GETTIN DOWN 2 BUSINESS >> INDSÆT SLOGAN HER > INDSÆT SLOGAN HER <<

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

Rente- og annuitetsregning
Definitioner, beviser eller begrundelser
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Hvordan kommunikerer jeg med min PC
Velkommen. Ingeniørforeningen, IDA En dynamisk fagforening og interesseorganisation.
Nyt dias Power point er bygget op af dias, du tilføjer dias ved at trykke på nyt dias på startsiden.
Storyboard fra …. Kommune/team
Velkommen. Ingeniørforeningen, IDA En dynamisk fagforening og interesseorganisation.
ProMarc Communication To accomplish more. Målgruppe • Nyopstartede virksomheder der har brug for promovering • I alderen 25 til 40 år • Mænd og kvinder.
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
// Semaphore.java package semaphore; public class Semaphore { int resources = 1; // Constructors Semaphore() {} Semaphore(int i) { resources = i; } synchronized.
A Day in the Life of U.
Matematik i gymnasiet Graph.
1 ▪ Business development in Region Midtjylland / Bent Mikkelsen.
Datastruktur & Algoritmik1 Sidste gang For j:=2 to len(A) do key:=A[j] (* indsæt key *) i:=j-1 while i>0 and A[i]>key do A[i+1]:=A[i] i-- A[i+1]:=key For.
Center for Undervisningsmidler Vejle Diagrammer % 1.
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Institut for Naturfagenes Didaktik Skolekultur og personlig udvikling (dannelsesindhold) Forslag til forskningsprojekt.
Kommune: Længde af undervisningen: Målgruppe af frontpersonale:
Følgende 2.gradsligning skal tegnes: y=2x2+4x+3
Vejledning til oprettelse af CV
Hvordan skal vi bo sammen i fremtiden? Projektet Jagten på fællesskabet er udviklet af Dansk Arkitektur Center i samarbejde med BL – Danmarks Almene boliger.
Den nye generation ”Best loved hotels of Denmark” Vores slogan er: ”Fantastisk tid, fantastisk mad, fantastisk respekt” Præsentation ved Koncern chef Hr.
Programteori for: [-titel-]
SWOT Analyse Styrker Svagheder Muligheder Trusler Potential
Designet kan kun bruges til 16:9 format Underoverskrift – også med plads til to linjer.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
R- Problemer Adil, Alexander, Christian, Katrine S & Thomas.
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Hvad er interaktive animationer Indsætte
SkoleIntra som skolens digitale hjemmebane SkoleIntra som skolens digitale hjemmebane - nogle forholdsvis almindelige betragtninger om drift, implementering.
Poul HenriksenLarman kap. 6 (del 2)1 Larman kap. 6 Del 2.
Modul 6 Præsentationsprogram. Mål Formålet med dette modul er at teste kandidatens færdigheder i at oprette en præsentation med et standardpræsentationsværktøj.
Velkommen.
BRANDING som udfordring for FUR
Øvelsestimer (opgave 7) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion.
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
Tankkort.
Navn på jeres idé Jeres navne:
Evt. information vedr. check
INDSÆT OVERSKRIFT Realkompetencevurdering Validering Prior Learning
Titellayout Undertitel
Shampoo design Frugten signalere frugtduft
Bliv frivillig i Måltidet
Titellayout Undertitel.
Gruppe 7 Cathrine T. Andersen - Josefine B. Larsen - Leah Donde - Louise Scheibner - Mie Ø. Iversen.
Eutanasi – En lykkelig død
برنامه‌ريزي استراتژيک
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
Titel med billedlayout
Nu brydes solen bag en sky
Vi starter med et tomt regneark
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Titel med billeder-layout
Michael Michael Kom med til festen! Kom med til festen! bliver 21 år!
Slogan for forretningspræsentationen Kan strække sig over to linjer
Du kan gøre nogle glade engang imellem…
Billede med billedtekstlayout
Sådan indsættes dette dias i præsentationen
Sådan indsættes dette dias i præsentationen
Roberto Tamburello Vicedirektør Contoso Pharmaceuticals
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Hvordan laver man overskrifter og indholdsfortegnelse i Word?
e-Government Vision e-Gov. IT system Governance
Præsentationens transcript:

