Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

EUD-reformkonference 17 sep. 2014 Talentarbejde i Praksis.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "EUD-reformkonference 17 sep. 2014 Talentarbejde i Praksis."— Præsentationens transcript:

1 EUD-reformkonference 17 sep. 2014 Talentarbejde i Praksis

2 Talentudvikling

3 1. Vilje 2. Engagement 3. Nysgerrighed 4. Social kompetent 5. Innovativ 6. Overblik Flair for faget Elev De seks karakteristika

4 ”Mavefornemmelsen” Sparring med kollegaerne Elev Hvordan spotter vi eleverne!

5 De udvalgte elever, får en opgave de skal løse hjemme! Elev ”De udvalgte”

6 Elev opgave

7 Skole Vi som underviser skaber rammerne Det er vigtigt med struktur

8 Relationen med eleverne ◦ Feedback fra undervisere og elever ◦ Progressionen synliggøres ◦ Eleverne spejler sig i os Skole

9 Det skal være et åbent læringsmiljø ◦ Praksis fællesskaber ◦ Eleverne skal ud af deres komfort zone ◦ Plads til det ordinærforløb Skole

10 Dialog med Christophers Mester Mester

11 Mester Mestrene vil gerne komme med input!

12 Produktudvikling med virksomhederne Mester

13 Hjælp en tømrermester med en opgave (teoretisk) vær innovativ. Mester

14 Mester Tværfagligt

15 Tema:  Produkt udvikling - Chutney Læringsmål:  Viden: Eleven får viden om hvad en chutney er og om konservering  Færdigheder: kan sammensætte og justere ingredienserne i forhold til hinanden  Kompetencer / Holdning: kan forholde sig kritisk til egne produkter – nysgerrig – vilje til at blive ved igen og igen Nøglebegreber:  Planlægning – smagskombinationer - nysgerrighed Undersøgelsesspørgsmål:  Kan vi lave en chutney der er er så god vi kan sælge den ? Sekvensering / Inddeling / Dagens forløb:  Forventningsafstemning  Gennemgang af opskrifterne  Sammensætte en ny opskrift  Praktisk arbejde  Smagning  Justeringer  Smagning igen  (Blindsmagning ved de andre elever)  evaluering Didaktisk analyse: Jeg vil kunne fremme læringsmålene ved:  eleven arbejder praktisk med opgaven og prøver sig frem  der reflekteres over produktet  situeret læring. Arbejder ud fra en opskrift og beskrevet køreplan  dokumentation Evaluering:  Reflektere over, hvordan dagen er gået.  Lave Portfolio med varekendskab og refleksion over dagen.  Samlet evaluering af dagen Lektions-Plan

16


Download ppt "EUD-reformkonference 17 sep. 2014 Talentarbejde i Praksis."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google