Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSusanne Hald Redigeret for ca. et år siden
1
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans temaer Idræt Løb, spring, kast, færdigheder, konkurrence, kamp Leg Universelle lege, rollelege, regellege Bevægelse Motorik, sanser, puls, rytme, koordination x x Pædagogisk idræt Fysisk Psykisk Social Kognitiv Fokuspunkter Vestibulær Kinæstesi Taktil Sanser Bagved Foran Med x x Placering Beskrivelse af leg HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato: Børn Justeringer Rim og remser - talebørn Legens navn Tale/sprogbørn læse op af rim og remser Lave egne rim og remser fjolle med rim ord Børn på en række siger nye rimord, hvis et barn ikke kan finde på et går barnet bag i rækken og alle rykker frem Alle børn står i den ene ende af salen og en voksen/barn siger et ord eks: ”Mand” Hvis man har et rim ord løber man ned i den anden ende og siger eks: ”mand - spand” Opjustere ved at legen skal fortsætte uden at gå i stå Evt staffet leg
2
LæringsmålTegn på læring Hvad gør vi Hvem gør hvad Pædagogisk bagdør At barnet selv er aktiv lyttende og f.eks. Ikke selv løber med rim eller finder på – et barn kan kopier et andet barns rim Øget sprogforståelse Øget sprogforråd Øvelse i endelser på ord At børnene selv går og rimer Starter med højtlæsning af rim og remser Leger i salen
3
Dokumentation - metode Dokumentation - indsamling Foto under leg og observationer under og efter leg Dokumentation samles i talebørns mappen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.