Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KAMPAGNEORGANISERING I SFU! Nathalie Tobiesen Schmidt, SFU Tønder d. 10 november.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KAMPAGNEORGANISERING I SFU! Nathalie Tobiesen Schmidt, SFU Tønder d. 10 november."— Præsentationens transcript:

1 KAMPAGNEORGANISERING I SFU! Nathalie Tobiesen Schmidt, SFU Tønder d. 10 november

2 HVAD ER KAMPAGNEORGANISERING?

3 ALLE SKAL MED Fokus på voksende ulighed og dermed og voksende fattigdom i DK

4 Der er 5 overordnede elementer i kampagnen. Disse elementer skal sikre at vi når bedst muligt ud med budskabet i kampagnen. ELEMENTER I KAMPAGNEN

5  Uddannelsesbesøg  Frivilligorganisering  Telefonbank  Politiske støtte koncerter/ fredagscafé  Juleindsamling DE KONKRETE ELEMENTER

6 UDDANNELSES BESØG Hvad er meningen med at lave uddannelsesbesøg? Besøg på uddannelsessteder som mobiliserer folk til at blive en del af kampagnen – og skaber en dialog omkring den politiske baggrund for kampagnen. Inviterer folk til den næste aktivitet + koncerten.

7 FRIVILLIG ORGANISERING En ekstra indsats i forhold til det almindelige arbejde med organisering, som grundlæggende går ud på at give folk konkret ansvar for dele af kampagnen og give folk muligheden for at biddrage. Helt konkret: Det skal være nemt at være med! Frivilligsekretariat.

8 TELEFONBANK Telefonbanken skal bruges som redskab til at mobilisere og motivere folk. -Det kan være til kampagneaftener (frivilligsekretariat) -Politiske støtte koncerter, skolebesøg eller anden aktivitet. Det vigtige er at der er en konkret aktivitet og at man sørger for at ringe til både medlemmer og de sympatisører man har i sit netværk eller som har signet up undervejs.

9 POLITISKE STØTTEKONCERTER Fungerer som løftestang i forhold til at få vores budskaber ud over rampen. Samtidig bidrager de helt konkret til forbedring af fattige børns vilkår i og med overskuddet går til Red Barnet. Dette er også den ene af de to milepæle i kampagnen.

10 JULEINDSAMLING SFU går på gader, skoler og lignende hvor vi sælger kampagne – muleposer, kage eller lignende. -Igen bruges dette element som løftestang for det politiske budskab. Alt hvad der bliver solgt for går til Red Barnet. Selvfølgelig er der en SFU- flyer med i posen  Kampagnens 2. milepæl.

11  Skolebesøg  Videohilsner KAMPAGNE ELEMENTER I RESPEKT KAMPAGNEN!

12 SKOLEBESØG

13 VIDEOHILSEN Sangen fra Omegnen :)

14 KOMMENTARER? Spørgsmål eller kommentarer?

15 WORKSHOP 1 Nu skal I selv arbejde med de forskellige kampagne elementer 

16 WORKSHOP 2 Nu skal I arbejde på at lave en lokal vinkling af kampagnen!

17 DEN POLITISKE FORTÆLLING - UD OVER RAMPEN! v. Gry Möger Poulsen, Landsformand


Download ppt "KAMPAGNEORGANISERING I SFU! Nathalie Tobiesen Schmidt, SFU Tønder d. 10 november."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google