Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Landsdækkende virksomhedskampagne

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Landsdækkende virksomhedskampagne"— Præsentationens transcript:

1 Landsdækkende virksomhedskampagne 2015-2016
Kick off-møde 3. november Velkommen. Godt at se så mange. God start på kampagnen: 38 jobcentre i Østdanmark er med på begge spor i kampagnen. Præsentation af holdet: Susanne, Berit, Jane, Sten og Kirsten Henrik Myrner, Wanek & Myrner 3. November 2015

2 Program Baggrunden for kampagnen Indhold i kampagnen
Forberedelse og gennemførelse af kampagnen + samarbejdet mellem jobcentret og Wanek & Myrner Opfølgning og evaluering

3 Baggrunden for kampagnen
Synlighed om Jobservice Danmark - Nem adgang til beskæftigelsessystemet - Ønske om flere Jobserviceaftaler - Flere jobåbninger/aftaler til flygtninge Styrke samarbejdet mellem jobcentre og virksomheder, der ikke aktuelt samarbejder med jobcentrene Vedvarende ønsker om fælles kampagne! Grundlæggende er regeringen optaget af, at mangel på arbejdskraft ikke står i vejen for fortsat vækst. Det samme gælder det landsdækkende beskæftigelsesråd – BER – og vore tre regionale RAR. Målet er 50 jobserviceaftaler på landsplan med større landsdækkende virksomheder. Jobcentrene har i årevis opfordret os til at iværksætte en regional/landsdækkende kampagne

4 Formålet med kick off-mødet
At skabe fælles ramme om kampagnen Ny model for besøg: AMKerne er ansvarlige for besøg i virksomheder med over 100 ansatte – jobcentrene for virksomheder med færre end 100 ansatte Kommentarer og spørgsmål til kampagnen Nogle besøg vil ske i fællesskab mellem AMK Øst og jobcentret – og evt. de nye rekrutteringsfællesskaber. Hvis vi oplever, at virksomheden ønsket mødet for at få mere information om Jobservice Danmark, vil det ofte være spild af tid, at jobcentret deltager. Hvis vi kommer ud og oplever, at virksomheden vil noget mere – jobserviceaftale mv – så vil jobcentret blive inddraget. Alle jobcentre vil få liste over de virksomheder i jeres kommune, som AMK Øst vil besøge. Hovedstadens Rekrutteringsservice og – lige om lidt – Nordsjællands Rekrutteringsservice er nye spillere på holdet.

5 Kampagnen Landsdækkende kampagne
71 jobcentre deltager, heraf 38 i Østdanmark Op til 250 Jobservice Danmark-besøg Ca besøg, foretaget af jobcentrene Kampagnen kører frem til 31. marts 2016 De få – seks – jobcentre i Østdanmark, som ikke deltager, er typisk i gang med deres egen kampagne eller ved at omlægge virksomhedsindsatsen/implementere ny strategi. Alle møder vil blive phonet/booket i 2015 – også de besøg, som foretages i januar-marts 2016.

6 Indhold i kampagnen - Jobservice Danmark-sporet
Direct mail fra Beskæftigelsesministeren med flyer om Jobservice Danmark On line-markedsføring på LinkedIn Bannerannoncer på udvalgte arbejdsgiverorganisationers hjemmesider 250 Jobservice Danmark besøg Hovedbudskabet er rekruttering – at bistå virksomhederne med at skaffe arbejdskraft samt virksomhedspartnerskabet Sammen om integration. 1.500 virksomheder vil modtage brevet fra Beskæftigelsesministeren. Langt hovedparten – 700 ud af større landsdækkende virksomheder, som er i målgruppen for Jobservice-Danmark, ligger i Østdanmark. Udfordring.

7 Indhold i kampagnen - Virksomhedsservice-sporet
(Phoning af) besøg, foretaget af jobcentrene Kampagnemappe med faktaark Kampagnekatalog Guide med råd og tips til det gode virksomhedsbesøg Møderegistreringsark til opfølgning Faktuelle oplysninger Resultater; jobordre og pladser Opfølgningsaftaler Andre bemærkninger Jobservicedanmark.dk Vi vil under Jobservice Danmark-besøgene naturligvis lytte til – og følge op på – hvis virksomheden har ønsker og behov, som jobcentret kan opfylde. På samme måde opfordres jobcentrene til, hvis de kommer ud til en virksomhed, som har ønsker og behov ud over kommunegrænserne, at tænke Jobservice Danmark ind i løsningen.

8 Fordelingen af besøg 75 procent af besøgene er fordelt ligeligt blandt alle 71 deltagende jobcentre 25 procent er fordelt ud fra nøgletal: Antal og andel beskæftigede i den enkelte kommune 75% af besøgene er fordelt lige blandt alle jobcentre, således at de mindre jobcentre også får en væsentlig andel af besøgende, mens de 25% er ud fra kriterier på antal og andel beskæftigede, der kendetegner den enkelte kommune. Antal beskæftigede siger noget om beskæftigelsesbehovet i virksomhederne.

9 Opfølgning og evaluering
Registrering af, hvad kom der ud af besøget, og opfølgning på, om jobordrer/pladser besættes Survey (online) blandt virksomheder, der besøges, herunder opfølgning på aftaler, virksomhedens oplevelse mv. Opfølgningen er vigtig: Virksomheden skal opleve, at der følges op på besøget, og at jobcentret leverer det, der er aftalt (fx ledige til jobordrer). Erfaringen fra tidligere kampagner viser, at det kan være en udfordring. Vi skal kunne dokumentere over for centrale myndigheder og politikere, at kampagnen har effekt. Så vi kan få penge til den næste kampagne. Der er udarbejdet et registreringsskema, som vi opfordrer jer til at udfylde umiddelbart efter besøget. a Evalueringen anvendes til at Dokumentere kampagnen og virksomhedsindsatsen, herunder om der følges op på aftales, og om jobordrer/pladser bliver besat Optimere den fremadrettede strategi – og øge samarbejdet med virksomhederne


Download ppt "Landsdækkende virksomhedskampagne"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google