Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab."— Præsentationens transcript:

1 Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab vinduet op til PL? - Pressearbejde under PL: Hvordan kommer det til at foregå i praksis? Hvordan arbejder pressen? Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Gruppeøvelser og videoeksempler

2 DHIF’s pressestrategi PL i London 2012

3 Med PL-profileringen vil vi… Skabe synlighed og kendskab til atleterne frem mod PL Skabe interesse og forståelse for atleternes præstationer Skabe rollemodeller og derigennem styrke vores medlemsrekruttering Øge kendskabet i offentligheden til handicapidrætten og vores sponsorer Styrke vores forhold til pressen på den lange bane

4 Udvalgte budskaber Fokus p.t.: Kommunikation om PL-bruttotruppen, der kæmper for kvalifikation Sportsligt: Fokus på præstationen (frem for entydigt medaljefokus) Co-branding af OL og PL i samarbejde med DIF, Team Danmark, DR og hovedsponsorerne  løfte PL-forståelsen i den brede offentlighed Vi leverer professionel og hurtig information til pressen – og vi har masser af gode historier

5 Fundamentet op til og under PL Vi er åbne, servicemindede, professionelle og opsøgende i forhold til pressen Tæt dialog med atleter og trænere Hensyntagen til sportslige forberedelser

6 Indsatsområder før PL TV-aftale med DR Andet opsøgende PR-arbejde DR og regionale tv-stationer Regionale og nationale medier Specialmagasiner Pressemeddelelser – løbende Pressemøder Løbende servicering af medier  I vil blive involveret – og meld også selv ind!

7 Andre PR-aktiviteter Paralympic.dk - hjemmeside med info til bl.a. pressen Sports-CV’er er vigtige – både nationale og internationale! Blogfunktion Sociale medier Profilering af potentielle danske PL-atleter (DR, TG/Operate, On- sport, DHIF m.fl.) Litografisk tryk Lotteri (JYSK) Fotoudstilling og bogprojekt Paralympisk magasin Evt. andre tiltag

8 Bag kulisserne… National presseakkreditering Professionel service til pressen mht. atletprofiler, historievinkler, foto, fakta, historie, tal m.v.) Q/A til pressen – hvad er handicapidræt, klassificering, omtale etc. Guidelines til pressehåndtering for atleter og trænere Udarbejdelse af intern pressepolitik Intern strategi for krisehåndtering Etc.

9 Under PL Målsætning: Minimum fem større danske medier med til London Forbedret tv-dækning On-sport (  afsætning til Ritzau, JP m.fl.)

10 Presseakkreditering p.t. Danmarks Radio (rettighedshaver) Politiken Berlingske Medier Jyllands-Posten Ritzau Idrætsliv (DIF) Horse2rider – webportal 4 freelancejournalister 5 freelancefotografer Produktionsselskab – Kontraproduktioner On-sport TV2 Østjylland Egen pressefotograf Egen pressegruppe (4 personer)

11 Under PL - pressekontakt DHIF-pressestab: Stephan Ghisler-Solvang, pressekoordinator i Nordea Birger Andersen, BT Søren Willeberg, Team Danmark Ane Rønn-Poulsen, DHIF (presseattache) Bindeled mellem truppen og pressen i både London og Danmark Placeret både i PL-byen og udenfor Lave egne nyheder, artikler, pressemeddelelser, små videoindslag (uden for idrætsanlæg) sociale medier m.v.

12 DR’s oplæg til dækning af De Paralympiske Lege 2012


Download ppt "Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google