Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOle Kristian Klausen Redigeret for ca. et år siden
1
UDDANNELSESSTRUKTUR FOR SOSU-ASSISTENTER TUP-projekt 2006 - 2008 Social og sundhedsskolerne i Region Midtjylland: Herning, Randers, Skive, Silkeborg og Århus
2
TUP-projekts formål Afdække, hvordan AMU-systemet i højere grad kan bruges til at styrke social- og sundhedsassistenters kompetenceudvikling Udvikle og beskrive en fleksibel og moduliseret uddannelsesstruktur, der kan give sosu-assistenter et kompetenceløft
3
Metode Rapporter Fokusgruppeinterview Dialogmøder Udviklingsarbejde KUA: KompetenceUdviklingAssistenter
4
Kompetencer Fagidentitet Ledelseskompetencer Pædagogiske kompetencer Kulturel og social kompetence Relationskompetence Dokumentationskompetence Lærings- og udviklingskompetence Faglige kompetencer
5
K OMPETENCE U DVIKLING A SSISTENTER
6
Overordnet mål for KUA Det overordnede mål med uddannelsen er, at social ‐ og sundhedsassistenten opnår forudsætninger for at: videreudvikle personlige og erhvervsfaglige kompetencer gennem øget faglig viden og kunnen understøttet af udvikling af pædagogiske ‐, relationelle ‐ samt dokumentations ‐ og udviklingskompetencer kvalificere egen praksis ved at forholde sig refleksivt til stadigt vekslende udfordringer i forhold til: den enkelte borger, grupper af borgere, organisation eller samfund. implementere nye initiativer, som er til gavn for den enkelte borger/patient, grupper af borgere eller samfundet.
7
Opbygning Basismodul 20 dage Valgfrie fagmoduler (8 muligheder) Ca. 27 dage
8
Basismodul Basismodulet sætter fokus på Social ‐ og sundhedsassistentens faglige identitet og kernefaglighed Kommunikation og kulturel bevidsthed Organisation og selvledelse Kvalitet og den professionelle indsats Sundhedsfremme og forebyggelse
9
Fagmodul Fagmodulet sætter fokus på, at social og sundhedsassistenten kvalificerer egen praksis ved at: forholde sig refleksivt til de faglige udfordringer, der præger arbejdsfeltet. iværksætte nye faglige initiativer, der forbedrer det faglige arbejde og samarbejdet med borgere og kolleger. få den nyeste viden inden for det valgte fagområde analysere og reflektere inden for et selvvalgt projektemne for nå frem til nye handlemuligheder.
10
Struktur
11
Struktur - temaer
12
Tilrettelæggelse
13
Bedømmelse, bevis og merit Projekt Bedømmelse Kursusbevis Merit til Akademiuddannelse (VVU)
14
Hvor og hvornår? Basismodul 1. forløb Herning, Silkeborg, Randers 17. november 2008 – 6. marts 2009 Øst og vest Region Midtjylland 23. marts 2009 – 19. juni 2009 Fagmoduler Øst og vest – Region Midtjylland Efterår 2009
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.