Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde."— Præsentationens transcript:

1 KAB’s målsætningsprogram 2015 – 2018 - en støtte til jeres lokale arbejde

2 KAB’s målsætningsprogram for 2015 - 2018 KAB’s målsætningsprogram sætter rammerne for, hvordan vi kan støtte kunderne – organisationsbestyrelser, afdelingsbestyrelser, beboere og boligsøgende. Derfor har KAB’s målsætningsprogram fokus på jeres hverdag og de daglig behov: Professionel og beboernær kernedrift Bæredygtighed med fornuft Trivsel i boligområderne

3 KAB’s rolle - og jeres KAB håndterer som administrator alt det ”kedelige”: Opkræver husleje Udarbejder regnskaber og budgetter Rådgiver/udfører den daglige drift i afdelingerne Støtter boligorganisationer og –afdelinger i at få gennemført lokale ønsker Lokalt udfylder I rammerne i målsætningsprogrammet: Opstiller forventninger og behov til drift og administration Fører tæt dialog med beboerne om udviklingen af afdelingen Understøtter den lokale trivsel og tryghed med initiativer og aktiviteter

4 Professionel og beboernær kernedrift - hvad er det for jer? Det kan f.eks. være at regnskaber og budgetter er i orden og leveres til tiden at I og øvrige beboere altid kan kontakte ejendomskontoret – også, når kontoret er lukket at I og øvrige beboere får klar og entydig besked om arbejder i og udenfor boligen

5 Bæredygtighed med fornuft - hvordan kan I mærke det? Det kan I og øvrige beboere mærke, når I kan få en professionel snak med kompetente rådgivere i og udenfor KAB om hvad der praktisk og økonomisk kan lade sig gøre i renovering og nybyggeri I bliver orienteret ordentligt i processen I kan mærke de konkrete resultater i jeres hverdag – og tilpasset jeres pengepung

6 Trivsel i boligområderne - hvorfor nu det? Fokus på trivsel er at sætte fokus på helheden i jeres afdelinger – blandt andet gennem: I skal føle jer hjemme i boligerne – der skal være rart og trygt at være Udenfor boligerne skal der være pænt, vel- holdt og trygt at færdes I kender naboerne og hilser på hinanden, når I mødes I har muligheder for selv at sætte aktiviteter i gang, som kan samle afdelingen

7 Fælles indsats – fælles resultat Hvordan kan vi og I mærke, at vi har opnået målbare resultater? Vi og I opstiller ambitiøse og realistiske mål, for vores fælles indsats Større tilfredshed i afdelingerne Trivsel og engagement lokalt Flere aktive beboere – enten valgt eller frivillige Større synlighed lokalt – af medarbejderne, af afdelingsbestyrelsen, af beboere på tværs af boligformer m.v.

8 Tak for ordet - vi lykkes i fællesskab


Download ppt "KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google