Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER."— Præsentationens transcript:

1 ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen

2 KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER KULTURINSTITUTIONER, UNI OG KUNSTNERE KONFERENCER NETVÆRK FOR LÆRERNE FORSKNING ET UDVIKLINGSPROJEKT

3 Erfaringer KUNSTNERE/KULTURINSTITUTIONER OG LÆRERE SKAL PLANLÆGGE FORLØBET SAMMEN FORLØBET SKAL HAVE DIREKTE RELEVANS FOR LÆREPLANERNE DER SKAL INDGÅ KREATIVE ØVELSER, HVOR ELEVERNE SELV AFPRØVER VÆRKERNES RAMMER ELEVERNE SKAL HAVE MULIGHED FOR AT PUBLICERE ELLER FREMFØRE DERES ARBEJDE I ET STØRRE FORUM FEEDBACK FRA ALLE PARTER (LÆRER OG KUNSTNER) ER OPTIMALT

4 Erfaringer GYMNASIETS KREATIVE FAG HAR ET STORT POTENTIALE FOR SAMARBEJDE MED PARTNERE UDEFRA DET GODE KUNSTVÆRK SOM CENTRUM FOR SAMARBEJDET (KVALITET OG AUTENCITET) SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLERNE LØFTER DE SMÅ FAG OG SKABER RESSOURCER TIL PROJEKTER OG UDVIKLING LÆRERROLLEN UDFORDRES AF SAMARBEJDET, DET GIVER BÅDE FRUSTRATION OG GLÆDE DER ER BEHOV FOR ET BINDELED MELLEM KULTURINSTITUTIONER OG GYMNASIEVERDENEN. VI SKAL MØDE HINANDEN! (KUNST|DATE)

5 Udbytte af NETVÆRK - Faglig inspiration og nytænkning - Autencitet i projekter - Ydre blik på egne rutiner - Eksperimenterende rum - Publiceringsmulighed - Profilering af skolen

6 Netværksemner - Fag - Sag - Funktion/rolle - Begivenhed - Indsatsområde - Talent - ?

7 MODSTAND - Tid og overskud - Ikke fagligt relevant - Prestigeprojekt for rektor - Pop og overflade - Midlertidige hop på stedet - Lukket fest

8 OPSTART = MOTIVATION - Faglighed og kanoner - Anderledes forberedelse - Motiverede elever - Opmærksomhed til fagene - Ressourcer til fagene - Undslip lærerværelset

9 OPSTART = MARKERING - Navn og profil - Samle lærerne - Projektplan - Seminar - Faglig begivenhed - Elevernes deltagelse - Dokumentation

10 Organisering - Lærerstyring - Sekretariat - Netværksleder - Netværk - ledelse - Faggrupperne - Fryns

11 Udvikling og forankring - Justerbare mål - Forventningsafklaring - Tilknytning til skolen - Inddragelse og udskiftning - Forankring via deltagelse

12 Økonomi - Efteruddannelse - UVM - Huskunstnerordninge n - Regionale midler - Samarbejdspartnere - Profilering af skolen

13 Profilering af netværket - Samler internt - Genkendelighed - Skaber opmærksomhed - Profilerer skolen - Navn - Stemning - Design -

14 Skab et netværk! - Indhold - Deltagere - Organisering - Profilering - Økonomi


Download ppt "ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google