Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør."— Præsentationens transcript:

1 FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør Sundhedsfaglig direktør Planlægnings- & økonomidirektør Forhandlings- & personaledirektør Akutklinik Apotek Rigshospitalet Bispebjerg Frederiksberg Hvidovre Amager Sct. Hans

2 FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret Centerdirektør Personale og økonomi Call Center Call Center for SEC’s interne kunder, arkiv for patintjournaler Café & Kantine Personalekantine, møde- og gæstearrangementer café Patienthotel Patienthotel, auditorier og mødelokaler, telefonomstilling og information Maskinafdeling Drift og vedligehold af bygninger samt tekniske anlæg Transport- afdeling Transport, post og affald, kapel, piccolinetjeneste. Byg & Anlæg Byggeprojekter, lokaleadministration myndighedsforhold og controllerfunktion Sterilicerings- central Steriliseringscentral QC for decentrale sterilcentraler, Rekvireringsteam Centralkøkken Centralkøkken, produktion og levering af mad til patienter på Rigshospitalet og Frederiksberg Hospital Kontrakter og kvalitet H:S fællesindkøb Indkøb, linned og lager.

3 FM januar 2004 Aktører i spillet om effektiv drift Politisk overbygning Ledelse Medarbejdere Kultur Fagbevægelsen Eksterne samarbejdspartnere

4 FM januar 2004 H:S Udbudspolitik Institutionernes tilrettelæggelse af arbejdet med udbud......... Institutionerne gennemgår og vurderer løbende (dog mindst hvert 5. år) opgaverne med henblik på en vurdering af hvilke opgaver, der er egnet for udbud.........

5 FM januar 2004 Focus på god ledelse

6 FM januar 2004 Focus på kundebegrebet Kunde FØR Kunde EFTER Call Center Servicecentret Et telefonnummer To faxnumre 60 telefonnumre og 30 faxnumre Servicecentret

7 FM januar 2004 Bench marking Kortlægning af aktiviteter Hvilke aktiviteter kan udføres af eksterne Fordele ved at spørge eksterne om bud Ulemper ved at spørge eksterne om bud Valg ekstern/intern Opfølgning på beslutningen/benchmarking Effektiviseringsproces - generelt

8 FM januar 2004 Opdeling i delprocesser Ydelsesbeskrivelse Prissætning af ydelser Bench marking Trimning af organisationen Bench marking Eventuelt udbud Opfølgning Eksempler, køkken, maskin, transport Effektiviseringsproces – i specifik funktion

9 FM januar 2004 Myter og virkelighed Kvaliteten falder Dumping Funktionelle sammenhænge ødelægges Medarbejdere nedslides Sikkerheden sættes over styr Kollegalitet ophører Dette hospital er noget helt særligt Motivationen forsvinder

10 FM januar 2004 Automatiske argumenter mod udbud. Det er dumt at udbyde noget, der fungerer godt. Det kommer ikke til at fungere (underbyg argumenter) Omkostningerne ved udbudsforretningen er for høje. Vi har ikke nok tid til at lave udbudsmateriale o.s.v. Det er ok - blot ikke lige nu. Det er for tidligt – vi kan selv blive mere rationelle end nu. Det er for sent - lad nu vort rationaliseringstiltag virke først. Lad os gennemføre en analyse først (forhaling). Vort arbejdsfelt/hospital er meget specielt. Det er ikke forsøgt før - lad andre lave begynderfejlene. Det kan ikke lade sig gøre i praksis (sagkyndigheden må respekteres) Det forslag kommer til at vække modstand (trussel om uro)

11 FM januar 2004 Erfaringer med bygningsvedligehold Økonomi Kvalitet Detaljeringsgrad i kontrakter


Download ppt "FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google