2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference
2011XXXXX Golfklub Klubbesøg • 3 timers forløb • Fokus på golfklubben • Rådgivning i strategi • Medlemskabstyper • Prisfastsættelse • Samarbejde med PGA • Hurtigt på stor bane • Golfer på en weekend • Mindske adgangsbarrierer Begynderarbejdet ”ET OVERBLIK” • Målgruppe årige • Samarbejde med DIF • kr. • Begynder i marts/april 2011 kampagne • Hjælp til rekrutteringsarbejdet • Inspirationskatalog • Downloads • Fakta omkring rekrutteringsarbejdet • Statistikker www. for golfklubber • Skabe synlighed for potentielle nye golfspillere • Hvilke klubber kan jeg spille i • Hvad koster det • Hvordan kommer jeg i gang • Udstyr • Fleksible medlemskaber www. for nye golfspillere • Kontrakt mellem GK og DGU • Færdigt koncept: • Forløb over sæsonen • Fokus på målgruppen årige • kr. til samarbejdet Klubudvikling • 20. november • Tema: den fleksible fremtid • Bestyrelser og forretningsførere • 3-4 personer pr. golfklub Udviklingskonference • Afholdes hvert år • I 2011 bliver det d. 10. april • 133 klubber • deltagere Golfens Dag
2011XXXXX Golfklub •Sted: Hotel Grand Park – Korsør •Tid: 20. november mellem kl. 09:30 og 17:30 •Pris: 500 kr. pr. person •Ca. 3-4 personer fra hver golfklub •Klubmeddelelse udsendes d. 11. oktober med program og tilmelding
2011XXXXX Golfklub Kl – Kl – Kl – Kl – Kl – Kl – Kl – Kl – Kl – Kl – Kl – Kl. 17:30 Registrering og morgenkaffe Velkomst v. Søren Clemmensen, Formand DGU DGU’s strategi for rekruttering og fastholdelse 2010 – 2013 v. Morten Backhausen, Direktør DGU Målgruppeanalyse og forståelsen af vores kunder v. Jørn Duus, reklamemand og tv kendis Frokost Workshops 1. del – vælg mellem: A: ”Hvordan vi får flere medlemmer” v. Kim Uldahl og Anne Krogh konsulenter i DGU. B: Kompetence og kvalifikationsudvikling af klubbens ansatte v. Klaus Frejo, Underviser UCN C: Strategier for moderne golfklubber v. Lars-Steen Pedersen, D: Valg og prisfastsættelse af medlemskabstyper v. Jonas Meyer, Udviklingschef DGU F: Begynd på golf v. PGA og DGU Pause – Kaffe, te, vand og frugt Workshops 2. del – vælg mellem: (Samme som del 1.) Pause – Kaffe, te, vand og frugt Markedsføring, opbygning af database, positionering af golfklubben v. Andrew Wood, ledende golfmarketing ekspert som bl.a. har skrevet ”The Golf Marketing Bible” Pause – Kaffe, te, vand og frugt Markedsføring, opbygning af database, positionering af golfklubben v. Andrew Wood, ledende golfmarketing ekspert som bl.a. har skrevet ”The Golf Marketing Bible” Hvad gør vi nu? Afrunding v. Morten Backhausen direktør DGU Sandwich og tak for i dag