Forbyggende indsatser • FOR UNGE
For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for dato og skriv rette Forvaltning i Sidefods feltet. Sæt hak i ”vis ikke på forside”. Vælg ”Indsæt på alle”. Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Fremhæve tekst: For at fremhæve tekst, marker teksten vælg Fed skifttype og vælg en farve fra den øverste række af farver i farvepaletten i menu punktet Skrifttyper. UDSATTE UNGE I UDDANNELSESSYSTEMET Udsatte unge i uddannelsessystemet •Hvad ser vi? •Støtte i overgangen •Perspektivering
HVAD SER VI? Person uden psykisk sygdom og høj grad af velbefindende Person med psykisk sygdom og høj grad af velbefindende Person uden psykisk sygdom og lav grad af velbefindende Person med psykisk sygdom og lav grad af velbefindende Rask Høj Syg Lav Mental sundhed
HVAD VED VI? Biologiske faktorer Sociale faktorer Psykologiske faktorer Udviklingssti
Fremhæve tekst: For at fremhæve tekst, marker teksten vælg Fed skifttype og vælg en farve fra den øverste række af farver i farvepaletten i menu punktet Skrifttyper. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for dato og skriv rette Forvaltning i Sidefods feltet. Sæt hak i ”vis ikke på forside”. Vælg ”Indsæt på alle”. HVAD ER OPGAVEN ? Finde mening og betydning i valget Afklaring af kompetencer og behov Særlig didaktisk og pædagogisk indsats
HVAD ER OPGAVEN? Finde mening og betydning i at vælge Undersøge mening og betydning i forskelige kontekster, udvikle mestringsstrategier og kompetencer
Fremhæve tekst: For at fremhæve tekst, marker teksten vælg Fed skifttype og vælg en farve fra den øverste række af farver i farvepaletten i menu punktet Skrifttyper. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for dato og skriv rette Forvaltning i Sidefods feltet. Sæt hak i ”vis ikke på forside”. Vælg ”Indsæt på alle”. PERSPEKTIVER Individuelt •Vejledning •Undervisning •Trivsel fagligt og socialt •Trivsel i fællesskabet Strukturelt •Flere typer af tilbud •Kreative læringsprocesser •Sociale læringsprocesser