Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden."— Præsentationens transcript:

1 Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe

2 Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden fremgår hvilket område rapporten dækker. På næste side er en vejledning i at læse resultaterne i rapporten. Fra side 4 og frem vises resultater på de spørgsmål i undersøgelsen, der knytter sig til brugernes tilfredshed med hjemmeplejen og brugernes livskvalitet. Resultaterne for Ribe sammenlignes med resultater for hele kommunen. Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Esbjerg Kommune Esbjerg Kommune har i marts 2014 gennemført en brugerundersøgelse blandt 1.003 af kommunens modtagere af hjemmehjælp. For at forstyrre så få modtagere af hjemmehjælp som muligt samtidigt med at det var muligt at opnå det ønskede antal interview i de enkelte distrikter og teams blev 1.682 personer forsøgt kontaktet. Heraf kunne 679 personer, ikke deltage (se frafaldsrapport for nærmere beskrivelse af grundene til manglende deltagelse). Der er derfor en reel svarprocent i den samlede undersøgelse på 59,6%. Resultaterne for Ribe sammenlignes løbende, hvor det er muligt, med resultater for hele kommunen. Rapporten giver således indblik i, om tilfredsheden ligger over eller under niveauet for hele kommunen. Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014

3 I højre side af rapporten sammenlignes distriktets resultater med resultaterne fra Økonomi- og Indenrigsministeriets brugerundersøgelse fra sommeren 2014, hvor det er muligt. I det viste eksempel er den gennemsnitlige tilfredshed 0,2 point højere i Ribe end i Esbjerg Kommune 2014. I rapporten vises svarfordelingen på de enkelte svarkategorier, som i eksemplet går fra »Meget tilfreds« til »Meget utilfreds«. Besvarelser i »Ved ikke« indgår ikke i resultatberegningen. I det viste eksempel har 49% svaret »Meget tilfreds«, 41% »Tilfreds«,6% »Hverken tilfreds eller utilfreds«, 3% »Utilfreds« og 2% »Meget Utilfreds« på det første spørgsmål. Af grafiske årsager vises procenttal på under 2% ikke. 1003 personer har svaret på spørgsmålet. Her tælles personer, der enten har svaret at de ikke modtager den konkrete ydelse, eller har svaret ”Ved ikke” ikke med. Gennemsnitsscoren for spørgsmålet er 4,3. Den højeste score er 5, og den laveste score er 1. Vejledning 02 Gns Antal svar 123 1 2 3 1 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Tilfredshed med den modtagne hjemmepleje alt i alt10034.3 Esbjerg Kommune 2014

4 Overordnet tilfredshed 03 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du samlet set om den hjemmepleje, du modtager?1344.5 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Den praktiske hjælp samlet set?1054.2 Den personlige pleje samlet set?964.4 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du om maden, du får leveret?304.1 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan vil du vurdere dit nuværende helbred?1333.2 Benchmarking gennemsnit

5 04 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Tilfredshed med forhold omkring praktisk og personlig hjælp? Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Den praktiske hjælp ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Den praktiske hjælp samlet set?1054.2 Hjælpen til rengøring?1024.2 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Den personlige hjælp ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Den personlige pleje samlet set?964.4 At gå i bad?584.5 Toiletbesøg?184.6 Af - og påklædning?374.5

6 Tilfredshed med forhold omkring maden 05 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du om maden, du får leveret?304.1 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor tilfreds eller utilfreds er du med madens smag?294.1 Hvor tilfreds eller utilfreds er du med madens udseende?284.5 Hvor tilfreds eller utilfreds er du med menuens variation, fx i forhold til årstider, højtider med videre? 264.4 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Benchmarking gennemsnit

7 Tilfredshed med praktiske forhold 06 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Benchmarking andel “Ja” ANTAL SVAR Er det oftest de samme hjælpere, der kommer hos dig?137 Er den hjælp du får, lige god, uanset hvilken hjælper, der kommer i dit hjem? 134 Kommer hjælperne generelt på de aftalte tidspunkter?133 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan er kontakten til din kontaktperson i kommunen?653.4 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du samlet set om den hjemmepleje, du modtager?1344.5 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor tit kommer der hjælpere hos dig?1384.5 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014

8 Tilfredshed med hjælperne 07 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking andel “Ja” Esbjerg Kommune 2014 ANTAL SVAR Er hjælperne venlige over for dig?137 Er hjælperne omsorgsfulde over for dig?136 Udviser hjælperne respekt over for dig?137

9 Egen mestring 08 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du om medarbejdernes støtte til at gøre dig så selvhjulpen som mulig i forhold til personlig pleje (bad, toiletbesøg, af - og påklædning)? 684.1 Hvad synes du om medarbejdernes støtte til at gøre dig så selvhjulpen som mulig i forhold til praktiske gøremål (rengøring, tøjvask, madservice)? 644.0 Benchmarking gennemsnit Benchmarking andel “Ja” Esbjerg Kommune 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT I hvor høj grad deltager du i at opsætte mål for hjemmeplejeindsatsen? 703.0 ANTAL SVAR Bliver hjemmeplejen tilrettelagt på en måde så du selv kan deltage? 104 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan har din evne til at klare dig selv i de daglige gøremål udviklet sig under hjemmeplejeindsatsen? 993.2 Benchmarking gennemsnit

10 Det frie valg 09 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Benchmarking andel “Ja” ANTAL SVAR Ved du, at du kan vælge frit mellem kommunale og private leverandører af hjemmehjælp? 138 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor vigtigt er det for dig at kunne vælge mellem kommunale og private leverandører af hjemmehjælp? 1042.4 ANTAL SVAR Ved du, at du kan benytte dig af fleksibel hjemmehjælp?138 Benchmarking andel “Ja” Esbjerg Kommune 2014

11 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Baggrundsoplysninger 10 ANTAL SVAR Køn138 ANTAL SVAR Alder138 ANTAL SVAR Modtager du praktisk hjælp eller personlig pleje?138 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor ofte får du praktisk hjælp eller personlig pleje?1384.4 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan vil du vurdere dit nuværende helbred?1333.2 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Benchmarking gennemsnit

12


Download ppt "Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google