Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

”Find talentet” - introduktion

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "”Find talentet” - introduktion"— Præsentationens transcript:

1 ”Find talentet” - introduktion
Talentvejen ”Find talentet” - introduktion

2 Spotte talentet og lede på vej…
Identificering af potentielle talenter Elektronisk screeningsværktøj ”Find talentet” Dialog – afdækning af det ”fulde billede” + elevens ambitionsniveau Vi vil spotte elever med talentpotentiale!

3 HVORDAN bruges ’Find talentet’
Forberedelse som lærer: Introduktion til klassen/holdet – Hvad skal vi nu? Hvordan virker ”Find talentet”? Hvor lang tid tager det? Hvad kan ske undervejs? – Spørgsmål/svar Hvad sker der bagefter? Hvad nu hvis……?

4 De 6 talent karakteristika – i dette projekt!
Vilje Engagement Nysgerrighed Social kompetent Innovativ Overblik

5 Talent karakteristika med underliggende begreber
Vilje Nyt – gå på mod – at turde – mod – frontløber – overskud til sit fag – søger udfordringer Engagement Disciplin – vedholdende - flittighed – arbejdsom – lyst - drive – selvudfordring – selvstændighed – ambitiøs at gøre en forskel – konkurrenceminded Nysgerrig Brænder for faget – opsøgende i forhold til ny viden Sociale kompetencer At kunne omgås/indgå i alle sammenhænge – tage ejerskab Innovativ Tværfaglighed - innovere med fokus på afsæt på et marked Overblik Kan se nye sammenhænge med afsæt i den eksisterende viden – kreativ – reflekterende – kritisk stillingtagen.

6 HVAD viser ’Find talentet’?
Et billede – ’edderkoppespind’ – med svar på de 6 talent karakteristika En score på hver enkelt talent karakteristikum for den enkelte elev En samlet score på alle talent karakteristika for den enkelte elev En samlet score for hele klassen/holdet Elevens score set i forhold til klassens score.

7 HVORDAN tolkes svarene i ”Find talentet”?
Elever med talent potentiale skal opfylde følgende : summen skal være 37 point eller mere (max er 48 point) der skal være minimum 5 point på hver enkelt af de seks karakteristika Brug nøgleordene fra dias fem til at hjælpe eleverne med at få en forståelse for, hvad der karakteriserer talentfuld adfærd. Sæt det gerne i forhold til din branche. Vurder ”det samlede billede” for eleven – og for klassen. TILBAGEMELDINGEN til eleverne forberedes!

8 HVORDAN give tilbagemelding til klassen?
”Find talentet” – hvad viser det? Tolkning og kommentarer Hvad viser klassens samlede billede? Hvad kan det betyde omsat til adfærd på arbejdspladsen? Hvordan læser ’jeg’ mit eget billede? Hvad kan ’jeg’ bruge det til i fremtiden?

9 HVORDAN give tilbagemelding til en elev med talent potentiale?
”Find talentet” – billede/score Individuel samtale med eleven Tolkning af billedet + div. score omsat til eksempler på adfærd på arbejdspladsen Coachende dialog Hvordan har du det med …? Hvad havde du selv forestillet dig? Hvor har du den forestilling fra? Hvad har du tidligere fået at vide? Etc. Fremtidig strategi Hvad går du og drømmer om? Hvad tror du, der skal til for at komme derhen? Hvad skal du så fokusere på? Hvad skal du så gøre mere af/mindre af? Aftale om at snakke sammen efter nogle uger. Hvis eleven også viser sig at være et talent i praksis, laver I i fællesskab en TALENTPLAN.

10 Mail til alle lærere http://www.findtalentet.nu/login
Du er nu oprettet som lærer i talentsystemet med Brugernavn = ’din mail adresse' og Password = eks.'N8mPwJJG'. Du kan logge ind på adressen: Her kan du oprette de hold, du er lærer for, så dine elever kan besvare spørgeskemaet.

11 Vejledning Log in på med password fra din oprettelses . Opret dit hold. Nu ser du et fælles login-link til eleverne – skriv det på tavlen til eleverne. Vent til eleverne har besvaret – du kan opdatere status ved at trykke på F5 i browseren på holdsiden. Når eleverne har besvaret, kan du se deres svar via linkene nederst på hold-siden. Du kan deaktivere login-linket, du skrev på tavlen, ved at trykke på “deaktiver”-knappen på hold-siden. Herefter kan der ikke oprettes nye elever via login-linket. Elever, som har trykket “pause” i spørgeskemaet, kan stadig fuldføre deres besvarelse via det pause-link, de har fået. Bemærkninger Eleverne skriver selv deres eget navn, , og fødselsdato i spørgeskemaet . En ny “respondent” bliver oprettet, hver gang en elev besøger linket på tavlen.


Download ppt "”Find talentet” - introduktion"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google