Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bygningssamarbejde på Campus Nakskov Peer Lundquist Bygningschef, CELF.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bygningssamarbejde på Campus Nakskov Peer Lundquist Bygningschef, CELF."— Præsentationens transcript:

1 Bygningssamarbejde på Campus Nakskov Peer Lundquist Bygningschef, CELF

2 CELF ERHVERVSSKOLE MED AFDELINGER I NAKSKOV, MARIBO OG NYKØBING F- Kringelborg & Holger Brothagensvej Bispegade Merkurs plads Nakskov

3 Campus Nakskov Kringelborg & Holger Brothagensvej Bispegade Merkurs plads Nakskov (Bygnings-)samarbejde mellem: VUC Nakskov Gymnasium & HF CELF Lolland Kommune

4 Udfordringen For mange kvadratmeter til for få elever fordelt på mange aktører med forskellige interesser

5 … så der skal samarbejdes om optimering af de sekundære funktioner  Bygningsdrift – Pedeltjeneste – Rengøring – Vedligeholdelsesplanlægning – Udførelse af vedligehold – Optimering af lokaleudnyttelse  IT  Intern post  Telefoni  Kantine  Reception  Bibliotek  Etc.  Bygningerne og deres drift er typisk den store post……så dagens tema er særdeles relevant.

6 Samarbejder på Campus Nakskov OpgaveOrganisering BygningsdriftVaretages af CELF som værtsinstitution i et administrativt fællesskab (pedeltjeneste, vedligeholdelsesplanlægning, vedligehold, visse håndværksydelser) Lolland Kommune får udført opgaverne som indtægtsdækket virksomhed RengøringBlev tidligere varetaget af det administrative fællesskab Er nu udliciteret Optimering af lokaleudnyttelse Udlejning af lokaler Frasalg Tværgående lokaleoptimering CELF udlejer til UU Nakskov Gymnasium udlejer til Lolland Kommunes 10.- klasser CELF har frasolgt bygningsmasse til Lolland Kommune (jobcentret) og staten (VUC) Hmmm KantinedriftCELF driver kantinen med tilskud fra de øvrige

7 Andre samarbejder OpgaveOrganisering ITNej ReceptionNej BibliotekLolland kommunes bibliotek

8 Gode råd  Gå efter at samarbejde på alle de områder, hvor der kan høstes stordriftsfordele – i form af lavere omkostninger og/eller bedre kvalitet – Hvad ville man have gjort, hvis man var én institution?  Fordel herefter effektiviseringsgevinsten fair mellem deltagerne – Det kræver åbenhed om tallene og åben dialog – Forhandlet retfærdighed  …..Men brug en simpel omkostnings-fordelingsmodel uden for mange særydelser og særpriser i et stort ydelseskatalog  Beskriv ydelserne på et overordnet niveau – Hvad kan I regne med bliver gjort? – På hvilken måde? – Med hvilken hast?  ”Helpdesksystem”

9 Barrierer 1.Interne ressourcer i de enkelte institutioner 2.Forskellige behov og ønsker hos institutionerne 3.Vi er konkolleger 4.Hvad er en fair fordelingsnøgle? 5.Historikken! 6.Der opstår ting, man ikke lige havde set komme!


Download ppt "Bygningssamarbejde på Campus Nakskov Peer Lundquist Bygningschef, CELF."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google