GETTIN DOWN 2 BUSINESS >> INDSÆT SLOGAN HER > INDSÆT SLOGAN HER <<

REPERTOIRE Oplæg går fra generelt til specifikt. En halvgod idé (Hvordan bliver man rig?) ASL (Hvem er TBF?) Døvstum og ordfattig (Hvad er Deffmute?) Spam og kaos (Hvordan sigter man?) Studiekarriere (Hvordan studerer man?) CounterStrike (Forskningsprojekt) Det perfekte computerspil (Forskningsprojekt) Diskussion

NØDBREMSER FOR FORELÆSNING GULDFISK OG IMPRESSIONISME KLAP TO GANGE VED HJEMVE KLAP EN GANG VED SPØRGSMÅL HÅNDSOPRÆKNING IGNORERES INGEN KLAP VED AFSLUTNING (SELVUDSLETTENDE FOLKEKULTUR SOM FORLÆNGST HAR OPLEVET SIN STORHEDSTID PÅ RUTEFLY TIL COSTA DEL SOL) (SELVUDSLETTENDE FOLKEKULTUR SOM FORLÆNGST HAR OPLEVET SIN STORHEDSTID PÅ RUTEFLY TIL COSTA DEL SOL)

A S L Navn: Troels B. Folmann Alder: 29 Køn: Tøssedreng (60% / 40%) Studier: Antireaktion på computerspil. Fri.Gym (3x), autodidakt lydoffer og mislykket kunstner, ”Må jeg se dit sygesikringsbevis”, SWU, DKM Inkarneret computerspiller (ZX81...) Headhunting (IT) ( ) Business, marketing og sales Anmelder ( ) Gamereactor, Boomtown, Moment etc. Genrens premisser Studerende (1991-2X6X) Komponist (1974-2X6X) På jagt efter den gode idé (1974-2X6X)

En halvgod idé Hvad er jeres idé? Sandheden findes på toilettet ”Bogen”Be-gentle.com Gør halvgode ideer til helgode ideer Døvstumme bliver født (2002) 

Hvem er Deffmute? 5 Computere, 20 harddiske og 40 faner Business / Persistency / Personality / Fun / Style Lyt til kunden – (BOA – B... O... Attitude) En syg mission Ubegrænsede mængder af Harboe Cola En virkelighed, ikke en drøm Dødsinsprøjtning til kunstbegrebet Dø, Dø, Dø, Dø! Talent – forstået som sans for timing og professionalitet Futurisme og teknologisk fascination Next step: Cultivator & 2tower.com 2tower.com Tilbage til Deffmute.comTilbage til Deffmute.com (på forsiden) Tilbage til Deffmute.com

Hvad er Deffmute? Se forside på Deffmute. (... Small euro...) Et produkt af: Computerspilsbranchen er anderledes end film og reklamebranchen. (Non Snobbish) Computerspilsbranchen overlever krisetider og dårlige konjunkturer. Næres delvist af disse. Computerspilsbranchen er cutting-edge indenfor teknologisk udvikling. Standarden i musik til computerspil følger ikke resten af udviklingen. Sex med delfiner.

Eksempler på musik Datidens polyfoni (4) (old defender) Historien om Cinemaware (CS1, we shall prevail) Nutidens polyfoni (500) (new defender) Pressekampange (world-wide-spam) Historien om Reklamefirmaer (M-Stylist, Bacon & Sorensens) Back to the dungeon! Wounded! Cool at hype – NÅR du har det på papir Fotorealisme i lyd (Piano/U needed me ex, dvorak, airforce) Fiktivt kor (Jerusalem 02:00/SI00) Det bedste bliver altid skoddet (Kazoo03, OF00) Fremtiden 5.1, 7.1, 12.3, algoritmisk musik Klassisk imod tematisk, rytmisk imod defragmenteret (BT (01:00, Square 02:00) Rendering af lyd (acoustic mirror) (pyramids and prague)

Hvordan gør man det så? Filosofisk. Gør dagdrømmen til virkelighed Dagligdag imod idealet, aldrig modsat Hobby. Bruger al sin tid på sin hobby (og bliver bare ved med at kalde det for hobby, hvis tingene ikke lige går som man troede) Spiller computerspil som sindsyg Bruger penge på computergear, spil, konsoller og hurtig netopkobling

