Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afClara Søgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Fokusgruppeinterview med lektieintegreret hf PANG
2
Kursisterne er samlet set glade for lektiefriheden og ville vælge det igen. Fordelene opgøres som mulighed for at planlægge fritiden herunder opgaveskrivning fordi der ikke skal læses lektier. For en del kursisters vedkommende er ”lektiefrihed” en fortsættelse af deres praksis fra folkeskolen hvor de ikke fik læst deres lektier. Endvidere peger kursisterne på det rare i at lektieintegrationen gør at de ikke er bagud ved timens start pga. manglende lektielæsning. Kursisterne siger at det ikke er lektieintegrationen men undervisningens planlægning og gennemførelse der er afgørende for deres motivation og læringsudbytte. Kursisterne er meget glade for hyppig sekvensering i modulerne. Kursisterne mener at de i værkstedstimerne har fået undervisning i at læse lektier, tage noter mv. generelt. Nogle fag har også fulgt op på disse introduktioner i timerne.
3
PANG Særlige udfordringer/problemer ifølge eleverne: Kursisterne tror at lektieintegrationen har medført at de har flere moduler og dermed lang skoledag. Kursisterne bør gøres opmærksom på rette sammenhæng af team el. ledelse Kursisterne meddeler at de ikke får læst op stof fra moduler hvor de har været fraværende. Især ikke hvis stoffet ikke skal bruges direkte i næstkommende modul (de læser kun hvis de bliver stillet til regnskab) Kursisterne mener at lektieintegrationen medfører at de er langsomme ift. lektielæsning og derfor i nogen grad forsømmer lektielæsning i fag hvor der ikke er lektieintegration
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.