Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR."— Præsentationens transcript:

1 Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR

2 Furesø Idrætsråd (FIR) Sammenslutning af de fleste idrætsforeninger i Furesø Kommune Formål: – fremme idrætslivet i kommunen, – arbejde for at skabe de bedst mulige forhold for klubliv og udøvelse af forskellige idrætsgrene – virke for et godt forhold mellem medlemsforeningerne – varetage den samlede idræts interesser overfor kommunen og andre offentlige myndigheder og samarbejdspartnere

3 FIR’s mulige rolle i relation til skolereformen Støtte skolerne i formålet om øget motion (45 min. pr. dag) Sikre nogle strukturerede og tilgængelige forløb, der kan give børnene oplevelser med forskellig idrætsgrene Sikre bred repræsentation af kommunens idrætsgrene Sikre fortsat optimal udnyttelse af idrætsfaciliteter og ressourcer

4 Fordele/muligheder ved samarbejde mellem skoler og idrætsforeninger Elever og lærere får mulighed for at prøve mange forskellige idrætsgrene Skabe øget interesse for at dyrke idræt i en forening Udnytte idrætsfaciliteter og træner kapacitet bedre

5 Eksempel på et struktureret forløb Lektionsplan for de forskellige klassetrin Undervisning af lærere Medvirken ved de første lektioner Rekvisitter til lektionerne

6 Lektions- del Tid i min FormålIndholdØvelser Omklæd- ning 10--- Opvarm- ning 10 Opvarmning skal gøre kroppen klar til den egentlige træning, for at øge præstationen og undgå skader. Under opvarmningen er det vigtigt at starte i et roligt tempo, for derved langsomt at øge intensiteten så kropstemperaturen, på kontrolleret vis, stiger. Opvarmningen bør være fælles for alle eleverne og bør altid indeholde en almen del, og en specifik, tennisrelevant del. Den tennisspecifikke inkluderer forskellige koordinationsøvelser og forskellige øvelser med styrkende element for ben, ryg, mave som kan være en del af forskellige sjove lege og stafetter på tennisbanen. Almen del (5 min.): Løb rundt om banen (høje knæløftning, høje knæspark, sidestep, gadedrengeløb, sving med armene, reaktioner på trænerens klap, hop over hække eller træningsstiger mv.) Tennisspecifik del (5 min.): 2½ min. øvelses nr. X Tema 110 I tema 1 trænes grundlæggende tekniske eller taktiske tennisfærdigheder, eller består af indslåning og let spil med fokus på grundlæggende færdigheder, evt. repetition af færdigheder fra sidste lektion. Tema 1 fra lektionen i lektionsplanen. En øvelse med indledende instruktion. Gerne let spil med få regler. Instruktion (max 2 min.) Øvelse nr. XX Tema 210 I tema 2 trænes nye grundlæggende tekniske eller taktiske tennisfærdigheder. Tema 2 fra lektionen i lektionsplanen. En øvelse med indledende instruktion. Instruktion (max 2 min.) Øvelse nr. XX Tema 320I tema 3 spilles et spil, der inkluderer og bygger videre på de tillærte færdigheder fra tema 1 og 2. Tema 3 fra lektionen i lektionsplanen. Pointspil, konkurrencer eller leje med kort instruktion. Instruktion (max 2 min.)


Download ppt "Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google