Lidt mere konkret!? Afgrænser og definerer sit forretningsområde Undersøger målgruppen og dennes behov Udformer sit marketingsmateriale efter dette behov Udformer sine produkter og sin portefølje efter dette behov Køber sig et ”rammende” domæne og skaber et målrettet website Foretager opsøgende salg HVER dag Benytter ”smarte” værktøjer til sin markedsføring. (spammail, salgskampagner, referencer (talte-med) Forbereder sig på at 99% ikke svarer tilbage og den sidste procent formodentlig ikke har interesse Fortsætter sit opsøgende salg HVER dag Stiller sig selv spørgsmålet: ”Vil jeg VIRKELIG det her eller vil jeg BARE det her?” Laver en masse arbejde som ikke bliver til noget – men som alligevel giver mening i ens portefølje Checker dagligt relevante websites (gamespot, gamasutra, etc) Skaber sin egen metode og tilretter denne konstant Leger med livet og lader være med at tage sig selv for alvorligt

Studiekarriere En anden metode til ”business” er SK SK er at skabe bindeled mellem akademisk arbejde og praksis (akademisk & salgsbart) Lav projekter / opgaver som enten har direkte eller indirekte relation til jeres portefølje Lad være med at lav projekter / opgaver som ikke gavner andet end bogreoler Vær kommunikative omkring jeres SK Brug medierne (agurketid 24/7 i DK)

PAUSE

Counter-Strike Inspiration: IT-højskolens lofter Formål: Lave baner til CS Forstå hvordan man ”mapper” Mapping: 3D (low-poly), texture, entitet, lys, lyd og koncept / historie Skabe ”atmosfære” og liv i et dødt rum Analyserer 3D-spilmiljøer i CS Analyse model for baner 

Analysemodel for baner A. Scenarie og historie A.1. Er det realistisk? A.2. Er det originalt? A.3. Hvad er der gjort for at underbygge historien i banens design? A.4.Hvordan er banens stemning? B. Rum og gameplay B.1. Hvor er kollisionspunkterne (!!!eksempel følger!!!)? B.2. Opfordrer banens design til teamplay? B.3. Er det let at navigere? B.4. Vægtes nærkamp og langdistancekamp ligeligt? B.5. Giver rumforholdene en fair vægtning af holdenes chancer? B.6. Hvordan opleves banen – klaustrofobisk eller agorafobisk? B.7. Favoriserer banens rumforløb en bestemt type spiller? Hvilken? C. Teknik C.1. Er skalaforholdene i orden? C.2. Er detaljegraden acceptabel? C.3. Er de tekniske krav overholdt? C.4. Hvordan er texture-arbejdet? D. Subjektiv vurdering og opsummering

Eksempler på kollisionspunkter

INDSAMLING AF TEKSTUR

CS – the aftermatter Fra forskningsopgave til forskningsprojekt PolitikenPolitiken, Computerworld, Comon ComputerworldComon PolitikenComputerworldComon Nike – no good Et barn er født (forskningen kører videre) Hvorfor er CS stadig det mest populære FPS?  (Det perfekte computerspil)

Det perfekte computerspil Udviklingen af prekonceptuel metode Modreaktion mod spilindustriens testmetoder (beta, alphatest, for sent) Indgroet praksis og spørgsmål om tro (vindruekerner / er brugerne dumme) En fod i begge lejre

Oprids af projektet Anmelderi og anmeldelseskriterier på spilrelaterede websites Klassifikation af computerspillets genrer Udarbejdelse og analyse af opinionsundersøgelser Udarbejdelse af brugerscenarie og afprøvning at dette på udvalgt fokusgruppe Udarbejdelse af primære essensområder for prekonceptuel udviklingsmetode Metode er besparende for udviklere

Anmelderi og anmeldelseskriterier på spilrelaterede websites Akademiske og ekspresive anmeldelser Genrens premisser Grafik, lyd, holdbarhed og gameplay Civ 3, Tetris, Shockplay.com Troldspejlet, PC-player etc. – gameplay, grafik, lyd, holdbarhed – gameplay, grafik, lyd, overall gameplay, grafik, lyd, holdbarhed – gameplay, grafik, lyd, præsentation,holdbarhed – grafik, lyd, kontrol, ”funfactor” - Spillets sociale interaktionsmuligheder - Spillets udfordrings- og læringsmuligheder - Spillets interaktivitet i forhold til f.eks. spilmiljø, karakterer, AI etc. - Spillets brug af evt. onlinefaciliteter, LAN, multiplayer - Spillets narrative udformning, explorative faciliteter

Klassifikation af genrer Klassifikation kognitiv informationsteori Normal firdeling actionspil, eventyrspil, strategispil og simulationsspil Hvad med AI/cyberpets, krydsgenrer (RTS), action/adventure? Hvad er Tombraider, Champ. Manager, Tetris?

