Team ??? Byder alle velkommen til - Touren 2013
Præsentation kort om dig selv Træning Cyklingen Serviceholdet Touren Aftenens Program: Hvad er ??? Udtagelse af 2012 holdet Indsamlingen Præsentation kort om dig selv Træning Cyklingen Serviceholdet Touren Hvad nu
Hvad er Team ????
?? Konceptet ?? primære formål er at samle penge til velgørenhed og understøtte en sund livsstil, primært gennem cykling. Formålet for ?? indfries bedst muligt ved et balanceret deltagerantal, geografisk fordelt over hele Danmark, der kan indsamle penge og skabe landsdækkende opmærksomhed for teamet. ?? er ikke et elitehold, men kræver præstationer som kun kan opnås ved sund livsstil og meget træning. Formålet indfries bedst ved at der på holdet er profiler, som understøtter PR, samt profiler, der kan sikre kompetence indenfor cykling. Det skal understreges at alle der lægger det fornødne arbejde i træning og holdindsats kan deltage.
At yde støtte til lægevidenskabelig og anden forskning, uddannelses- og mødeaktiviteter, oplysnings- og informationsvirksomhed vedrørende???? ???fondens formål
Udtagelse af 2012 holdet På landsplan i alt ca. 3.000 ansøgninger Til Midt-Vest holdet i alt ca. 100 ansøgninger Max 45 pladser Altså: DU skal VILLE hele projektet, ellers er det mest fair at give pladsen videre
Indsamlingen Sponsoraftale VIP sponsorater – minimum kr. 100.000 Trøjesponsorater – minimum kr. 20.000 Kontantsponsorater – minimum kr. 2.000 Naturaliesponsorater Bilsponsorater ……..minimum 85 % fortsætter til Børnecancerfonden!
Sponsorer - Redskaber Først og fremmest - sæt dig ind i ??? arbejde Information om hvad pengene går til, hvordan fonden arbejder God ide at læse nogle af de gode artikler i.. Brug ??? sponsor brochure folder som redskab til udlevering eller sende til sponsor Denne er et godt redskab som i billeder og tekst fortæller om relationen mellem ??? og ???
Tøjsponsorer Der er ca. 34 pladser at sælge Rynkeby har 2 placeringer Børnecancerfonden har en placering SMC biler har en placering Ingen sælges for under 20.000 DKK Alle skal være solgt inden 10. feb. 2012 Sponsor må ikke på forhånd garanteres en fast placering!
Sponsor modtager: Sponsorbevis, udstedt af ?? Kan ophænges i virksomheden Tryk på trøje eller bukser (kun tøjsponsor) Placering koordineres af sponsorgruppen Ønskeplaceringer tilsigtes! Deltagelse i sponsor netværk Nyhedsmails fra Team Rynkeby Internettet Firmalogo på Mulighed for at bruge ”DEN GODE SAG” overfor omverdenen Banner logo til egen hjemmeside ”Glæden ved at støtte et godt formål” Imagefordele
Tøjsponsorater er 1. prioritet! Sponsorer – Hvad forventes af dig? At du generelt arbejder aktivt med at skaffe sponsorer… At du er med til at skaffe tøjsponsorater… At du løbende koordinerer med sponsorkoordinator… Tøjsponsorater er 1. prioritet!
Naturalie Sponsorer: Naturalie-sponsorer Skal dække alle (større) forbrugs- og driftsomkostninger Mad, drikke, brændstof, creme, energibar, snacks, frugt, kaffe, etc… Overvej, hvad kan DU byde ind med?
Præsentation af styregruppen: Styregruppeformand: Holdkaptajn/træningsansvarlig: Tur/Ruteansvarlig: Service/Eventansvarlig: Økonomi/Sponsoransvarlig: Presseansvarlig:
Hvad er dine forventninger Hvad kan DU bidrag med Hvem er Team ?? 2013? Navn Alder Beskæftigelse Interesser Cykel erfaring Hvad er dine forventninger Hvad kan DU bidrag med Skal lægges ind på hjemmesiden
Træning: Cykling Vi starter primo marts – måske før! Starter Nu Cykling Vi starter primo marts – måske før! Forventet antal km inden Paris 2.500 km ugentlige træninger. Fællestræningerne er vigtige for os som hold – derfor kom med fra start
En cykeltur ikke et cykelløb! (Tempo i 2011 ca. 25-27 km/t) Cyklingen: En cykeltur ikke et cykelløb! (Tempo i 2011 ca. 25-27 km/t) Vi følges ad – både til træning og på touren Vi følger holdkaptajners anvisninger (det hårdeste er ikke altid cyklingen, men ofte at indordne sig)! Rytteraftale Holdkaptajn og løjtnanter
At cykle i flok kan skabe kø – og frustrationer!
