Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afValdemar Schmidt Redigeret for ca. et år siden
1
Økonomi- og Erhvervsudvalget den 6. marts 2018
Job i Vest 2.0 Økonomi- og Erhvervsudvalget den 6. marts 2018
2
To års fælles indsats Job i Vest præsenteret for to år siden Samarbejde mellem 10 virksomheder og Lemvig Kommune
3
God udvikling Fraflytning halveret på to år:
Fra 200 til 100 fraflyttere årligt netto Indsatser spiller sammen: Imagesatsning – Job i Vest - UngeForum - StartVækst
4
Job i Vest 2.0 Ø & E har bevilget kr. / kr. årligt i to år 10 virksomheder har sagt ja til at bidrage med kr. hver i projektperioden: Thyborøn Havn, vestjyskBANK, HETA, TripleNine, Lemvigegnens Landboforening, Vandborg Karosseri, Vestjysk Revision, FMC, Kynde & Toft og Thyborøn Trawldoor
5
Forslag til mål for Job i Vest 2.0
Flere søger stillinger i området Flere bosætter sig i kommunen Unge, især lokale og fraflyttede unge, gøres bevidste om jobmuligheder på egnen.
6
Forslag til mål for Job i Vest 2.0
4. Formaliseret samarbejde med UU-vejledere. 5. Fokus på potentialerne med erhvervsfaglige grunduddannelser. Erhvervsfag = Erhvervsfag lig grunduddannelser
7
Hvordan når vi målene ? Generel markedsføring af virksomheder og kommunen Ny hjemmeside - Formidling af job/link til virksomhederne De gode virksomhedshistorier/portrætter Facebook-siden (følges p.t. af 5.129) LinkedIn systematiseres og opgraderes Unge – i samarbejde med Ungeforum
8
Hvordan når vi målene ? Etablering af et håndværker/lærlingeforum
Information til unge om kommunens erhvervsliv
9
Forslag til budget 2018 & 2019 Projektmedarbejder i 2 år kr. Oplysningskampagne kr. Digital markedsføring kr. Job-dage/jobevent kr. Udgifter i alt kr. Lemvig Kommune kr. 10 virksomheder kr. Indtægter i alt kr.
10
Tidsplan 2018 Nedsættelse af styregruppe Heta A/S Kynde & Toft
Vandborg Karosseri A/S Thyborøn Havn Vestjysk Revision Repræsentanter fra Lemvig Kommune (Job-centret, Kommunikation m.fl.)
11
Tidsplan 2018 Beslutning om markedsføringskanaler
Alle 10 virksomheder skal portrætteres Jobdage på enkelte virksomheder og få klasser ad gangen. Dialog med UU-vejledere Unge-events i studiebyer (VIP-håndboldevent i KBH) Løbende dialog med nye virksomheder til netværket. Midtvejsevaluering
12
Tidsplan 2019 Justering efter midtvejsevalueringen.
Møde med samtlige deltagere Nye ideer/initiativer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.