Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afViggo Dahl Redigeret for ca. et år siden
1
Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab vinduet op til PL? - Pressearbejde under PL: Hvordan kommer det til at foregå i praksis? Hvordan arbejder pressen? Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Gruppeøvelser og videoeksempler
2
DHIF’s pressestrategi PL i London 2012
3
Med PL-profileringen vil vi… Skabe synlighed og kendskab til atleterne frem mod PL Skabe interesse og forståelse for atleternes præstationer Skabe rollemodeller og derigennem styrke vores medlemsrekruttering Øge kendskabet i offentligheden til handicapidrætten og vores sponsorer Styrke vores forhold til pressen på den lange bane
4
Udvalgte budskaber Fokus p.t.: Kommunikation om PL-bruttotruppen, der kæmper for kvalifikation Sportsligt: Fokus på præstationen (frem for entydigt medaljefokus) Co-branding af OL og PL i samarbejde med DIF, Team Danmark, DR og hovedsponsorerne løfte PL-forståelsen i den brede offentlighed Vi leverer professionel og hurtig information til pressen – og vi har masser af gode historier
5
Fundamentet op til og under PL Vi er åbne, servicemindede, professionelle og opsøgende i forhold til pressen Tæt dialog med atleter og trænere Hensyntagen til sportslige forberedelser
6
Indsatsområder før PL TV-aftale med DR Andet opsøgende PR-arbejde DR og regionale tv-stationer Regionale og nationale medier Specialmagasiner Pressemeddelelser – løbende Pressemøder Løbende servicering af medier I vil blive involveret – og meld også selv ind!
7
Andre PR-aktiviteter Paralympic.dk - hjemmeside med info til bl.a. pressen Sports-CV’er er vigtige – både nationale og internationale! Blogfunktion Sociale medier Profilering af potentielle danske PL-atleter (DR, TG/Operate, On- sport, DHIF m.fl.) Litografisk tryk Lotteri (JYSK) Fotoudstilling og bogprojekt Paralympisk magasin Evt. andre tiltag
8
Bag kulisserne… National presseakkreditering Professionel service til pressen mht. atletprofiler, historievinkler, foto, fakta, historie, tal m.v.) Q/A til pressen – hvad er handicapidræt, klassificering, omtale etc. Guidelines til pressehåndtering for atleter og trænere Udarbejdelse af intern pressepolitik Intern strategi for krisehåndtering Etc.
9
Under PL Målsætning: Minimum fem større danske medier med til London Forbedret tv-dækning On-sport ( afsætning til Ritzau, JP m.fl.)
10
Presseakkreditering p.t. Danmarks Radio (rettighedshaver) Politiken Berlingske Medier Jyllands-Posten Ritzau Idrætsliv (DIF) Horse2rider – webportal 4 freelancejournalister 5 freelancefotografer Produktionsselskab – Kontraproduktioner On-sport TV2 Østjylland Egen pressefotograf Egen pressegruppe (4 personer)
11
Under PL - pressekontakt DHIF-pressestab: Stephan Ghisler-Solvang, pressekoordinator i Nordea Birger Andersen, BT Søren Willeberg, Team Danmark Ane Rønn-Poulsen, DHIF (presseattache) Bindeled mellem truppen og pressen i både London og Danmark Placeret både i PL-byen og udenfor Lave egne nyheder, artikler, pressemeddelelser, små videoindslag (uden for idrætsanlæg) sociale medier m.v.
12
DR’s oplæg til dækning af De Paralympiske Lege 2012
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.