Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006."— Præsentationens transcript:

1 Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006

2 Spørgeskemaundersøgelse Spørgeskemaundersøgelse viste at medarbejderne ønskede: ”ANSVAR INDFLYDELSE UDVIKLING”

3 Hvorfor ændre ? Hvorfor en ny organisationen –f–for at sikre kunden en bredere kompetence ved ”fronten” og dermed en bedre oplevelse –f–for at skabe større trivsel, udvikling og ansvarlighed hos medarbejderne –f–for at udnytte ressourcerne bedre

4 Hvordan ? Hvordan kan vi –t–tværfaglige teams –f–fastansatte og studerende i alle teams –m–målstyrende teams

5 Teamorganisering Medarbejderne havde stor indflydelse på processen Selvevaluering på faglige og sociale kompetencer Omsorgsfuld og målrettet proces Gjort bekendt for alle ved et fælles arrangement

6 Medarbejdersoplevelse af processen

7 Teamudvikling Udformning af værdihjul –V–Værdier og spilleregler i teamet ( 2 x ½ dag ) Klippekort - 10 klip –5–5 værdiklip om værdier og adfærd/holdninger –5–5 friklip – valgt af teamet selv Halvvejs evaluering Teamånd –S–Selvmotivation –M–Målstyrende –V–Vidensdeling

8 En medarbejders oplevelse af teamudviklingen

9 Erfaringer Lederne skulle have været uddannet først. –Vi valgte at gøre det efterfølgende – at få medarbejderne organiseret var vigtigst. Hvilke andre erfaringer har vigjort os ?


Download ppt "Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google