Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder."— Præsentationens transcript:

1 Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder

2 2 Hvem er vi ? Detailhandlens udfordringer og digitale muligheder v/Hans Jørgen Albertsen Den digitale forbruger og ”sandhedens øjeblik” v/Christian Kongsted Cases på digitale løsninger i detailhandlen v/Christian Kongsted Agenda

3 “ “ O M NETBOOSTER AGENCY

4 4 Etableret i 1998 Full service kommunikations bureau med digital fokus En del af NetBooster Group med hovedkontor i London 450 medarbejdere fordelt på 15 kontorer i 9 lande Stærk Nordisk profil med kontorer i København, Århus, Stokholm og Helsinki (Oslo - 2014) Fokus på Brand Involvement og conversion Om NetBooster

5 “ “ SÅDAN ARBEJDER VI

6 ”How every agency should be”

7 “ “ D ETAILHANDLEN I DAG ER UDFORDRET 7

8 8 Udvalgsvareforsyningen 2012 I dag 210 byer med mere end 3.000 indbyggere og forsyning af udvalgsvare på et vist niveau. Udvalgsvare består bl.a. af: - boligudstyr - beklædning - sko - optik - boghandel - hårde hvidevarer - apotek - materialist mv. Endvidere komplementerende: - dagligvare - shoppingcentre - oplevelsesprodukter - forlystelser I dag 210 byer med mere end 3.000 indbyggere og forsyning af udvalgsvare på et vist niveau. Udvalgsvare består bl.a. af: - boligudstyr - beklædning - sko - optik - boghandel - hårde hvidevarer - apotek - materialist mv. Endvidere komplementerende: - dagligvare - shoppingcentre - oplevelsesprodukter - forlystelser Kilde: ICP

9 9 Udvalgsvareforsyningen 2025 I morgen: Hvis man ikke gør noget: - udvalgsvare forsvinder gradvist - dagligvarehandlen indskrænkes - vareudbuddet koncentreres til få større udvalgs- og dagligvarebutikker - byerne “tørre” ud - øvrigt erhverv flytter mod de regionale byer - borgerne rykker mod aktive byer Hvad kan det medføre ? - flere udkantsområder - øget krav til politisk mod og visioner - fokus på brancheglidning - fokus på nye kombinerede butikskoncepter - fokus på lokale oplevelser kombineret med handel - fokus på synlighed og online aktiviteter : I morgen: Hvis man ikke gør noget: - udvalgsvare forsvinder gradvist - dagligvarehandlen indskrænkes - vareudbuddet koncentreres til få større udvalgs- og dagligvarebutikker - byerne “tørre” ud - øvrigt erhverv flytter mod de regionale byer - borgerne rykker mod aktive byer Hvad kan det medføre ? - flere udkantsområder - øget krav til politisk mod og visioner - fokus på brancheglidning - fokus på nye kombinerede butikskoncepter - fokus på lokale oplevelser kombineret med handel - fokus på synlighed og online aktiviteter :

10 “ “ H VORDAN BØR DETAILHANDLEN TRÆDE IND I DE NYE TIDER ? 10

11 “ “ KAN E - HANDEL KOMPLEMENTERE DE FYSISKE BUTIKKER ? 11

12 12 Detailhandlen er faldet med 13% siden 2007 E-handlen er i dag ca. 15% af den samlede detailhandel E-handlen er steget fra 32 mia. (2009) til 53 mia. (2012) Danske forbruger brugte ca. 12.310 DKK på e-handel (2010) Forbrugerne køber mere end 20 % i udenlandske e-butikker Børnefamilier og 50+ bruger flest penge på e-handel Om 10 år forventes 50% af detailsalget at forgå som e-handel Facts om e-handel

13 13 Kilde: http://e-pages.dk/lyhne/9/4http://e-pages.dk/lyhne/9/4 Det er mere og mere almindeligt, at integrere e-handel med andre salgskanaler

14 14 Man er fortrolig med e-handel

15 15 Varegrupper på e-handel

16 16 Motivation for e-handel

17 “ “ MARKEDSFØRINGSSTRATEGIER I EN DIGITAL VERDEN

18 18 Op mod 90% varesøgning forgår i dag på internettet Forbrugeren søger i dag efter: Sted Åbningstider Udvalg Pris Størrelse Farver Specifikationer Events/Udsalg Internettet og detailhandel

19 “ “ … OG HANDLEN FOREGÅR DEREFTER OFTE FYSISK I BUTIKKEN

20 “ “ DET ER DERFOR VIGTIGT AT VÆRE TILSTEDE OG SYNLIG PÅ NETTET !

21 “ “ OG DER ER ET “ STRØG ” PÅ NETTET … ER DU TILSTEDE DER ?

22 22 - Er du at finde forrest på søgemaskinen Google ? - Har du optimeret dine søgeord, så du kommer frem før de andre? - Har du arbejdet med annoncering i søgemaskinerne ? - Er din butik tilstede på de sociale medier ? - Har du fået permission til at kontakte dine kunder ? - Arbejder du med banner annoncering og re-marketing Er du en ”strøgbutik” eller ligger du i ”sidegaderne”

23 23 Og har du optimeret dine platforme ?

24 “ “ MARKEDSFØRING I DEN DIGITALE VERDEN !

25 “ “ F OLLOW THE COOKIE … OG BRUG DATA

26 “ “ B UY AUDIENCE NOT MEDIA

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36 “ “ H VORDAN KAN DU MØDE UDFORDRINGERNE MOD 2025 ?

37 37 - Komplementer din butik med e-handel - Hver tilstede og synlig på nettet - Placer dig målrettet og langt fremme i søgemaskinerne - Spil sammen med de sociale medier - Opnå permission til kontakt - Optimer dine digitale platforme - Buy audience not media Konklusion på muligheder


Download ppt "Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google