Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Januar 2003 Sid dyrt billigt ! Nybyggeri = besparelser på driften Fuld køling og ventilation Optimal kontorindretning Moderne mødefaciliteter Moderne restaurant-

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Januar 2003 Sid dyrt billigt ! Nybyggeri = besparelser på driften Fuld køling og ventilation Optimal kontorindretning Moderne mødefaciliteter Moderne restaurant-"— Præsentationens transcript:

1 Januar 2003 Sid dyrt billigt ! Nybyggeri = besparelser på driften Fuld køling og ventilation Optimal kontorindretning Moderne mødefaciliteter Moderne restaurant- og café-faciliteter Professionel reception Posthus Facility Management

2 Januar 2003 Sid dyrt billigt i Ørestad House Højteknologiske kontor- arbejdspladser i Ørestad House, Ørestad – 53.000 m². Tegnet af PLH-arkitekter.

3 Januar 2003 ”Skræddersyet” lejemål på Havnefronten 14.000 m² kontorhus gennemført på Islands Brygge/Sturlasgade, 2300 København S.

4 Januar 2003 ”Skræddersyet” lejemål på Havnefronten

5 Januar 2003 Hvordan ? Pensionskasse - Afkastkrav - Driftsudgifter - Udlejningsrisiko - Udlejningsomkostninger - Etc. 123456 789101112 1314151617x Vedtægter Generalforsamling FormandAdministration Bestyrelse Kantineudvalg ISS Receptions- udvalg Fællesareal- udvalg Lejerforening Styret kommunikation mellem lejere og ejer = fordele og ulemper Kommende forretnings- område for pensions- kasserne ?

6 Januar 2003 Fællesarealer Fællesarealerne styres af: ADGANGSKORT Adgang til udvalgte områder i bygningen Adgang til parkeringspladsen Afregning for medarbejdernes frokost Fælles biler ? Kreditkort ? Fitness-klub i bygningen ? Kontokort hos det lokale supermarked ? Kontokort til benzin og diesel ? Europark-kontokort ?

7 Januar 2003 Lejerforeningen Adgangskort styres af Lejerforeningen. Lejerforeningen er en juridisk enhed, der varetager drift af fælles kantine/restaurant køkken mødelokaler rygerum gårdhave reception fællesareal rengøring af fællesarealer udsmykning badefaciliteter og m.m…..

8 Januar 2003 Lejerforeningen - fortsat Lejerforeningen behandler ikke sager mellem den enkelte lejer og udlejer. Lejeforeningen lejer de arealer, der bruges til de fælles formål. Lejerforeningen kan kun ophæves, hvis udlejer skriftligt godkender dette. Udlejer har ret til at ophæve Lejerforeningen, hvis 20% af bruttoarealet har stået tomt i mere end 12 måneder. Bestyrelsen består af 1 medlem pr. lejer. Formand vælges demokratisk. Der etableres 3 udvalg: Kantine Reception Fællesarealer

9 Januar 2003 Kantineudvalg Bugnende ”madbord” i kantinen Lejerforeningen lejer arealerne til dette. Lejerforeningen investerer i/leaser inventar og maskiner. Lejerforeningen udlejer ”møbleret” kantine/restaurant/køkken til ISS. ISS driver og opkræver direkte hos virksomheden. Hver lejer tilmelder det ønskede antal medarbejdere til kantine- ordningen månedsvis forud af hensyn til optimering af indkøb. Store arrangementer såsom receptioner, frokost-møder, aftenmøder, etc. aftales direkte mellem lejer og ISS eller via receptionen.

10 Januar 2003 Receptionsudvalg Telefonpasning – …. ind og ud, møder, ferie, o.s.v. – alt kan passes! Telefonviderestilling, voicemail, etc. Postsortering – post ind og ud (posthus) Modtagelse af gæster Parkering Bestilling af taxa Modtagelse af pakkeforsendelser Hver uge kommer der en telefon-tekniker Booking af mødefaciliteter samt -forplejning

11 Januar 2003 Fællesareal-udvalg Møde- og konferencefaciliteter Drift, herunder rengøring Udsmykning/møblering af specielt ankomstområder Badefaciliteter Fitness Gårdhave, etc.

12 Januar 2003 IB43 – hvordan ? Bruttoetagemeter14.000 m² Lejerforeningen lejer ca. 1.000 m² heraf: - møde175 m² - kantine/køkken175 m² - restaurant/mødefaciliteter500 m² - reception150 m²

13 Januar 2003 Ydelse p.a. Traditionelt lejemål (25 m² pr. person) Traditionel indretning i IB43 (20 m² pr. person) “New ways of Working” i IB43 (18 m² pr. person) Arealbehov750600540 Husleje1.125.000900.000810.000 Drift150.000120.000108.000 Varme og vand84.75067.80061.020 Lejerforening0120.000108.000 Receptions- personale, løn p.a.250.00000 Leje af møde- lokaler 1 dag om ugen052.000 Omkostninger i alt p.a.1.609.7501.254.4001.139.020 Et eksempel Antal ansatte30 Lejeniveau pr. m² p.a. (eksempel) inkl. ventilation og køl1.500,00 Udgifter til drift200,00 Udgifter til vand og varme113,00 Udgifter til lejerforening pr. m² p.a.200,00 Alle tal er i kr. ekskl. moms

14 Januar 2003 Pensionskasse Bestyrelse Space Management Facility Management Medarbejder-trivsel Core business Kantine Reception Fællesarealer Delebiler Fitness Indkøb Bank Børnepasning ? ? =


Download ppt "Januar 2003 Sid dyrt billigt ! Nybyggeri = besparelser på driften Fuld køling og ventilation Optimal kontorindretning Moderne mødefaciliteter Moderne restaurant-"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google