Windows Client
Patch Management i KMD. Side 2 Dato: 11. januar 2015 Patch Management Implementation i KMD Henrik Sawa Christensen Teknisk Senior Konsulent, MCSE Specialist.
Serverkonsolidering Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
JN Data.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Rapid Application Development med Application Express Aalborg Universitet, d. 19. september 2007 B e n t M ø l l e r M a d s e nB e n t M ø l l e r M a.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Executive Circle - Portal Teknisk Spor. Agenda – Teknisk Spor Velkommen til det tekniske spor Henrik Albrechtsen, Solution Specialist, Microsoft.
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
Rethink Offentlig IT v. Ole Thomsen, koncern direktør, Region Midtjylland Årskonferencen Rethink Business, it-forum 29. september 2016.
Effektiv vækst - Workshop
Hvordan kommer min virksomhed videre?
Dag 2 – Incident og request fullfillment
e-Government Vision e-Gov. IT system Governance
Præsentationens transcript:

- 1 - Service & Support Forum 2005 Case A Jens Helstrup Solution Consultant – Nordic Region

Agenda  Indledning  Udfordringen  Fokusområder  Peregrines Løsninger  Kunder  Spørgsmål

Peregrine og Service Management Grundlagt 1981 – ca. 25 års erfaring Ca. 800 medarbejdere Markedsledende –Service & Asset Management Chaos Reactive Proactive Value Service

Peregrine Nordic Kontor i København –Salg, Product Consulting og Admininistration. Partner fokuseret operation –IBM, Rubik, DanaConsult og Asset Management Partner –Sælger Software og Implementerings ydelser Del af Peregrine Northern Region –Hovedkvarter, back office og kundesupport i Richmond, London

Peregrine Evolution Model Chaos Reactive Proactive Value Service Service Establishment Service Optimization Service Alignment Service Control STAGES PEREGRINE SERVICE SOLUTION PEREGRINE ASSET SOLUTION Asset Tracking Expense Control Process Automation Asset Optimization

Peregrine Evolution Model Service Management Chaos Reactive Proactive Value Service Service Establishment Service / Help Desk Incident Mgt Configuration Mgt Reporting Service Optimization ESS Resource Requests Resource Request Management Asset Management Service Alignment ESS Knowledge Management Service Level Management Business Intelligence Service Control ESS Help & Change Requests Change Mgt Problem Mgt Release Mgt Discovery STAGES PEREGRINE SOLUTION

Agenda  Indledning  Udfordringen  Fokusområder  Peregrines Løsninger  Kunder  Spørgsmål

Udfordringen For mange registrerede kald Øgede omkostninger (eks. rådighedsvagt) Høj bemanding i Service Desk Manglende overblik i.f.m. fejlsøgning –Mange teknikere – et problem Kundeutilfredshed Service Level mål kan ikke overholdes

Årsager Manglende værktøjer til analyse af kald Manglende faciliteter til slutbruger selvhjælp Ineffektiv håndtering af kendte fejl –Manglende relationer mellem kald og fejl –Manglende fokusering på reelle problemer (80-20) –Manglende effektivitet i.f.m. Problemløsning Manglende processer –eks. Problem, Change, Service Levels etc.

Agenda  Indledning  Udfordringen  Fokusområder  Peregrines Løsninger  Kunder  Spørgsmål

Fokusområder Implementér processer –eks. Problem, Change, Service Level etc. Knowledge Management Fokusområder –Tænk Stort start Småt Self Service Relationer mellem kald, fejl og problemløsning Identificér slutbruger uddannelsesområder

Agenda  Indledning  Udfordringen  Fokusområder  Peregrines Løsninger  Kunder  Spørgsmål

Peregrines Løsninger ITIL baserede processer Fokusområder: –Service Management (ServiceCenter & Enterprise Discovery) Service Desk, Incident-, Problem-, Change-, Configuration-, Knowledge-, Request- & Service Level Management –Asset Management (AssetCenter & Enterprise Discovery) Discovery samt Asset- & Financial Management –Business Intelligence (Rapportering) Integration til eksisterende platforme –Peoplesoft, SAP, Lotus Notes, Exchange, m.fl. –HP OpenView, CA, Microsoft SMS m.fl.

Peregrine - ServiceCenter Service Management –Korrekt kategorisering af kald –Self Service Ticketing –Eskalering til Incidents –Integration til Configuration Management Incident Management –Relationer mellem kald og incidents –Eskalering til Problems –Udvælgelse af kandidater til Knowledge Management –Historik –Integration til Configuration Management Problem Management –Relationer mellem incidents og problems –Oprettelse af Problem relaterede Changes –Workflow der sikrer lukning/konvertering til Known Errors –Integration til Configuration Management

Peregrine ServiceCenter Knowledge Management –Integration til Incident behandling –Slutbruger self service i relation til Known Errors –Integration til Configuration Management Change Management –Relateres til Incidents og Problems –Oprettelse og assignment af Change relaterede Tasks –Change Workflow der sikrer korrekt Change implementering –Integration til Configuration Management Service Level Management –Håndtering af Service Level Agreements –Rapportering på aktuelle Service Levels –Integreret Dashboard for ledelsesrapportering –Integration til BI Portal –Integration til Configuration Management

Peregrine ServiceCenter Configuration Management –Federated CMDB –Integration til Peregrine Enterprise Discovery –Integration til 3. parts værktøjer Microsoft SMS HP Openview CA Unicenter Tivoli M.fl. –Infrastruktur Asset Management –Integration til samtlige ServiceCenter moduler

Effektiv Problem Management

Allerede i Incident Mgmt. processen, identificeres kandidatere til Problem Management processen

Effektiv Problem Management Status forbliver åben indtil problemet er løst Fire niveauer af kategorier danner grundlag for rapportering og knowledge management “Priority” beregnes på baggrund af “Impact” og “Urgency”. Problem Owner er ansvarlig for at Problem Managament processen gennemføres

Effektiv Problem Management Via Workflow siden vises aktuel status på Problem Management processen

Effektiv Problem Management

Ideel Problem Management Brugere informeres via Self Service grænseflade, om kendte Problems der relaterer sig til det/de Configuration Items som er registreret på den aktuelle bruger. Chaos Reactive Proactive Value Service

Agenda  Indledning  Udfordringen – Help Desk Kald  Fokusområder  Peregrines Løsninger  Kunder  Spørgsmål

Financielle Bankdata Codan Danske Bank De Lage Landen DnB NOR Finans Handelsbanken Jyske Bank KELA Nykredit PBS SEB Terra Gruppen Værdipapircentralen Teknologi Cygate EDB Fujitsu IBM SDDK IBM Finland JN Data NCM WM-data Fremstilling AGA Alfa Laval Danfoss Statoil Stibo Catalog Stora Enso Strålfors UPM Consulting Cap Gemini Telekommunikation Finnet TDC TeliaSonera Rejse & Transport DSB Maersk Post Danmark Offentlige Högskoleverket Roskilde Kommune Statsbygg Tampereen Kaupunki Detail/Distribution Dresser Wayne H&M ICA LO Norsk Tipping Mere end 100 lokale kunder:

Agenda  Indledning  Udfordringen – Help Desk Kald  Fokusområder  Peregrines Løsninger  Kunder  Spørgsmål