Rytteraftale For så vidt angår deltagelse i Team Rynkeby frem mod Paris 2012 gælder følgende aftale: Rytterne er indforstået med at følgende nedenstående retningslinjer: Træne regelmæssigt og målrettet med holdet (i niveau 2.500 km) Medvirke positivt til det sociale liv i og omkring holdet Arbejde målrettet i kontrakten efter sponsorer og i bestræbelserne på at samle penge ind til Børnercancerfonden - og i øvrigt at agere loyalt i henhold til konceptet Fra tidspunktet for udlevering af cykel og tøj at anvende dette ved træning og i forbindelse med andre Team Rynkeby arrangementer Betaling af kr. 13.500 for egen deltagelse til dækning af cykel, cykeltøj, hotel. forplejning og hjemtransport Der accepteres ikke en "privat" Team Rynkeby hjemme/facebookside og tilsvarende "privat" konto til brug for de indsamlede sponsorbeløb (kun den officielle sponsorkonto må anvendes) Tilsvarende kan rytterne forvente følgende fra Team Rynkeby: Levering af kvalitetscykel og tilhørende tøj (inklusiv hjelm, cykelcomputer, pumpe, flaske m.v.) En funktionel og brugervenlig hjemmeside med tilhørende ekstranet for hver af de 13 deltagende hold Løbende relevant information til brug for den enkelte rytter og de 13 hold Udarbejdelse af relevant materiale (sponsorbrochure, sponsorkontrakt...) til brug for kontakten til og aftaleindgåelse med de mange sponsorer En seriøs og nødvendig træningsplan En veltilrettelagt tur inklusiv en overnatning i Paris + hjemtransport Gældende afbudsregler: Melder en rytter fra efter registrering og betaling for cykel og cykeltøj, er der ingen muligheder for at få disse penge retur - modsat ejer man altså en kvalitetscykel + cykeltøj i rigtig størrelse Melder en rytter eller en servicehjælper fra efter bestilling og betaling af "hotelpakken" - og inden den 15. maj - refunderes 2. rate af det indbetalte beløb med fradrag af et administrationsgebyr på kr. 500,- Afbud efter den 15. maj giver ingen penge retur (da vi er forpligtet overfor hotellerne)
Serviceholdet: De vigtigste og uundværlige – men måske de oversete! Opgaverne: Køre de 4-5 biler: følge-, mad-, køle-, bagage- og servicebilen Finde pitstop steder Forplejning ved pitstop Opmuntring og overraskelser Bagage Hjælp ved defekt Logistik Med på udvalgte træningsture
Forplejning og pitstop Serviceholdet! Bagage Bagage Forplejning og pitstop
Touren: Ca. 1.300 km ( i uge 29 ) Prolog Fredag den 13 Juli – ca. 13.00 med start fra torvet i Herning Ankomst Concordepladsen i Paris lørdag, den 21.07 Morgenmad og aftensmad på hotellerne – frokost på turen. Pitstop for hver ca. 50 km. Gennemsnitsfart 25-27 km/t Hjemrejse med bus enten lørdag eller mandag. Alternativt tilkøb af fly eller egen hjemrejse.
Ruten, indkvartering og forplejning: 2010 : 8 hold af sted på ruten 2012: 15 hold af sted på ruten Der køres ad parallelle ruter Hvert hold indkvarteres så vidt muligt på et ”eget hotel”. Hotellerne vil være placeret på ca. samme breddegrad, så alle hold tilbagelægger samme distance hver dag Der spises tidlig morgenmad. Aftensmaden vil som regel blive indtaget kl. 18:00 -19:00 Dagens øvrige kulinariske overraskelser står de forskellige service teams for
Meget mere end cykling
UDFORDRING! Pigerne har det sværere end drengene – nogen gange!
Masser af højt humør!
Vi mangler at udpege følgende nøglepersoner/kompetencer:
Deltagelse – Pris, udstyr og rejse Deltager som rytter (Forbehold for ændringer) Pris: kr. 6000 Udstyr Bianchi Team Rynkeby cykel Computer, pedaler, pumpe, flaskeholder, hjelm, sadeltaske med værktøj og flasker Tøj 3 trøjer, 2 par bibshorts, 1 vindjakke, 1 par handsker Rejse 7 hotelovernatninger, fuldpension, og busrejse retur til DK. Deltager på serviceteam Pris: kr. 3.500 Tøj 4 polo shirts, 1 vindjakke, 1 forklæde Rejse 7 hotelovernatninger, fuldpension, og busrejse retur til DK.
Hvad koster det ellers? Driftsomkostninger, ca. 500 kr. Ekstra overnatning i Flensborg, ca x kr. Vintercykeltøj, ekstra slanger, dæk m.m. Fitness World ( Arbejder på fri træning/spinning hos dem )
Deltagelse - Tilmelding og afbestilling : Deltagerne betragtes tilmeldt Tour de 2012 når 1. rate er indbetalt senest 1. december 2011. 2. rate betales senest 1. februar 2012. Afmelding skal ske til din kaptajn Gældende afbudsregler: Melder en rytter fra efter registrering og betaling for cykel og cykeltøj, er der ingen muligheder for at få disse penge retur – modsat ejer man altså en kvalitetscykel + cykeltøj i rigtig størrelse Melder en rytter eller en servicehjælper fra efter bestilling og betaling af "hotelpakken" – og inden den 15. maj - refunderes 2. rate af det indbetalte beløb med fradrag af et administrationsgebyr på kr. 500,- Afbud efter den 15. maj giver ingen penge retur (da vi er forpligtet overfor hotellerne)
Deltagelse - Pårørende rejse og Pariserferie : Der er mulighed for at bestille ekstra overnatninger i Paris til en favorabel pris. Busrejse hjem arrangeres over flere dage, afgang lørdag og søndag/mandag. Der vil ligeledes blive arrangeret busrejse for pårørende der ønsker at møde Team Rynkeby i Paris. Rejse forsikring Den gule sygesikringsbevis dækker ikke ved uheld og hjemtransport, så det er vigtigt at være dækket ind ved anden rejseforsikring. Det påhviler den enkelte deltager at sørge for at rejseforsikring er tegnet og i orden
Tålmodighed og træning! Hvad nu? Reflekter over mødet i dag – er du stadig med? - Evt. Afbud senest 17.10 til Carsten 24.10 kl. 18-21 TØJ og CYKLER 16.11 kl. 16-20 1.Fællesstræning: Spinning og Spisning Registrering Extranet Varm dine sponsorer op! Tålmodighed og træning!