Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SSX Tricky ”Resist Gravity!”. Anmeldelse af SSX Tricky ”More than just an upgrade of the original, Ssx Tricky is the best snowboarding game ever made”.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SSX Tricky ”Resist Gravity!”. Anmeldelse af SSX Tricky ”More than just an upgrade of the original, Ssx Tricky is the best snowboarding game ever made”."— Præsentationens transcript:

1 SSX Tricky ”Resist Gravity!”

2 Anmeldelse af SSX Tricky ”More than just an upgrade of the original, Ssx Tricky is the best snowboarding game ever made”. – Shane Satterfield. Gamespot 9,4 ud af 10.

3 SSX Tricky Genre Analyse Konklusion Diskussion

4 Genre Vores definition på genre: ”Genre er baseret på hvordan man spiller spillet. Hvordan gameplayet er.” OG: ”Hvad spillet handler om, hvilke figurer man styrer og hvordan historien er opbygget”

5 SSX Tricky - Genre Action Snowboard- / sportsspil Arkade I mindre grad: aspekter af Rpg

6 Analyse Interface Gameplay Brugerpositionering Spilmodus Baggrundshistorie Karakterer Cutscenes Lydsiden Forhold mellem Narrativitet og Interaktivitet

7 Interface – Selve spillet Spilområde: Din karakters hoppen rundt på skærmen + omgivelser og modstandere. Gameplay informationer: Præsenteret som HUD. Point, hastighed, placering i feltet, tid tilbage, ”Adrenaline-meter”.

8 Interface - Menuer En sær hightech maskine der, åbenbart, indeholder snowboardere i små båse. Futuristisk grafisk flade der kører ud og ind.

9 Gameplay Det primære element er at udføre tricks på et snowboard. A close second er et race-element. Tertiært er der karakteropbygning og medaljejagt for der igennem at få adgang til nye baner, boards osv.

10 Gameplay Man skal styre sin avatar ned af et bjerg Alt efter hvilke mode man har valgt, skal man enten komme først ned eller lave de vildeste tricks. ”Race” og ”Showoff”. Dog kan det altid betale sig at lave tricks da de giver et hastighedsboost gennem ”The Adrenelin-meter”. Man bruger controlleren til at udføre alle disse halsbrækkende tricks

11 Gameplay Man har en vis frihed til at udforske banen, tage smutveje og bruge forskellige skilte, bevoksning og bjergformationer til at udføre yderligere tricks. Tit kan det betale sig. Ved at udføre tricks, får man point der gør at ens ”Adrenelin-meter” stiger og giver adgang til endnu vildere tricks, der så igen, hvis udført korrekt, giver adgang til et supertrick. Rundt omkring på banerne er der en gang i mellem forskellige ting man kan samle op, ved at køre ind i dem, som giver diverse bonuser.

12 Gameplay Ud over at køre ned i fred og ro, er der mulighed for at vippe de andre boardere af brættet, for at forhindre dem i at komme først, men også for at optjene point som bliver omsat til ”Adrenalin- Meter” points. Tricks udføres ved at hoppe ud over ting og så snurre rundt, spinne, lave ormen på boardet eller andre akrobatiske udfoldelser, ødelægge ting ved at køre ind i dem, eller glide på diverse rælinger, træer og hvad man ellers kan finde at gøre det på. Her giver spillet mange muligheder.

13 Brugerpositionering Den primære position er 3rd person. Skråt oppe bagfra avataren. Kameraafstanden til avataren kan indstilles mellem fire forskellige afstande. Overhead, Far, Medium (som er standart) og Near-Cam. Alt efter hvilken afstand man vælger, er der en stor forskel i oplevelsen af spillet. Fart og indlevelse er størst i ”Near”, mens overblik og dermed planlægning og udførsel af tricks og snedig banemanøvrering er nemmere jo længere væk fra man ser avataren.

14 Spilmodus Start Game Practice Free Ride Trick Turtorial Single Event 1 or 2 player RaceShowoff Time Challenge World Circuit RaceShowoff

15 Baggrundshistorie En flok helt vildt ”funky-fresh” snowboardere skal køre ned af en række forskellige bjerge rundt omkring i verdenen, for at vinde en medalje af det pureste guld. Under vejs bliver de bedre, vinder bedre udstyr og skaffer sig både venner og fjender.

16 Karakterer Alle spilbare karakterer, er defineret ud fra en stereotypisk fortolkning af det påståede alternative miljø der traditionen tro omgærer snowboarding. Af en eller anden grund er disse karakterer i langt de flestes tilfælde, defineret af dans. Alle karakterer har en lang baggrundshistorie, biografi, specifikke egenskaber, styrker og svagheder og endda et fiktivt interview der skal afspejle karakterens syn på sin egen rolle i spillet.

17 Cutscenes Når man første gang starter spillet, er der en lille trailer der viser de forskellige avatarer i spiluniverset. Inden man starter på en bane, bliver den præsenteret igennem en montage med speak omkring banens beliggenhed og egenskaber. Der er desuden en del cutscenes når man har klaret et løb, der viser ens avatar der danser og lammer rundt. Det er en form for belønning til spilleren.

18 Lydsiden Man har brugt en masse kendte navne indenfor musik og film til at lægge stemmer til karaktererne og lave musikken til spillet. Lydsiden er energisk og skifter alt efter hvad der foregår på skærmen.

19 Interaktivitet og Narrativitet Når man starter en bane med andre computerstyrede modkørere, kan disse have en af tre forskellige attituder overfor din avatar, baseret på dit karaktervalg. Nogen holder af dig og vil prøve at give dig gode råd mens løbet er i gang, beskytte dig mod andre. Nogle er neutrale og vil bare klare banen for sig selv. Nogle hader dig og vil prøve at jorde og vælte dig af brættet.

20 Interaktivitet og Narrativitet Disse tre attituder kan dog ændre sig i løbet af spillet, baseret på hvordan du opfører dig. Vælter du alle du møder af brættet, vil de fremover forsøge at gøre det samme ved dig. Cutscenes bliver også påvirket af dine handlinger på vej ned af bjerget. Du får at høre for det hvis du har været en psykopat.

21 Konklusion Et af spillets styrker er dets alsidighed. Man kan spille det på mange forskellige måder. Selvom det er et på papiret simpelt action/arkade/sportsspil, er der elementer af Rpg og en vis frihed til at skabe sin egen historie. De elementer af narrativitet der er designet ind i spillet, påvirker gameplayet på en meningsfyldt måde, hvilket giver spillet en ekstra dimension frem for andre spil i samme genre. Ens handlinger i spillet påvirker narrationen i efterfølgende cutscenes.

22 Konklusion Vi mener at de elementer af narrativitet der er i spillet, giver et ekstra lag til selve spiloplevelsen. Vi mener dog ikke at man spiller de forskellige karakterer anderledes baseret på deres personlighed eller ens fortolkning af denne. Det er mere den praktiske, ludologiske tolkning og hvad karakteren ”kan”. Frem for hvad de ”er”. Spillet er dog designet til at man kan vælge en karakter baseret på ens smag i dans, musik, attitude osv.

23 Diskussion! Og tak for tålmodigheden.. I var fantastiske..


Download ppt "SSX Tricky ”Resist Gravity!”. Anmeldelse af SSX Tricky ”More than just an upgrade of the original, Ssx Tricky is the best snowboarding game ever made”."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google