Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJonas Dahl Redigeret for ca. et år siden
1
Disposition Problematiske aspekter ved MUST IT-designere og etnografi
2
Disposition Affinitetsdiagram – ligheder og forskelle ved arbejdsproces Væsentlige opdagelser sammenholdes med akademisk skrivning Opsummering
3
Problemer ved MUST MUST: Fokus på et analyserbart sted og en eksisterende praksis vs. Vores proces: intet analyserbart sted og ikke en eksisterende praksis Fase inddeling vs. Parallelle aktivitetsforløb
4
Hvorfor MUST? Overbevisning påvirker valg af metode Vores tilknytning til RUC MUST – en kobling af etnografi og IT
5
At lave etnografi som IT-designer At anlægge et analytisk perspektiv –At anvende et flersidigt perspektiv vha. affinitetsdiagrammering –CSCW begreber hjælper med at bringe analyse til design At sidestille skønlitterær skrivning med andre domæner
6
Kan IT-designere lave etnografi? Det mener vi! Men bl.a. Hughes og Forsythe er ikke helt enige. Fordele og nødvendighed ved at IT-designer kommer i felten: –Kan lære at se helheder i stedet for enkeltheder –Får kendskab til brugere og bedre mulighed for at lave gode IT-løsninger.
7
Afrunding Medfører en adskillelse mellem etnografer og IT- designere en fastholdelse af kløften mellem de to discipliner? Tager debatten om at lade IT-designere udføre etnografiske undersøgelser udgangspunkt i en generations- eller institutionskløft?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.