Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

LUVM Doku:SENtorium Tirsdag d. 26. januar 2016. Program for dagen  LU rum  Fortællerrum  Bytte – Bytte  Samtalesalon  Indsatsteori som redskab i.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "LUVM Doku:SENtorium Tirsdag d. 26. januar 2016. Program for dagen  LU rum  Fortællerrum  Bytte – Bytte  Samtalesalon  Indsatsteori som redskab i."— Præsentationens transcript:

1 LUVM Doku:SENtorium Tirsdag d. 26. januar 2016

2 Program for dagen  LU rum  Fortællerrum  Bytte – Bytte  Samtalesalon  Indsatsteori som redskab i hverdagen  At lave et spørgeskema  Data og narrativer arbejder sammen  Opsamling og meddelelser

3 LU rum  Meddelelser og andre vigtige ting for kredsen Andre meddelelser… Jesperhus-træffene… Orientering om…

4 Fortællerrum: Hvor langt i processen er I? Fase 1 Trin 1 Fase 1 Trin 2 Fase 2 Trin 1 Fase 2 Trin 2 Fase 1 Trin 1 Fase 1: Opstil en indsatsteori Trin 1: Introduktion, meningsskabelse og første udkast Trin 2: Klargør indsatsteori til evaluering Fase 2: Evaluering og erfaringsopsamling Trin 1: Foretage evaluering Trin 2: Erfaringsopsamling

5 Siden sidst - Fortællerrum Hvordan har det været at arbejde med indsatsteori?  Hvor er I henne i processen?  Konkret, hvad har I gjort siden sidst?  Hvad er fordelene?  Hvad er udfordringerne?

6 Bytte - Bytte  Finde sammen 2 og 2 – Ikke fra samme skole  Hver par består af en A og B  Forløb  A får B’s indsatsteori og forklarer indsatsteorien for B (8 min)  B giver A feedback (5 min)  Afsluttende kommentarer (2 min)  Gentag forløb

7 Samtalesaloner Introduktion  Et samtalekoncept  Velkomst  Opvarmningsøvelser  Hovedretterne  Afslutningsøvelser  www.samtalesaloner.dk www.samtalesaloner.dk  Manual  Samtalemenuer  I Esbjerg Ungdomsskole: evaluering bygget ovenpå samtalesaloner

8 Samtalesaloner Vores samtalesalon i dag  Opvarmningsøvelse: Samtale-kvadrille  Hovedret: Hvad lærte vi?  Afslutningsøvelse: Holdningsbarometer

9 Samtalesaloner Opvarmningsøvelse: Samtale-kvadrille  Gruppe af 4  3 forskellige spørgsmål  2 min til hvert spørgsmål Spørgsmål  1: Hvad kan du godt lide ved evaluering?  2: Hvornår har du sidst følt dig som en nybegynder?  3: Hvilken historie fra en elev/ung er den bedste du har hørt?

10 Samtalesaloner Hovedret: Hvad lærte vi?  Opdel i små grupper  Uddeling af samtalemenu  Giv folk tid til at fordybe sig i spørgsmålene  Menuen er ikke en check-liste, men en a la carte menu  Min 20 min, helst 30 min

11 Samtalesaloner Afslutningsøvelse: Holdningsbarometer  2 punkter i lokalet  Helt enig - Helt uenig  1 – 10  Påstand + stille sig  Spørgsmål til holdning  Man må gerne rykke sig

12 Samtalesaloner Opsamling  Hvordan var det at deltage i en samtalesalon?  Hvad har det givet jer at evaluere på denne måde?  Kunne i forestille jer at bruge det i jeres ungdomsskole?

13 Frokost

14 Indsatsteori som redskab i hverdagen v/ Toke Knudsmark

15 At lave et spørgeskema v/ Joan Kirkebak

16 Pause

17 Data & narrativer arbejder sammen v/ Katrine Falkenberg & Bjarne Døfler-Brun, UngHerning – Heltidsundervisning

18 Opsamling  Sandwich-evaluering (godt – kunne være bedre – godt)  KonferenSEN  Onsdag den 8. juni 2016  Vil I bidrage?  Næste gang tirsdag d. 23. februar 2016  Hvor vil I gerne henne i processen denne tirsdag?  Værktøjskassen

19 KonferenSEN Udkast til program  Velkommen  Oplæg?  Workshop – 1. runde  Workshop – 2. runde Frokost  Oplæg v/UVM?  Oplæg – Intercity Youth?  Oplæg – Heltidsundervisning, forandringsteori og effekter v/Sidse, KKU?

20 Tak for i dag På gensyn i februar

21 Billeder  Tekst


Download ppt "LUVM Doku:SENtorium Tirsdag d. 26. januar 2016. Program for dagen  LU rum  Fortællerrum  Bytte – Bytte  Samtalesalon  Indsatsteori som redskab i."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google