Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPatrick Asmussen Redigeret for ca. et år siden
1
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer Vi ses i august
2
Valg af linjefag og linjefagsvejleder Valg af linjefag Prioriter to linjefagsvejledere (se fredsnyt) Frist: 31/3 Svar: 14/6
3
Opgavens rammer Læs bachelorfolderen på fredsnyt.dk– her fortolkes § 10 § 10: Som led i uddannelsen skal den studerende udarbejde en større selvstændig skriftlig opgave i form af et professionsbachelorprojekt, jf. læreruddannelseslovens § 2, nr. 4, og § 4. Professionsbachelorprojektet udgør 10 ECTS-point, omfanget er25-35 sider, samt max 10 siders bilag(10 ”ting”). En normalside svarer til 2600 anslag inkl. mellemrum. Stk. 2. Professionsbachelorprojektet skal udarbejdes 1) individuelt, 2) i et selvvalgt og af uddannelsesinstitutionen godkendt emne vedrørende en lærerfaglig problemstilling af relevans for uddannelsens formål, 3) i tilknytning til et af den studerendes igangværende eller gennemførte linjefag, 4) i sammenhæng med uddannelsens pædagogiske fag, 5) med inddragelse af færdigheder og viden erhvervet gennem uddannelsens praktik eller anden erfaring fra praksis og 6) under brug af videnskabelig metode”.
4
Prøve Fagets årsværk/ECTS 0,17 ÅV/10 ECTS Type Mundtlig, individuel prøve. Form: Samtale med 2 eksaminatorer. Den mundtlige prøve tager sit udgangspunkt i den skriftlige opgave. Varighed ved mundtlig prøve (inkl. votering) 45 minutter. Grundlag for bedømmelse: Den studerendes grad af opfyldelse af fagets mål og CKF samt studieordning i øvrigt. Herudover indgår den studerendes selvvalgte litteratur. Betingelser for indstilling til prøve: Afleveret opgave. Karaktergivning Der gives én karakter efter 7-trins-skalaen. Der gives en samlet vurdering af den skriftlige opgave og den mundtlige prøve. Ved bedømmelsen skal der ud over det faglige indhold også lægges vægt på eksaminandens formulerings- og staveevne. Ekstern censur.
5
Temaer, plenumkonferencer (datoer tilgår ved passende lejlighed) 1.Opgavens væsen og forslag til disposition (inden opstart) 2.Fortolkning af ”Akademisk arbejdsform og videnskabelig metode” 3.Analysedelen drøftes 4.Opgavens mundtlige dimension (efter aflevering)
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.