Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidens marketing – hvor er vi på vej hen? Per V. Freytag Handelshøjskolen i Århus.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidens marketing – hvor er vi på vej hen? Per V. Freytag Handelshøjskolen i Århus."— Præsentationens transcript:

1 Fremtidens marketing – hvor er vi på vej hen? Per V. Freytag Handelshøjskolen i Århus

2 Hvor kom vi i grunden fra?

3 Den spæde start! 1925 Hovedemnet var reklame. Hensigten var at skabe viden om reklamens betydning og anvendelse indenfor den kommende vareomsætning Tyngdepunktet flyttes fra teknisk og almenfaglige problembehandling til benyttelse af nye teoretisk-økonomiske analyser – de mikroøkonomiske

4 Publikationer 1925 – 1945 “Større salg Bedre service” Max Kjær Hansen (1930) “Salg og Reklame” Max Kjær Hansen (1930) 1945 – “Nogle træk ved den amerikanske Automobilindustris økonomi” Hans Brems (1947) “Efterspørgslen efter Radioer i Danmark” Arne Rasmussen & Max Kjær Hansen (1954) ”Det Danske Reklamesprog” Jørgen Å. Hansen & Bente Gaunt (1953)

5 Hvad er udfordringen i dag? Annonce: Branding, b-t-b markedsføring, dialogmarkedsføring, kundeservice, markedsanalyse, mediaplanlægning, pressemeddelelser, produktudvikling, projektledelse, salg … og meget mere. Kig ind på eller kontakt Kirsten Rasmussen på / ***************************************************************

6 “Total Relationship Marketing” Creating, maintaining and destroying a network of relationships is the core of marketing!

7 “Total Relationship Marketing(2)” “The context of transactions are changing – instead of a market place it is a market space” “Auctions makes relationships disappear”

8 Ledelse og planlægning Forskellige tilgange: 1. Designskolen – SWOT-analyse 2. Planlægningsskolen – målstyring 3. Positioneringsskolen – Five forces Problem: Ringe forståelse af dynamik Andre tilgange: 4. Læringsskole – Coaching, motivation,.. 5. Kognitiveskole – Opfattelse og tolkning af virkeligheden 6. Andre …

9 Ledelse og organisation(2) Tilbagestående områder: 1. Markedsføringsplanlægning 2. Personligt salg

10 Opfattelsen af marketing “Marketing og salg glider i stigende udstrækning ud af bestyrelseslokalerne”

11 Opfattelsen af marketing(2) Call for papers – Journal of Strategic Marketing “The focus is on how advanced marketing analytics can be used to quantify and measure the financial impact of alternative marketing strategies” Topics: Market based assetsDemand Analysis Portfolio AnalysisValue-based marketing Return on Marketing InvestmentInformation-based-marketing Brand valuation tools…. Submission deadline 25. Sept. 2005

12 Udfordringen! 1.Se kritisk på marketingteoriens grundlag – ledelsesteori, økonomiskteori, … 2.Komme tættere på praksis!


Download ppt "Fremtidens marketing – hvor er vi på vej hen? Per V. Freytag Handelshøjskolen i Århus."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google