Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Danske Specialmedier Fællesmøde om Onlineannoncering og annoncestyring.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Danske Specialmedier Fællesmøde om Onlineannoncering og annoncestyring."— Præsentationens transcript:

1 Danske Specialmedier Fællesmøde om Onlineannoncering og annoncestyring

2 Formål med mødet At få afklaret hvordan et fremtidigt samarbejde kan skabe synergi, øget effektivitet og dermed større resultatskabelse for jer.

3 Agenda adServing Danmark – hvem er vi? Deltagere – hvem er I? Onlinemediemarkedet Præsentation af samarbejdsaftale Konklusioner og opsamling

4 Hvem er vi? Morten Marcussen – Forretningsudvikling af onlinemedier Morten Waldorf – Projektleder for samarbejdet med Danske Specialmedier. Rasmus Kjærgaard – Den danske systemforretning

5 adServing? adServing Danmark er ejet af adServing International, vi er noteret på Nasdaq OMX First North Det er vores mål at styrke indtjeningen hos vores kunder og samarbejdspartnere ved, at tilbyde de bedste outsourcede services indenfor; Bannerstyring Bannerbooking Online Annoncesalg Grafisk produktion Vores virksomhed er i dag repræsenteret i 6 lande – inden for 5 år er vi i 28. Kernen i vores ekspansion og forretning er det intelligente annoncesystem Proadmin.

6 Hvad er vores forudsætninger? Levering af annoncestyringssystemer til en lang række af større og mindre onlinemedier i danmark og resten af europa. Ca. 12.000 online kunder (annoncører). Sidste år realiserede vi DKK22. mio i onlineomsætning for mere end 25 medier – bl.a. QXL, OMX, Hot.dk, Love.dk m.fl. Bannerbooking for en række nationale og internationale medier og communities. Europas eneste, komplet integrerede annoncesystem, i drift hos en række større danske og europæiske medier.

7 Hvad skal der til? Fokus og styring Effektive modeller for prissætning Dedikeret indsats Viden om marked og brugere Overblik over medie og indtjening

8 At arbejde med Onlineannoncering Morten Marcussen

9 Online Annoncesalgstyper Ingen afhængighed i kundens budskaber Mediet tjener penge hver gang annoncen vises CPA – Cost pr. aquisition: Afregning pr. lead eller salg CPC – Cost pr. Click: Afregning pr. klik CPM – Cost pr. mille: Afregning pr. visning Sponsorat salg: Fast placering til fast pris

10 Formater FDIM er foreningen af interaktive medier, som sætter standarden for trafiktælling og formater for branchen. De anbefaler følgende formater

11 Andre formater og FDIM Formater Anderledes end FDIM 335*444 Tekstlinks Wallpapers Floating Overlay FDIM Standarder Nemmere konverteringer Nemmere for annoncører at lave materiale Antal af annoncepladser øger indtjeningen

12 Pris variable Formater Store formater giver generelt højere CPM end mindre ROS kontra faste placeringer Integrerede løsninger med sitet Sitet Målgruppe Tid på sitet Antallet af eksponeringer Øvrige variable Frekvens Keywords (sektioner) Tidsstyring ETC TTL Dominans Kreative løsninger Søgeords match

13 Samarbejdet Hvad indeholder det Rasmus Kjærgaard

14 Formål med samarbejdet Styrke og udvikle muligheden for at medlemmerne kan øge indtjeningen på onlineannoncering Dele udgifterne til et bannersystem (mindre medier) Rammeaftale til foreningen der sikrer yderst fordelagtige priser

15 Fordele ved et bannersystem? Bedre service over for kunder i form af statistikker m.v. Flere kampagnetype er mulige, Nemmere at udskifte og opdatere bannere. Rotation imellem bannere i samme rubrik Nye tider, nye filtyper, bannermuligheder Styring på f.eks. Antal, dato m.fl. Rapport generering baseret på indtjening fordeling m.v.

16 Bannersystem - Hvad kan det også? Rotation imellem alle typer bannere i samme rubrik Statistik/rapporter online eller automatisk pr. mail Brugervenlig kampagne-bookning og evt. support mulighed CPM, betaling pr. bannervisning Geo-segmenterede annoncer Kan integrereres på alle websites Frekvensstyring, time, dag, uge, uger og på tværs af flere medier CPC, betaling pr. klik CPL, betaling pr. lead Timebaseret kampagnestyring Effektivt prioriteringsmodul ETC, book kampagner op imod hinanden Click Once, optimering af indtægt via klik Søgeords match – redaktionelt indhold matches med specifikke annoncer.

