Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI."— Præsentationens transcript:

1 Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI

2 De 5 Kommunikations veje MIF Hjemme- side Facebook Nyheds- mail Opslags- tavler Lokal- aviser

3 Kommunikations kanaler VejMEDDELELSERFREKVENS FACEBOOK. Promotion/likes/ delinger Stort set alt, der har relevans for MIF. Enten et billede fra et hold, lille sjov besked, generel besked. Folk skal have lyst til at like eller dele posten, fx kan MIF dele et billede af et hold efter træning. Man kan også stille et spørgsmål og på den måde aktivere ens følgere. Konkurrencer. Helst hver dag – som MINIMUM 2 gange om ugen. En administrator gruppe nedsættes. Alle kan sende indlæg til administratorerne på Facebook@maaloevíf.dkFacebook@maaloevíf.dk HJEMMESIDE Foreningens ansigt udadtil. AL generel info. 1 gang månedligt sætter vi to trænere i fokus med et portræt. Konkurrencer. Skal opdateres efter behov af webmaster. Indlæg sendes til webmaster@maaloevif.dkwebmaster@maaloevif.dk Der laves nyt design i maj/juni 2014, så det er klar til den kommende sæson. NYHEDSBREV (MAIL & HJEMMESIDE) Et månedligt nyhedsbrev med info fra holdene om fx udvikling, stævner, nye tiltag. Ét samlet nyhedsbrev for klubben, så man får kendskab til de andre hold. Månedligt. Udsendes af webmaster. Indlæg sendes til webmaster@maaloevif.dk webmaster@maaloevif.dk OPSLAGSTAVLER (Haller, Biblioteket, fritidsklubber, dagligvarebutikke r, etc.) Meld dig ind/kom til prøvetræning/nye hold/vi udvikler os Skal altid være til stede. Udskiftes ca. hver 2. måned eller når de ryger ned. Der laves en oversigt over opslagstavler og der mobiliseres frivillige til at hænge opslag op. LOKALAVISERNE Ballerup Bladet + Ledøje Smørum Måløv Avis Artikler om; 1) DM med DGI, 2) arrangementer, 3) udvikling af enkeltperson, 4) Stævner, 5) Nye hold, 6) Flere medlemmer, 7) konkurrencer Så ofte som muligt. Minimum en gang om måneden skal der sendes et indlæg til lokal aviserne der viser MIF. Facebook administrator gruppen hjælper gerne. Send artikler til Facebook@maaloevif.dk

4 Hjemmeside - Retningslinjer for nyt webdesign Måløv Idræts Forenings hjemmeside har en masse information, hvilket er en god kvalitet. Den kunne dog godt bruge en make-over, så den rent visuelt er mere tidssvarende. Forslag til ændringer:  Hjemmesiden har brug for et mere struktureret og organiseret look  Flere billeder på hjemmesiden fra fx de forskellige hold  Logo på hjemmesidens forside  Portræt af instruktørerne  Nye og ensartede billeder af instruktørerne  Brug af MIF’s farver på hjemmesiden  Evt. en video til hjemmesiden  Billeder som supplement til beskrivelserne af de forskellige hold,  Ryd op i teksten – rent og simpelt sprog  Prioritere i nyhederne Der laves nyt design i maj/juni 2014, så det er klar til den kommende sæson

5 Logo - Retningslinjer for nyt webdesign MIF skal arbejde mod at designe et nyt logo  Et nyt logo kan være med til at åbne den nye sæson.  Et nyt logo kan lanceres sammen med ny hjemmeside.  Et nyt logo kan udvælges gennem en konkurrence blandt medlemmer. Der udskrives en konkurrence, hvor alle kan indsende forslag til nyt logo til MIF. Deadline er 1 juni 2014. Følgende skal være opfyldt for at indsende forslag:  Farverne: Grønne/lime grønne,  Tekst: MIF + Måløv Idrætsforening + 1972  Symboler(Valgfrit): Mennesker fra ”OS fra MIF vi kan”. Præmie er gavekort til Ballerup Centeret på 200kr. Forbehold: MIF forbeholder sig retten til ikke at anvende nogen af de indsendte logoer, ligesom MIF forbeholder sig retten til at bruge dele af de indsendte forslag. Forslag sendes til: DM@maaloevif.dkDM@maaloevif.dk

6 Logo - Eksempler på andre Idrætsforeninger: Morup Idrætsforening  Brug af klubfarver  Moderne look  Årstal for foreningens stiftelse  Der står både ”MI” og ”Morup Idrætsforening” Ørestad IF  Brug af bynavn i logo  Årstal for stiftelse af forening  To mennesker i bevægelse = motion  De to mennesker danner samtidig et hjerte, hvilket får repræsenterer hhv. at der er plads til alle og sundhed.  Moderne look i traditionel logoform. Borup Idrætsforening  Brug af klubfarver  Der står både ”BIF” og ”Borup Idrætsforening”, så ingen er i tvivl om klubnavnet.


Download ppt "Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google