Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAugusta Olesen Redigeret for ca. et år siden
1
Ledelse i nyt perspektiv Skandia:investforum, 18.marts 2010 - Har krisen påvirket de danske ledere og deres måde at være ledere på?
2
2 Kriseknuserne som metode Virksomhederne: Virksomhederne er danske, men flere af dem har en global profil En blanding af store, mindre og små virksomheder (fra 7 til 8000 ansatte) Virksomhederne repræsenterer forskellige brancher
3
3 Opskriften fra kriseknuserne 1.(Marginalt) bedre produkter 2.Kender kunderne 3.Forstyrbare 4.Nørdede købmænd 5.Nærhed 6.Autenticitet 7.Stor… mission
4
4 1. (Marginalt) bedre produkter
5
5 2.Kender kunderne (… bedre, end de kender sig selv)
6
6 3.Forstyrbare
7
7 4.Nørdede købmænd
8
8 5.Nærhed
9
9 6.Autenticitet
10
10 7.Stor… mission
11
11 Ledelse skal fremme tillid Kilde:David Maister, Tillidsbaseret rådgivning Tillid Ord Jeg kan stole på det, han siger… TROVÆRDIGHED Handlinger Jeg kan stole på, at han gør… PÅLIDELIGHED Agenda Jeg kan stole på ham omkring andre ting… INTIMITET Motivation Jeg kan stole på, at hans omsorg for… EGENINTERESSE
12
12 Ledelse som et brand Ledelsesbrand En fælles identitet mellem lederne gennem hele organisationen som forbinder kundeforventninger med medarbejder- og organisatorisk adfærd. Ledelseskoden (60%-70% af ledelse) Kerneelementerne i ledelse som alle ledere må besidde for at være effektive Ledelses-særkende (30%-40%) af ledelse De elementer af ledelse som er særligt i tråd med en organisations kunder og investorer
13
13 Danske ledelsesbrands
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.