Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHarald Clemmensen Redigeret for ca. et år siden
1
Hvad skal der ske i 2006 Historien Omfattende tekniske forberedelser er allerede i gang Startet af amtsborgmestrene ultimo 2004 Først trafikselskaberne og FynBus – siden også kommunerne Primo 2005 Kortlægningsrapport – mange forskelle Medio 2005 Den geografiske struktur - nøgle problemstilling Indstilling om to selskaber – arbejdshypotese ingen formel beslutning Regnede med at kunne danne selskaberne primo 2006 December bekendtgørelsesudkast – næsten ramaskrig - Mangelfuldt - Ikke bestyrelse primo 2006 – kommunerne koblet af
2
Trafikministerens brev 15. februar Forberedelsesudvalgene er ansvarlige for, at der pr 1. januar 2007 oprettes et eller flere selskaber. Opfordre til at Forberedelsesudvalgene nedsætter underudvalg = forberedende bestyrelse Som i videst muligt omfang er i overensstemmelse med reglerne for trafikselskabernes styrelse. Danne grundlag for forberedelsesudvalgets beslutninger. Det betyder bestyrelser med 7 kommunale og 2 regionale repræsentanter. Kommunerepræsentanterne: Største tilskudsydere (Odense/Vejle) og 6 valgt efter forholdstalsmetoden med en stemme til hver kommune.
3
Etableringen Organisatoriske –Direktør/Organisation/lokalisering/IT m.v. Vedtægter i øvrigt – byrdefordeling –Opdeling regionale/lokale ruter –Direkte ruteunderskud Omkostningerne lette Indtægterne – kort svære i praksis –Øvrige – efter tilbud = køreplantimer –Faste anlæg –Handicapkørsel –Tog
4
Driften fungerer fra 2007 - kræver beslutninger i god tid i 2006 Takstpolitik – overgangsordninger Ruter og køreplaner - udgangspunkt i nuværende –Økonomien ??? –Regionale –Lokale Jylland – ny byrdefordeling Fyn – nye kommuner med gamle systemer Overlevelse vigtigt -Udgangspunkt i eksisterende systemer -kunderne har indrettet sig
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.