Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri"— Præsentationens transcript:

1 Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra d.1. oktober 2011 til 30. september 2012. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1

2 Indhold Sådan læses rapporten Sådan læses figurerne
Introduktion til rapporten Indhold Sådan læses rapporten Sådan læses figurerne Oversigt: Borgernes situation i forhold til de syv livsområder Psykisk velbefindende Relationer Fysisk velbefindende Selvbestemmelse Aktiviteter Materielle forhold Deltagelse i samfundet Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 2

3 Sådan læses rapporten Introduktion til rapporten
Dette er en årsrapport baseret på data, som er indsamlet gennem SIP-skemaer udfyldt på botilbuddet Denne rapport vedrører svarene i livskvalitetsskemaerne Rapporten viser botilbuddets egne resultater sammenlignet med resultatet for målgruppen i SIP Da skemaerne kun er udfyldt én gang pr. borger vil man ikke kunne se udviklingen i borgernes livskvalitet over tid i denne rapport Bemærk: Der rapporteres kun, hvis der er svaret på minimum 5 skemaer for hhv. borgere og medarbejdere. Først vises borgernes og medarbejdernes svar på botilbuddet for hvert spørgsmål vedrørende tilfredshed under de syv livsområder sammenlignet med svarfordelingen for målgruppen i SIP* For hver af de syv livsområder vises også en oversigt over forholdet mellem vurdering af vigtighed og tilfredshed for de spørgsmål, hvor der spørges ind til begge disse dimensioner De Socialpsykiatriske bortilbud der sammenlignes med i denne rapport er følgende: Bostedet Blåkærgård, Gårdhaven, Pilebakken, Bostedet Sct. Mikkel, Sønderparken, Center for Socialpsykiatri, Tangkær, Kildegade, Skovvang, Granhøj - Midlertidigt tilbud, Granhøj - Længerevarende tilbud. Data fra Paderuphus, Infanterivej, Vesterbo, Nørrebrogade og Sjællandsgade indgår ikke i denne sammenligning Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 3

4 Sådan læses figurerne vedr. tilfredshed
Introduktion til rapporten Sådan læses figurerne vedr. tilfredshed Antal besvarelser Andel af besvarelser i procent Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 4

5 Introduktion til rapporten
Sådan læses figurerne vedr. forholdet mellem vurdering af vigtighed og tilfredshed Mange af de områder, der spørges ind til i livskvalitetsskemaet, er delt op i et spørgsmål vedr. tilfredshed og et andet spørgsmål vedr. vigtighed. I denne figur viser de grønne områder andelen af de besvarelser blandt botilbuddets borgere, hvor tilfredshed har fået en højere vurdering end vigtighed eller hvor vigtighed og tilfredshed har fået den samme vurdering. De røde områder viser andelen af de besvarelser, hvor vigtighed er blevet vurderet højere end tilfredshed: Altså områder som borgeren vurderer som vigtige, men hvor borgeren ikke i samme grad angiver at være tilfreds Figuren viser ikke, hvad der konkret er svaret på spørgsmålene og dermed hvor højt eller lavt tilfredshed og vigtighed er vurderet. Det er derfor vigtigt, ikke at bruge denne figur alene som udgangspunkt for fastlæggelse af indsatsområder mm. Man skal derimod se figuren i sammenhæng med figuren vedr. tilfredshed (vist på forrige side) der viser den konkrete vurdering af tilfredshed. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 5

6 Psykisk velbefindende
Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du glad for dit liv? Har du det godt med dig selv? Har bekymringer indflydelse på din dagligdag? Føler du dig tryg? Oplever du, at andre forstår dig, når du gerne vil give udtryk for noget? Er du tilfreds med din evne til at gennemføre de ting, du gerne vil gøre? Er du tilfreds med dit seksualliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 6

7 Psykisk velbefindende
Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit liv? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren har det godt med sig selv? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at bekymringer har stor indflydelse på borgerens dagligdag? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren føler sig tryg? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren føler sig forstået, når han/hun udtrykker sig? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin evne til at gennemføre de ting, han/hun gerne vil gøre? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit seksualliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 7

8 Psykisk velbefindende
Glad for livet Borgernes vurdering af, om de er glade for deres liv og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for livet Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 8 8

9 Psykisk velbefindende
Selvfølelse Borgernes vurdering af, om de har det godt med sig selv og medarbejdernes vurdering af om borgerne har det godt med sig selv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 9 9

10 Psykisk velbefindende
Bekymringer Borgernes vurdering af om bekymringer fylder meget for dem og medarbejdernes vurdering af om bekymringer fylder meget for borgeren Bemærk skalaen vender omvendt her! Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 10 10

11 Psykisk velbefindende
Tryghed Borgernes vurdering af, om de føler sig trygge og medarbejdernes vurdering af om borgerne føler sig trygge Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 11 11

12 Psykisk velbefindende
Kommunikation Borgernes vurdering af om de føler sig forstået, når de udtrykker sig og medarbejdernes vurdering af, om borgerne føler sig forstået når de udtrykker sig Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 12 12

13 Psykisk velbefindende
Gennemføre hvad man ønsker Borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 13 13

14 Psykisk velbefindende
Seksualliv Borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres seksualliv og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres seksualliv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 14 14

15 Psykisk velbefindende
Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 15 15

16 Relationer Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:
Er du glad for dit forhold til din familie? Er du glad for dit forhold til dine venner? Er du tilfreds med din nuværende situation i forhold til at have eller ikke at have en kæreste/ægtefælle? Er du tilfreds med dit forhold til personalet? Er du tilfreds med dine muligheder for at løse problemer, som du har med andre? Er du tilfreds med dine muligheder for at indgå i socialt samvær? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 16