Klassifikationssystem (7) RPG  Sci-fi  Fantasy Simulation  Authentic/Realistic craft simulation  Resource based simulation  Cyberlife/AI-Simulation Sports  Fictive sports  Authentic/Realistic sports Strategy  Realtime strategy  Turn based strategy games Action First-person-shooters First-person-shooters  Authentic/historical based  Sci-fi based  Fantasy based Arcade games Arcade games  Arcade Shoot-em-up  Arcade Side-scrollers  Arcade platform Action/Arcade based craft simulation Action/Arcade based craft simulationAdventure  Actionbased adventure 3D  Storybased adventure Puzzle  Actionbased puzzle  Storybased puzzle

Opinionsundersøgelse Undersøgelser foretaget online på Gamereactor.net involverede brugere og over 600 individuelle indlæg i forums. Ca. 600 brugere involeret pr. afstemning På baggrund af anmelderi og klassifikation udarbejdes parametre. KarakterenUdfordring Social interaktion MiljøHistorienSpiloplevelse

Eksempel på karakter

Eksempel på udfordring

Eksempel på soc. interaktion

Eksempel på miljø

Eksempel på historien

Eksempel på spiloplevelse

Forum Frihed (Illusionen / følelsen) Gadgets (Klap-sammen-cockpit, pad med volt, mad catz f-rod, surfbræt, stepmaskiner, marked for hjemmemotion. Ophæve/manipulere fysikkens love Realisme / filmisk realisme Affektivt stimuli (social interaktion / ai) Sociale tilhørsforhold, klaner, hold, etc Kooperation igennem nye kommunikationsformer, ex. Kropssprog, berøring (ex. BW Pet Touch)

Næste steps Information fra anmelderi, klassifikation, opinionsundersøgelser og debatfora bliver omsat til spilscenarie Primære essensområder (level 1) udarbejes Spilscenarie udformes på basis af essensområder og præsenteres fokusgruppe Fokusgruppe tilretter scenarie og primære essensområder omformuleres  Primære essensområder

20 Primære essensområder Realisme og virtuel virkelighed: 1. Spiloplevelse forstærkes igennem kobling til realistiske begreber/objekter Realismebegrebet kan gradueres i tre forskellige former: - Fotorealisme - Fotorealisme - Periodisk virkelighedsgengivelse (ex. historisk korrekt gengivelse) - Periodisk virkelighedsgengivelse (ex. historisk korrekt gengivelse) - Manipulation af objekt/spilmiljø - Manipulation af objekt/spilmiljø Frihed, interaktivitet og interaktion: 2. Frihed og realisme er gamerens referenceramme til virkeligheden 3. Frihedsbegrebet (illusorisk frihed indenfor en given ramme) 4. Multiple løsningsmuligheder (man løsninger til samme formål)

20 Primære essensområder Gameren, oplevelse stimuli: 5. Gamerens følelsemæssige forhold til spillet og dens kobling til virkeligheden 6. Gamerens affektive og social interaktion – socialisering forstærker spiloplevelsen 7. Stimuli af funfactor/morskab skal stimuleres hos gameren 8. Karakteren og følelsen til/med denne 9. Spillet skal fremøve/elske færdigheder/intelligenser hos gameren 10. Spillet bør fremme social oplevelse og sociale færdigheder 11. Spillet bør benytte relevante og brugbare belønningsformer

20 Primære essensområder Tekniske detaljer og interface: 12. Større kontaktflade mellem gamere og computer/AI-repræsentation 13. Spillet bør indeholder single- og multiplayer mode 14. Spillet skal kunne afvikles flydende frem for højeste grafiske kvalitet 15. Regelsæt skal være overskueligt og indlejret 16. Mangfoldighed af valgmuligheder pakket ind i et let/overskueligt interface Spilmiljø, genre og historie: 17. Spillet bør indeholde interaktive og dynamiske spilmiljøer 18. Dynamisk og påvirkelig historie bør være en væsentlig drivkraft i dele af spillet 19. De foretrukne spilgenrer er FPS og RPG (begge to spil som drives af social oplevelse) 20. Genre og type af stimuli bør hænge sammen i et givent koncept.

Diskussion / Questions