Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Rotary i Danmark POLIO+ 2009-10 KAMPAGNE 1 AG kursus 2009 Polio+ 2009 The 200 Million $ Challenge.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Rotary i Danmark POLIO+ 2009-10 KAMPAGNE 1 AG kursus 2009 Polio+ 2009 The 200 Million $ Challenge."— Præsentationens transcript:

1 Rotary i Danmark POLIO+ 2009-10 KAMPAGNE 1 AG kursus 2009 Polio+ 2009 The 200 Million $ Challenge

2 Agenda Kort baggrund Koordineret indsats Polio+ 2009/10 - 3 delprojekter Udfordringen Tidsplan Next steps 2

3 Rotary i Danmark POLIO+ 2009 KAMPAGNE 3 En koordineret Rotary indsats i Danmark Mange stærke ressourcer = mulighed for super resultater Mange stærke ressourcer = mulighed for super resultater Vigtigt - men det kræver de aktiveres Vigtigt - men det kræver de aktiveres 5 distrikter - 277 klubber +Rotaract + Innerwheel + 5 distrikter - 277 klubber +Rotaract + Innerwheel + Vi har kalenderårene 2009 og 2010 – altså over 2 Rotary år Vi har kalenderårene 2009 og 2010 – altså over 2 Rotary år Hvor er vi nu? Hvor er vi nu? ca. 11.863 medlemmer ca. 11.863 medlemmer 277 klubber 277 klubber 5 distrikter der dækker hele landet 5 distrikter der dækker hele landet Vi kan løfte i flok – hvis vi beslutter os for det Vi kan løfte i flok – hvis vi beslutter os for det

4 4 1. En landsdækkende (husstands) indsamling efter et nærmere fastlagt program. 2. Sponsorstøtte fra firmaer og fonde aktiveret / koordineret via Rotary klubber 3. Klub – events og lignende (idé katalog) 3-sporet indsats med et fælles mål – 3-sporet indsats med et fælles mål – at skaffe midler til Polio+ udfordringen

5 Til gennemførelse af den landsdækkende indsamling har vi opnået accept fra Det Danske Spejderkorps om et samarbejde omkring den fysiske del. 5 Landsdækkende indsamling Afgørende - at vi lokalt støtter op, organiserer og motiverer.

6 Sponsorprogram for virksomheder og fonde – i tråd med tiden – CSR * 6 Handlingsplanen har fire hovedområder: 1. Udbredelse af et forretningsdrevet samfundsansvar (det er ikke blot godt for samvittigheden, men også for omsætningen) 2. Fremme samfundsansvar gennem statens aktiviteter 3. Styrke erhvervslivets klimaansvar 4. Markedsføre Danmark som ansvarlig vækstnation Rotary’s Polio+ projekt giver mulighed for at etablere partnerskab med firmaer og dermed kan firmaer støtte et stort professionelt internationalt projekt Koordineret kontakt til større fonde * CSR = Corporate Social Responsibility

7 Klub – events - kun fantasien sætter grænsen 7 Idékatalog, som de lokale Rotary klubber kan benytte. Gå i gang nu! Indbetalingskonto er oprettet hos landssekretæren Kontonummer 4180 4777 342 711 Oplys klubnnavn og bliv krediteret hos Rotary Foundation

8 Styregruppe Polio + DK Rotary Polio + DK – organisation The 100 Million Dollar Challenge Distriktsguvernør 2008/09 – 2009/10 D1440 Foundation formand D1440 Distriktsguvernør 2008/09 – 2009/10 D1450 Foundation formand D1450 Distriktsguvernør 2008/09 – 2009/10 D1460 Foundation formand D1460 Distriktsguvernør 2008/09 – 2009/10 D1470 Polio + Distrikts koordinator D1470 Distriktsguvernør 2008/09 – 2009/10 D1480 Foundation formand D1480

