Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Praktiske informationer og guidelines PL i London 2012.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Praktiske informationer og guidelines PL i London 2012."— Præsentationens transcript:

1 Praktiske informationer og guidelines PL i London 2012

2 Hvilke regler skal jeg overholde op til og under PL? –DHIF’s pressepolitik –Eksponering af sponsorer –IPC: Brug af sociale medier og blogs

3 Retningslinjer DHIF’s pressepolitik bygger på åbenhed og fleksibilitet over for pressen under hensyntagen til de sportslige forberedelser samt solidaritet med den samlede PL-trup.

4 DHIF’s pressepolitik, fortsat Udtaleret –Hvem udtaler sig om hvad –Forhold dig loyalt i forhold til den samlede danske trup –Ret kritik internt, før du benytter din udtaleret

5 DHIF’s pressepolitik, fortsat PL er et vigtigt udstillingsvindue for atleter, forbund og sponsorer, og derfor er vi i videst muligt omfang til rådighed for pressen. Det betyder, at: –Atleter er tilgængelige for pressen i mixed zone efter alle konkurrencer –Atleter bidrager til den generelle pressedækning så vidt det er muligt – dog under hensyntagen til sportslige forberedelser

6 Sponsorprofilering før PL –Profilér DHIF’s hovedsponsorer via dit profiltøj, når du er på tv eller fotograferes til avisartikel i perioden op til PL  Det er vigtigt, at I husker det!

7 Sponsorprofilering under PL: –Sponsorlogoer er bandlyst på selve de paralympiske idrætsanlæg –Interviewes du uden for de paralympiske anlæg, skal du huske at tage DHIF’s profiltøj med hovedsponsorlogoer på –Det samme gælder, hvis du interviewes i DR’s studie eller i London by

8 IPC’s regler IPC opfordrer jer til at poste opdateringer på de sociale medier og blogs – og det samme gør vi! … bare I husker, at I som akkrediterede til PL skal overholde visse regler.

9 Sociale medier, blogs m.v. Posteringer: Skriv i jeg-form Giv kun udtryk for jeres egen personlige holdning Skriv kun om jeres egne PL-relaterede oplevelser Interview ikke andre akkrediterede, fx din holdkammerat, og skriv heller ikke historier om andre

10 Sociale medier, blogs m.v. Posteringer: Budskaberne skal være høflige og respektfulde Må ikke være skrevet i et uanstændigt eller krænkende sprog Må ikke videreformidle fortrolige oplysninger Må ikke have et kommercielt formål

11 Sociale medier, blogs m.v. Lyd og levende billeder: Det er ikke tilladt at offentliggøre lyd eller levende billeder fra de paralympiske arenaer – dog gerne fra Olympic Park og London i øvrigt Det er tilladt for atleter at offentliggøre video/lyd af sig selv i residential zone i den paralympiske by – ikke af andre. Det er ikke tilladt at offentliggøre video/lyd fra Paralympic Plaza (tidl. international zone) i den paralympiske by

12 Sociale medier, blogs m.v. Stillbilleder: Det er tilladt for atleter at offentliggøre fotos fra de paralympiske anlæg– dog ikke fra ‘backstage’ = omklædningsrum, taktikrum, family lounges, field of play m.v. Billederne skal tagges med et officielt paralympisk tag Ingen kommerciel brug Ingen anstødelige billeder Andre på billedet: Kræver tilladelse til offentliggørelse Det er ikke tilladt at anvende London 2012-logoet


Download ppt "Praktiske informationer og guidelines PL i London 2012."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google