17 Rammeaftalen For at gøre det så attraktivt som muligt for alle medlemmerne i Danske Specialmedier, har vi valgt at dele medlemmerne op i 3 grupper. Grupperne tager hensyn til følgende kriterier: – Onlineannoncering i dag? – Antal potentielle sidevisninger

18 Grupperne De udviklingsparate - Type A (fælleslicens) Inkluderet i denne gruppe er den gruppe af medlemmer der enten driver eller påtænker at drive sites. Typisk er disse sites mere tænkt som informationer om mediet, end som en online forlængelse af den primære kerneforretning. Har optil 10.000 bannervisninger pr. måned De Potentielle – Type B (egen løsning) Gruppen af medlemmer der allerede har etableret en kommerciel profil for deres annoncesalg. Deres profiler lægger op til, en umiddelbar forlængelse og evt. professionalisering af deres eksisterende annonceforretning i retning af også, at inkludere eller udvide salget til også at inkludere Onlineannoncer. Inkluderet er 500.000 bannervisninger pr. måned De Etablerede – Type C (egen løsning) Gruppen af medlemmer der i dag har etableret en forretning baseret på online annoncering. I denne gruppe er der allerede erfaring med at arbejde med bannerstyringssystemer. Inkluderet er 2. mio. bannervisninger pr. måned.

19 Hvad er indeholdt i pakkerne?

20 Type A - Fælleslicens Opsætning på fælles server ”Specialmediernes adServer” – Eget login giver adgang til medie/kampagneovervågning – adServing varetager validering af opsætningsmuligheder på det tilsluttede medies site kr. 500,- – adServing varetager opsætning og oplægning af annoncekoder på det tilsluttede medies site (kræver teknisk validering og accept). 1-5 bannerpladser kr 1.500,- 6-10 bannerpladser kr 1.950,- adServing booker hver enkelt kampagne/banner til fast pris kr 175,- – Ændring af kampagne/banner opfattes som ny kampagne Afrapportering og statistik for gennemført kampagne som pdf – Selvstændig adgang til statistik modul Adgang til hotline og support indenfor normal åbningstid Kvartalsvis fakturering fra Danske Specialmedier

21 Type B – Egen installation Opsætning af selvstændige installationer baseret på SaaS (Software as a Service) med mulighed for egen booking, styring og afvikling af kampagner. Licens kr. 1.500,- per måned – Inkluderet i den månedlige ydelse er 500.000 bannervisninger per måned Tilkøb af ekstra 250.000 bannervisninger: Kr. 175,- Ved tilkøb af mere end 1.500.000 ekstra bannervisninger per måned i 3, på hinanden sammenhængende måneder, opjusteres automatisk til en Type C. model. – adServing varetager implementering og oprettelse af koder kr. 3.000,- – Med mindre andet aftales oplægger mediet selv koder på eget site – adServing validerer at systemet er korrekt opsat adServing kan tilbyde at booke kampagne/banner til fast pris kr 150,- – Ændring af kampagne/banner opfattes som ny kampagne Selvstændig adgang til statistik modul Adgang til hotline og support indenfor normal åbningstid Månedlig fakturering fra adServing

22 Type C – Egen installation Opsætning af egen installation, eget CRM, egen booking og afvikling af kampagner Licens kr. 3.000,- per måned – Trafik maksimum på 2 mio. visninger per måned Tilkøb af ekstra 1 mio. visninger: Kr. 250,- per måned – adServing varetager implementering og oprettelse af koder kr. 10.000,- – Mediet oplægger selv koder på eget site – adServing validerer at systemet er korrekt opsat Selvstændig adgang til statistik modul Adgang til hotline og support indenfor normal åbningstid adServing kan tilbyde backup ved ferie/sygdom (kampagne booking, optimering) – Kampagnebooking kr 150,-/banner, optimering kr. 850/time Månedlig fakturering fra adServing.

23 Hvordan kommer vi i gang? Tilmelding her eller på www.adserving.dk www.specialmedierne.dk Vores implementeringsfolk kontakter jer. Derefter tilrettelægger vi det videre forløb i samarbejde med jer. Afhængig af pakkevalg, gennemføres der løbende systemintroduktioner m.v. hos enten Danske Specialmedier eller hos Mediet selv.

24 Tak for i dag


Download ppt "Danske Specialmedier Fællesmøde om Onlineannoncering og annoncestyring."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google