9 Polio+ amb Carsten Dencker Nielsen Polio+ NAA Peter Bundgaard Polio+ Partner organisationer : Inner Wheel Rotaract DDS Projektkomité Polio+ DK Projektleder Preben Møller Nielsen + **kampagneledere Juridisk rådg./ Skat Jan Erlund PR/kommunikatio n Trine Linden Sekretariat Intern information Økonomi budget Anders Q. Rasmussen Jens Holm Jensen Kampagnekoordinering** Jørgen Eeg Sørensen Kampagnekoordinering** Virksomheder/fonde Koordinator 1470 - Grethe Christiansen DRFC 1460 Bent Holm DRFC 1450 Jørgen Eeg Sørensen DRFC 1440 Jens Holm Jensen DRFC 1480 Jørgen Ørum Styregruppe Polio+ DK : Projekt organisation Polio+ DK The 100 Million Dollar Challenge

10 Informationsflow og materiale 10 Mailopdatering til DG – DGE Projekt organisation til at støtte distrikterne Koordination af informationsflow/pressemateriale kontakt til større fonde/virksomheder

11 En aktiv indsats er afgørende for et godt resultat I Rotary tager vi vort globale sociale ansvar alvorligt - bl.a. ved at yde en betydelig indsats for at udrydde Polio. 11

12 Inspiration - Drivkraft - Motivation 12 Vores indsats skal være kendetegnet ved at være inspirerende for alle at arbejde med. Forståelsen for at vi i Rotary i Danmark er med til at gøre en forskel, er drivkraften. Vi vil motivere Rotary klubber og Rotarianere samt virksomheder, fonde og organisationer til at være med til at nå et godt resultat.

13 Udfordringen Har vi ikke hørt nok om Polio ? Det kan godt være at ”mange Rotarianere” og Rotary klubber har hørt meget om Polio og synes det er nok, nogen vil endda sige vi har vi givet det, der kan forventes ! – så vi har en stor udfordring - vi har brug for alles opbakning og inspiration til at gøre en forskel. 13

14 Tidsplan 2008 14 Jan–April Tanker og ideer drøftes af foundations ansvarlige Maj - 5 distrikters foundation ansvarlige afholder idemøde Maj/juni Kontakt til Det Danske Spejderkorps – foreløbigt tilsagn Juni Præsentation til Rotary Danmarks Rådsmøde Juni Projekt plan evalueres af foundation ansvarlige Juli Projekt plan fastlægges Juli Organisationsplan for funktionel projektorganisation September Projektarbejdet startes i diverse projektudvalg September 1. informations materiale til DG Oktober Distriktsguvernører udpeger klub-ildsjæle Oktober Informationsmateriale udsendes til Rotary Klubber November Opsamling – opdatering tidsplan 2009

15 Tidsplan 2009 15

16 Work in progress 16 Vi er ca. 3-4 måneder efter tidsplanen og der mangler aktive ressourcer

17 Hvordan fornemmes stemningen i klubberne mht. The 200 Million Dollar Challenge? 17

18 Polio+ DK Projekt Personer og kompetencer Generelt for projektdeltagere :  Erfaring fra projektarbejde  Evner til samarbejde  Vilje  Tid Kampagneledere (landsindsamling - sponsorater): Kampagneledere (landsindsamling - sponsorater): – Planlægger overordnede aktiviteter – Accelerer projekt implementering – Skubber på for beslutning og handling – Styrer fremskridt mod mål og tidsplaner samt deadlines – 1 kampagneleder + yderligere 3 personer i hver gruppe – gerne geografisk fordelt i DK Funktions områder : Funktions områder : – Økonomi : revisor - regnskabskyndig – Juridisk rådgivning : erfaren jurist/advokat gerne kontakter i justitsministeriet – PR : journalist – gode kommunikationsevner – mediekontakter (TV – radio – landsdækkende aviser) – Sekretariat : hurtig effektiv kommunikatør – superbruger af internet og pc

19 Hvordan får vi de rigtige ressourcer i arbejdsgrupperne ? 19

20 Tak for opmærksomheden ! 20


Download ppt "Rotary i Danmark POLIO+ 2009-10 KAMPAGNE 1 AG kursus 2009 Polio+ 2009 The 200 Million $ Challenge."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google