17 Relationer Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:
Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit forhold til sin familie? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit forhold til sine venner? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende situation i forhold til at have – eller ikke at have – en kæreste/ægtefælle? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit forhold til personalet? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at løse problemer, som han/hun har med andre? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at indgå i socialt samvær? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 17

18 Relationer Familie Borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til familien og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til familien Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 18 18

19 Relationer Venner Borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til venner og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til venner Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 19 19

20 Kæreste/ægtefælle Relationer
Borgernes vurdering af, om de tilfredse med deres kæreste/ægtefælle-situation og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres kæreste/ ægtefælle-situation Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 20 20

21 Relationer Personale Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres forhold til personalet og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres forhold til personalet Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 21 21

22 Løse problemer med andre
Relationer Løse problemer med andre Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 22 22

23 Socialt samvær Relationer
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres sociale samvær og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres sociale samvær Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 23 23

24 Relationer Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 24 24

25 Relationer Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 25 25

26 Fysisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:
Er du tilfreds med dit helbred? Er du tilfreds med din nuværende førlighed? Er du tilfreds med din nuværende personlige hygiejne? Er du tilfreds med, hvordan du sover om natten? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 26

27 Fysisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit helbred? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende førlighed? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende personlige hygiejne? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med, hvordan han/hun sover om natten? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 27

28 Helbred Fysisk velbefindende
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres helbred og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres helbred Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 28 28

29 Førlighed Fysisk velbefindende
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres førlighed og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres førlighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 29 29

30 Hygiejne Fysisk velbefindende
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres hygiejne og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres hygiejne Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 30 30

31 Søvn Fysisk velbefindende
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres søvn og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres søvn Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 31 31

32 Fysisk velbefindende Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 32

33 Fysisk velbefindende Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 33

34 Selvbestemmelse Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:
Er du tilfreds med din indflydelse på, hvordan dine penge bliver brugt? Er du tilfreds med, hvor meget du bestemmer ift. din dagligdag? Er du tilfreds med din mulighed for privatliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 34

35 Selvbestemmelse Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:
Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin indflydelse på, hvordan hans/hendes penge bliver brugt? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med, hvor meget han/hun bestemmer ift. sin dagligdag? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin mulighed for privatliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 35

36 Økonomisk selvforvaltning
Selvbestemmelse Økonomisk selvforvaltning Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 36 36

37 Indflydelse på dagligdag
Selvbestemmelse Indflydelse på dagligdag Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 37 37

38 Privatliv Selvbestemmelse
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for privatliv og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for privatliv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 38 38

39 Selvbestemmelse Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 39 39

40 Aktivitet Måles gennem følgende spørgsmål til borgerne:
Er du tilfreds med din nuværende daglige beskæftigelse? Er du tilfreds med din evne til at udføre hverdagens daglige rutiner og opgaver? Er du tilfreds med din nuværende støtte til at få hverdagen til at fungere? Er du tilfreds med dine muligheder for at lære nye færdigheder? Er du tilfreds med de ting, du kan lave i din fritid? Er du tilfreds med din mulighed for at deltage i festlige begivenheder? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 40

41 Aktivitet Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:
Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin beskæftigelse Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin evne til at kunne udføre hverdagens daglige rutiner og opgaver? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende støtte til at få hverdagen til at fungere? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at lære nye færdigheder? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med de ting, han/hun kan lave i sin fritid? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin mulighed for at deltage i festlige begivenheder? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 41

42 Beskæftigelse Aktivitet
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres beskæftigelse og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres beskæftigelse Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 42 42

43 Selvhjulpenhed Aktivitet
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 43 43

44 Aktivitet Støtte Borgernes vurdering af om de er tilfredse med den støtte de får og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med den støtte de får Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 44 44

45 Aktivitet Lære nyt Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 45 45

46 Aktivitet Fritid Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fritid og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fritid Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 46 46

47 Festlige lejligheder Aktivitet
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 47 47

48 Aktivitet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 48 48

49 Aktivitet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 49 49

50 Materielle forhold Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:
Er du tilfreds med de fysiske rammer på det sted, hvor du bor lige nu? Er du tilfreds med din nuværende økonomiske situation? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 50

51 Materielle forhold Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:
Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med de aktuelle fysiske rammer? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende økonomiske situation? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 51

52 Fysiske rammer Materielle forhold
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fysiske rammer og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fysiske rammer Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 52 52

53 Økonomi Materielle forhold
Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres økonomiske situation og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres økonomiske situation Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 53 53

54 Materielle forhold Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 54

55 Deltagelse i samfundet
Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du tilfreds med samfundets accept af dig? Er du tilfreds med dine muligheder for at bruge faciliteterne i det omgivende samfund? Er du tilfreds med dine muligheder for at få hjælp fra fagpersoner ud over medarbejderne på botilbuddet? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 55

56 Deltagelse i samfundet
Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med samfundets accept af sig? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at bruge faciliteterne i det omgivende samfund? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at få hjælp fra fagpersoner ud over medarbejderne på botilbuddet? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 56

57 Deltagelse i samfundet
Accept Borgernes vurdering af om de er tilfredse med samfundets accept af sig og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med samfundets accept af sig Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 57 57

58 Deltagelse i samfundet
Faciliteter Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 58 58

59 Deltagelse i samfundet
Hjælp fra fagpersoner Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 59 59

60 Deltagelse i samfundet
Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 60 60


Download ppt "Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google