Download præsentationen
Offentliggjort afMartin Gregersen Redigeret for ca. et år siden
1
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Adm. dir. Lars Liebst
2
Agenda Balanceringen af kultur og profit
Vækst Tivolis strategiske arbejde Strategi er en central ledelsesopgave De rigtige strategier er en afgørende basis før Lean, coaching mv.
3
Tivoli kort… klenodie eller forretning
Tivoli er egentlig et Klenodie i ordets bedste betydning, men for at kunne fastholde dette, så bliver vi nødt til at tjene penge - og det betyder, at vi rent professionelt bliver nødt til at drive Tivoli som en forretning, efter moderne ledelsesmæssige og forretningsmæssige principper. SALGSPROCES i 1999
4
Tivoli kort… kultur og forretning
Eneste børsnoterede selskab med eget symfoniorkester Panto License to operate
5
Tivolis strategiske arbejde
6
Det er vigtigt at sætte nye mål
Pejlemærker frem mod 2009 Fra sæson- til helårsvirksomhed Tivoli skal sætte standarden for service og kvalitet Vækst 2009 En ny strategiplan for Tivoli i samarbejde med medarbejdere, chefgruppen og vores bestyrelse. For som Carstensen sagde: Tivoli bliver aldrig færdig!
7
Processen Processen er forankret i chefgruppen
Ekstern konsulent tilknyttet som facilitator Række af workshops Medarbejderne inddrages på udvalgte stræk Keep it simple - Powerpoint-strategi Ny strategi kræver ny organisation Analyse x Accept x Udførelse = Resultat Dialog, åbenhed og information Vælg den offensive tilgang – investering og udvikling er vejen ud af krisen
8
Processen - indhold Mission & vision Målsætninger Opfølgning
Planlægning Strategier Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse
9
Processen - indhold Mission & vision Målsætninger Opfølgning
Planlægning Strategier Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse
10
Situationsanalyse Strategisk analyse Mystere-shopping Exitanalyser
Priselasticitet Gæsteklager
11
De næste skridt … Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning
Strategier De næste skridt … Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse
12
Mission
13
Vi vil betage vores gæster
14
Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger
15
Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service
16
Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service 3. Vi udfordrer og fornyer os konstant
17
Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service 3. Vi udfordrer og fornyer os konstant 4. Vi er passionerede - hver gang, hver dag, året rundt
18
Ny vision Vision
19
Vi vil være et førende, internationalt oplevelsesbrand
Ny vision Vi vil være et førende, internationalt oplevelsesbrand
20
Vision Vi bliver et førende, internationalt oplevelsesbrand ved at forfølge to spor: Vi vil sætte en helt ny standard i branchen for service og kvalitet Vi vil etablere Tivoli indenfor nye, spændende oplevelsesområder
21
Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere
22
Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere
23
Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere Vi agerer professionelt både internt og eksternt
24
Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere Vi agerer professionelt både internt og eksternt Vi overvåger oplevelsesindustrien aktivt
25
Overordnede målsætninger
26
Ambitiøst vækstmål Markant løft i service og kvalitet Vækst i gæstetal Endnu stærkere brand 1 2 3 4
27
De næste skridt … Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning
Strategier De næste skridt … Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse
28
Strategier Strategier
29
Organisering Organisering
30
Afrunding
31
Opsummering Tivoli bliver aldrig færdig – og det gør I heller ikke
Situationsanalyse SWOT Strategiske udfordringer og styrkepositioner Mission & vision Målsætninger Strategier Planlægning Opfølgning
32
Spørgsmål
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.