Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBirgitte Andreasen Redigeret for ca. et år siden
1
Organisatorisk læring i et organisationsudviklingsprojekt Et eksempel
2
Begrebsdefinering Elkjær’s Nogle indledende pointer
3
Begrebsdefinering General opfattelse af organisatorisk læring Elkjær’s opfattelse Ændring af organisationen Læring Organisatorisk læring
4
Artiklens indbyggede kritik A & S’s teorier i korte træk Elkjær’s pointer i kritikken
5
En kobling til Qvortrup (Afsnittet Den lærende organisation s. 190) Samfundet som det ser ud nu Den lærende organisation har et ”dobbelt-blik” Ontologisk grundlag Dobbelt diskurs Virksomhedens selvreflektion
6
Summa summarum for Qvortrup Individet
7
En kobling til Bourdieu (Jacob Lauring s. 52) Inspireret af strukturalismen Men modsætningsforhold mellem struktur og handlen Aktører handler i og former strukturen To måder at forstå verden på Disse to forbindes med praksisteorien
8
Summa summarum for Bourdiou Organisation og aktør/individ
9
Det praktiske eksempel Fundet et nyt uddannelseskoncept
10
Hovsa Problemfelter Forskellige organisationsformer: Linieorganisation projektorganisation
11
Endnu mere hovsa Systemkommunikation Nye kompetencer Mangel på it-medarbejdere Ledelseskvalitet Motivation Netværk
12
Løsningsmodeller iflg. Elkjær Accept af projektet Klare signaler tolerance
13
Alternative løsningsmodeller Strategisk konversation Den kommunikative handlen Scenarieplanlægning
14
litteratur Bente Elkjær (2004). Organisatorisk læring i et organisationsudviklingsprojekt. I: E-Learning på arbejde. Roskilde Universitetsforlag og Learning Lab. Jacob Lauring (2005). Når organisationen bliver mangfoldig. Om vidensdeling og interaktion i etnisk mangfoldige organisationer. Ph.d.- afhandling. Handelshøjskolen i Århus. Institut for ledelse. Lars Qvortrup (2004). Det vidende samfund. Unge pædagogers forlag.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.