Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N."— Præsentationens transcript:

1 Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

2 Forslag ti l program 08.00 – Introduktion 08.15 – Sæt ord på de langsigtede virkninger 09.00 – Pause 09.15 – Formuler de ønskede resultater inden for projektperioden 10.00 – Pause 10.15 – Find trinene på vejen 11.00 – Pause 11.15 – Vælg aktiviteter 12.00 – Frokost 12.30 – Opstil indsatsteorien 13.15 – Pause 13.30 – Find tegnene 14.00 – Pause 14.15 – Opstil succeskriterier 14.45 – Pause 15.00 – Vælg metoder til indsamling af dokumentation 15.45 – Afrunding

3 Dagens program Intro af virkningsevalueringen Gruppearbejde
Gruppediskussion af de mere langsigtede målet Nedfæld alle de ønskede mål uden at prioritere dem (på gule post it-sedler) Fokusspørgsmål: hvilke mål/resultater til vi gerne opnå/nå inden for projektperioden og hvad kan vi opnå ved hvert af disse indsatsværktøjer (Trivselsskema, overgangsskema osv.)? Gruppediskussion af projektets virkninger Nedfæld alle de ønskede virkninger uden at prioritere dem (på blå post it-sedler) Fokusspørgsmål: hvilken arbejdsændring vil vi gerne se, hvilke forandringer/kvalificeringer finder sted? Gruppediskussion af medarbejdernes forbedrede præstation Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

4 Gruppediskussion af projektets forskellige aktiviteter
Skriv ideer til alle de aktiviteter som er/kan være medvirkende til at vi kan nå de ønskede mål/virkninger/præstationer (på grønne post it-sedler) Fokusspørgsmål: hvilke aktiviteter skal sættes i gang, hvis vi vil udvikle nye rutiner og strukturer eller arbejde på en ny måde? Hvad skal vi gøre for at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper? Fremlæggelse De forskellige post it-sedler sættes op på en tavle og en prioritering foretages på baggrund af de ønskede mål/virkninger/præstationer/aktiviteter Eksempelvis udvælges et mål, omkring hvilken de mange post it-sedler sættes, og som er forskellige bud på hvad der er nødvendigt for at opnå dette resultat. Hvordan en bestemt aktivitet kan føre til det mål, man har sat? Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

5 Gruppediskussion af tegnene
Tegn er de forhold, omstændigheder, holdninger eller adfærd (målepunkter), som er udgangspunkt for undersøgelsen (evalueringen). Fokusspørgsmål: hvilke tegn skal vi kigge efter for at finde ud af om aktiviteterne lever op til formålet og har den kvalitet som er nødvendig for at vi kan nå frem til de ønskede mål. Gruppediskussion af succeskriterierne I grupperne opstilles succeskriterierne, Fokusspørgsmål: hvad skal vi opnå for at være tilfredse med projektets forløb og resultat. Kvantitative succeskriterier (antal, omfang) og kvalitative (fokus på indholdsmæssig forandring eller tilvækst som projektet fører med sig). Fremlæggelse Find, beskriv og konkretiser succeskriterierne for en bestemt virkning, præstation, mål. Find i grupperne det/de mest dækkende. Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

6 Kære begge, Måske kan udspillet være? DI: 5 ledere, 8 praktikere Skole: 5 ledere, 8 praktikere Dagpleje: 4 pædagoger, 6 dagplejere Familie og råd: 2 ledere, 6 medarbejdere Stab: 4 medarbejdere Chefgruppe: 2 personer VIA: 3 pax Total: 53 personer Spørgsmålet er om deltagerne skal komme fra de samme skoler / DI eller om vi vil have dem bredt repræsenteret? Hvilke kriterier skal de udvælges på:                       Skal de være særligt relevante nøglepersoner?                       Skal de vælges ud fra erfaringer fra projektet?                       Skal de have erfaringer med evalueringer?                       Osv.


Download ppt "Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google