Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Skolesamarbejde med Sølvgade Skole Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Skolesamarbejde med Sølvgade Skole Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund."— Præsentationens transcript:

1 Skolesamarbejde med Sølvgade Skole Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

2 A. Kort om samarbejdet (hvilken skole, hvor længe, hvad omfatter samarbejdet?) Invitation fra Københavns kommune/Sølvgades Skole var hurtigst Mødes med skolen for at afstemme og diskutere samarbejde og aftale roller for aktørerne. Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

3 B. Hvorfor og hvad fik os til at starte et skolesamarbejde? (Overvejelser i klubben Skjolds tanker og behov for at udvikle en ungdomsafdeling. Manglende ungdomsmedlemmer Gabriel Jensen Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

4 C. Hvordan fik vi det stablet på benene? (Kontakt, planlægning af forløb osv.) Hvad kunne Skjold tilbyde af læringsværdier Samarbejde med DFfR / Ronja’s input, gode styrings input, motivere, inspiration Attention Go Undervisningsmateriale Supportere og deltagelse fra klubmedlemmer Første dag bydes velkommen til en klub og en fortælling om klubliv og betydningen for mig Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

5 Skematisk oversigt for hvad Roklubben Skjold kan tilbyde af læringsværdier Målgruppen er børn fra 5 klasse og op. Kopling til fagligheden, fælles mål og trinmål Idræt: Roning/kajak, rospinning, motions rum og vejrsituation. Ansvar: DFfR lovgivning, DFfR Sikkerhed og Respekt, Retningslinjer. Materialle lære: Robåd, kajak vedligeholdelse og faciliteter. Teamplayer: Gruppearbejde, videndeling, planlægning og kommunikation. Sociale kompetancer: Skabe netværk, mangfoldighed, rollemodel og forældre. Fremtid: Uddannelsesmuligheder, instruktør, træner, konkurrenceidræt, undervisning og ledelse. Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

6 Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund idræt roning/kaj ak rospin ning motions rum vejrsitua tion

7 Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund ansvar DFfR regleme nt DFFfR sikkerhed Respekt Søfarts loven

8 Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund Materiel lære robådekajakker Vedlige holdelse faciliteter

9 Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund teamplayer gruppe arbejde viden deling planlæg ning kommuni kation

10 Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund sociale kompetencer skabe netværk mang foldighed rolle model forældre

11 Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund Fremtid Uddannelss mullig heder Instruktør Træner under visning ledelse

12 D. Praktiske ting i forbindelse med et skolesamarbejde Skolens behov/ udfordringer, skolereform/inklusion, tidspunkt, dag, transport Attension Go materiale har været godt men for læreren hører vi at indlæringen har været mere effektiv når der har været praktisk arbejde i maskinerne Skolen kunne bruge en maskine i det teoretiske. Klubbens behov, Undervisnings forløb, hvad lykkes- Klubbens udfordringer: Manglende indfyldelse på tid/dag Kapacitet, romaskiner, flere lokaler, opdeling i hold med aktiv lærer Inklusion er en succes, skolen har været begejstret, elever ønsker at komme i klubben, det sociale liv i klassen er ændret til det positive Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

13 E. Rollefordeling blandt de involverede (skaffe frivillige og beskrive opgaven for dem) En tidskrævende opgave, den ledelsesmæssig planlægning, info til aktører, bindeled mellem aktører, skriftlig planlægning, administrativt arbejde Supportere og deltagelse fra klubmedlemmer og fastholde dem, jo flere der deltager jo bedre, seniorer medlemmer har været vores primære gruppe af supportere Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

14 F. Hvilken betydning har skolesamarbejdet haft for klubben ? Klubben bliver mere synlig i nærområdet, og for de kommunale myndigheder, Samtidig med skolesamarbejdet har vi bygget en ungdomsafdeling opsom et resultat af GB arrangementer, så nu kan vi tilbyde skoleelever medlemsskab, general accept blandt klubbens medlemmer omkring en ungdomsafdeling, omgangstonen har ændret sig, poluariseringen er ved at blive nedbrudt Vi kan ikke hvile på laurbærerne man skal være opmærksom på at der er kontinuerlig fornyelse af supportere og alt ungdosmarbejde Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund

15 Retningslinjer i Roklubben Skjold Alle bærer navneskilte som stilles til rådighed af Skjold: Ingen brug af tlf. under lektionen udover til filmoptagelse i undervisningen: Klargøring af maskiner der af sprittes efter brug: Omklædt inden brug af redskaber : Eleverne ror i sportstøj (shorts, t-shirts og flade sko): Oprydning efter lektionen, affald fjernes: Lav stemmeføring, ingen løb af hensyn til sikkerhed(glatte Gulve),i Skjold passer vi på materialet : Vi ror til samme musik efter jeres ønske: Vi udviser respekt for hinanden både i tale og opførsel: Idrætslæreren har ansvaret for undervisningsforløbet: Læreren har ansvar for at eleverne medbringer sportstøj og drikkedunk og håndklæde: Lokalerne forlades i ryddet stand, Skjold fjerner affaldssækkene om nødvendigt: Der må ikke medbringes glas på udendørsarealerne og i omklædningsrum: (Barfodsareal) Elever opholder sig i de rum, hvor de modtager undervisning. Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund


Download ppt "Skolesamarbejde med Sølvgade Skole Ungdomsteamet v/Bente Henriksen og Arne Lund Roning siden 1887 Medlem af Dansk Forening for Rosport under Danmarks Idrætsforbund."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google