Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Status for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Status for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab."— Præsentationens transcript:

1 Status for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab

2 Status for DanRåd & Regnskab Organisatorisk Udvikling / Salg & Marketing Idegrundlag og Mål Tidsforbrug og Finansiering 2008 – estimeret Tidsforbrug realiseret Aktivitet Brancher Fagkontorer Rådgivningscentre

3 Jakob Lave Kompetenceudvikling (Akademiet) Gustaf Bock Strat. og forr.udvikling (Management) Malene Høj Jabcke Salg og Marketing Udvikling og drift af DLBR (Sekretariatet) Organisation af Udvikling Lene B. Rasmussen Forlaget

4 Karsten Bove, Markedschef Vækstlandbrug Afdækning af vækstlandbrugs behov. Vejledning vedrørende udførelse af interview, fokusgrupper og markedsanalyser med rådgivere og vækstlandmænd. Medvirke til succesfuld produktudvikling vha. markeds-input specielt i projektets første faser Dorte Marcussen, Markedschef Deltidslandmænd Bindeled mellem politisk system, kunde, centre og landscentret. Forretningsudvikling af deltidsområdet Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Ivan Damgaard, Markedschef Danråd Bindeled ml. brancheorganisation, end-user, rådgivningscenter og landscentret Identificere, indsamle og systematisere kundebehov Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Maria Mazzarella, Markedssekretær Administration og support for afdelingen Ansvarlig for opdatering af www.danraad.dk samt deltidsfanen på Landmand.dk. www.danraad.dk Agromek koordination Birgitte W. Mikaelsen, Marketingkonsulent Agromek ansvarlig Markedsføringsplaner og – aktiviteter Udarbejdelse af kampagner samt andre markedsføringstiltag internt & eksternt Salg & Marketing Malene H. Jabcke, Marketingchef Markedsføring af funktion intern/ekstern Bidrage til en større kommerciel tilgang til forretningen (tidlig involvering) Øge kendskabet til DLBRs produkter via aktiv markedsføring

5 Salg & Marketing - Kundefokus Deltidslandbrug Omkring 23.000 DanRåd & Regnskab Omkring 5.000 Vækstlandbrug Omkring 5.000 LandbrugAndre erhverv Små Store

6 DanRåd & Regnskab - Idegrundlag DANRÅD & REGNSKAB SKAL FREMME: DEN ERHVERVSDRIVENDES INDTJENING, LIVSGRUNDLAG, HANDLEKRAFT OG FORNYELSE, HERUNDER SPECIELT RÅDGIVNING TIL DET HELE MENNESKE MARKEDSFØRE DE FOR KUNDESEGMENTET RELEVANTE PRODUKTER BRUG AF NØGLETAL OG BENCHMARKING I BESTRÆBELSERNE PÅ OPNÅELSE AF EFFEKTIVISERING OG VÆKST FOR KUNDEN AT PRIS OG KVALITET PÅ TILBUDTE PRODUKTER TIL KUNDESEGMENT ER MARKEDSMÆSSIGT KONKURRENCEDYGTIGT HØJ FAGLIG KOMPETENCE OG MAKSIMALT KENDSKAB TIL KUNDESEGMENT VISION: VI UDVIKLER OG LEVERER MARKEDETS BEDSTE RÅDGIVNING OG SERVICE VI ARBEJDER MED HELHEDSLØSNINGER FOR DEN ERHVERVSDRIVENDE VÆRDIGRUNDLAG: INNOVATIV – og engageret PRÆCIS – og rettidig SYNERGI – og loyal KUNDESEGMENT: SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER, INTERNT OFTE BENÆVNT BYERHVERV Ledestjerne: - Vi gør det lettere at være erhvervsdrivende

7 DanRåd & Regnskab - Mål 200720082009201020112015 Kundetilgang netto i året600700 8009001000/år Kunder i alt4600530060006800770011700 Heraf selskaber600650750100011001500 Antal regnskaber i Ø90 plan 53413400045005500650010000 Branchespecifikke aftaler1236710 Omsætning på DanRåd & Regnskab i alt35 mill40 mill60 mill85 mill100 mill200 mill Omkostninger til salg, marketing og netværk0,8 mill1,3 mill1,8 mill2,3 mill2,4 mill2,8 mill Centre med DanRåd & Regnskab Team468101116 At sikre udvikling af medarbejdere inden for tankesættet DanRåd & Regnskab, gennem proaktiv forretningsudvikling i markedet At sikre optimal udvikling og anvendelse af vores regnskabssystem Ø90, samt udnytte alternative regnskabssystemer At sikre kendskabet til specielle selskabs-, skatte- og afgiftsmæssige problemstillinger relateret til byerhverv, herunder specielle problemstillinger for hver branche

8 Markedschef DanRåd & Regnskab -tidsforbrug og finansiering Estimeret tidsforbrug for 2008 1100 timer på fagområder 756 timer på generelt Finansiering 2008 700 timer fra Økonomi IT – Ø90 200 timer fra projekt Revision under Masterplanen 200 timer fra eksterne konsulentopgaver

9

10 Antal Interesse andre kunderMarkedsKundeSalgsSalg afStyring afBrug afAndenRevisionSamlet PersSelskabkort sigtlangt sigtføringtilgangarbejdeprodukterkunderplan 5softwareSelskaberscore 2402410 8787586574 85 10 7767586571 40 352113256028 253262227666544 31 111114356023 651709912113751048 13020792233586651 19540993335684555 70308812124871051 300231212217526 400309923244109557 806?11001551029 209221213488536 808882336598557 202221224188535 150 10 2326687 64 20030782315585549 32 462224276035 50207954475108564 10025231215555534 5015110108885537 12570685435588557 20040582225608543 150 581215575544 100200892325652547 150102411153 8540 2550000255505527 60208964575108567 15040231216685539 106,245,35,36,32,22,62,24,74,46,86,35,245,9

11 Rådgivningscentre - status 30 ud af 31 rådgivningscentre arbejder med DanRåd & Regnskab kunder 12 centre har et DanRåd & Regnskabs Team Der er p.t. 6 lokale revisionsselskaber under DanRåd & Regnskab I Ø90 plan 5 + alternativ software er der primo 2008: ca. 3200 kunder – personligt ejet ca. 650 kunder – selskabs ejet + DanRåd & Regnskab kunder, der kører i Ø90 plan 1, under konto 82XX skønnet ca. 800-1000 kunder Kunderne er fordelt på ca. 300 brancher

12 DanRåd & Regnskab udfordringer Manglende klar strategi for kundesegment lokalt DLBR ukendt i relation til kundesegment Udviklingen af Ø90 plan 5 følger ikke de øvrige programtilbud på markedet Manglende kompetencer og fokus på selskaber Produktudviklingen mangler fokus på markedsværdi – kan produktet sælges Berøringsangst med salg og kundesegmentering Holdningen: ”Lukket på grund af velfærd” Nye medarbejdere mangler indføring i DLBR´s produkter og arbejder ofte i egen retning Den meget store arbejdsbyrde 1. halvår begrænser refleksion og innovation Vi er som arbejdsplads ikke attraktive nok for ”de unge” Svage sider


Download ppt "Status for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google