Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMaria Martinsson Redigeret for ca. et år siden
1
WORKSHOP den 9. oktober 2018 Fra 0-360 skabeloner på et år
"Hvor der før var en tilskuer, lad der nu være en deltager." (Frit oversat fra National Research Council, 2000, s. 104) WORKSHOP den 9. oktober 2018 Fra skabeloner på et år Projektleder Sanne Kramer og pædagogisk konsulent Dorthe Howalt, HANSENBERG
2
Facts om HANSENBERG Antal årselever i 2017: 1260
Antal undervisere: 147 Tre adresser i Kolding Brancheskoler Uddannelse Årselever HTX 260 Vitia Klinikassistent, frisør, gastronom, tjener, fitness 204 Teknia Smed, tømrer, teknisk designer, vvs, elektriker, lager & logistik, auto, 10. kl. 404 Desigina Mediegrafiker, webudvikler, data og kommunikation 101 Organia Dyrepasser, anlægsgartner, landbrug, veterinærsygeplejerske, beslagsmed 291
3
Udgangspunktet for HANSENBERGs digitaliseringsstrategi
Sigtelinje 1: Ledelse og implementering af fælles pædagogisk og didaktisk grundlag 1 Sigtelinje 2: Vidensdeling 2 Sigtelinje 3: Ændrede tilrettelæggelsesformer for undervisningen 3 Sigtelinje 4: Kobling mellem skole og praktikforløb 4
4
Nedbrydning i initiativer
LMS: Designe – Bygge – Implementere - Vedligeholde 1:1-løsning iPad til alle elever og undervisere
5
Implementering af LMS HANSEN-BERG Tekniske Gymnasium Q3 2019
Øvrige hovedforløb Q1 2019 GF1, GF2 og HF1 Q3 2018 LMS- Piloter Q1,Q2 2018 Introduktion til Moodle for EUD Kvalitetssikring
6
På åbent hav – ledelse af forandring
7
Maskinparken som fundament
Kompetenceudvikling som forankringsfokus Fokus på fleksibel, relevant og tidssvarende undervisning
8
Kompetenceudvikling som forankringsfokus
Øvrige undervisere E-lærings-guider Stabs-funktioner Strategisk niveau Tværgående funktioner Pædagogisk praksis
9
Forandringsledelse & kommunikation
Ledermøder Milepæle, initiativer, status, forventningsafstemning Medarbejdermøder Introduktionsmøder til initiativer, teammøder, workshops mv Nyhedsbreve Status på hvad der er sket og et kig på kommende implementeringer, best practise Guidelines How to – Clickguides/vejledninger
10
Succesfuld implementering handler om meget mere end selve Moodle
Studieadministrative systemer IT-afdelingens systemer Adgang til support eksternt Adgang til support internt
11
Sikring af kvalitet - HANSENBERG masterskabelon
12
Moodle for GF1, GF2 og HF1 Masterrum 360 Undervisningsrum 622
Brugere i alt på HANSENBERG 1008 Antal logins i uge 1745 Antal brugere der har logget ind i uge 451
13
Moodle i tømrerteamet Moodle fungerer fint som E-bog og giver et godt overblik for eleverne ift. hvad deres skoleforløb indeholder. Jeg synes, at Moodle giver en masse løsninger i form af quiz osv., hvor vi før måtte have abonnementer til eksterne hjemmesider Moodle giver også et mere ”afslappet” forløb for læreren, da det stiller krav til, at man skal have lavet hele forløbet, inden holdet starter. Det er også en god hjælp, når jeg eksempelvis er inde og have Allans klasse. Der kan jeg bruge hans yderst gode Moodle-forløb. Det er en stor hjælp for mig. Underviser, tømrerteamet
14
iPaden i Gastteamet ”Vi bruger iPad fuldt ud i undervisningen, både som forberedelse hvor eleverne kan læse op til undervisningen hjemme, bruges til at aflevere opgaver igennem forløbet. Undervisningen er baseret på oplæg, spil, quizzer, PP og opskrifter til praktikundervisningen. Vi er ikke helt sikre på, hvordan vi får sat Moodle op til eksamen. Vi er stadig ikke så gode til at anvende de forskellige apps, men det kommer senere.” Gast-teamet
15
iPad og Moodle i brug
16
Efterårets aktiviteter
Dialogmøder med ledere Forberedelsesmøder med e-læringsguider 2 workshops pr. brancheskole afholdt af e-læringsguider Næste milepæl: Uge 1, 2019 Designia Workshop 1 06.11 kl 15-17 Workshop 2 27.11 kl 15-17 Teknia 31.10 kl 14-16 05.12 kl 14-16 Organia 11.12 kl 14-16 14.12 kl 13-15 Vitia 24.10 kl 14-16 28.11 kl 14-16
17
Udfordringen – Fælles OneDrive
It bygger løsning i et Sharepoint-miljø, hvor eleverne har kiggeadgang og lærere har redigeringsadgang. Løsningen er klar til uge 1, 2019 (ny produktionsuge) ”Vi har haft problemer med, at de link, vi havde lagt ind ikke fungerede. En lærer oprettede så en mappe, hvor han lagde dokumenterne ind som filer i stedet. Jeg har problemer, når jeg skal markere, at eleverne ikke må redigere i dokumenter. Jeg kigger lige ned en dag, for der er indtil videre ingen, som har kunne forklare hvorfor jeg ikke kan det.” Faglærer, Vitia
18
Status på tiltag – indsamling af data
"Hårde data" fra brugen af Moodle Fire nye skolespørgsmål til ETU for grundforløbselever og elever på 1. HF Kvalitativ dialog ved de kommende teambesøg Kan på sigt kobles op på hhv. det første retningsgivende mål for HTX og mål 3 for EUD/EUX, der begge omhandler målet om at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige som de kan. Status på tiltag – indsamling af data Dohs Hvad svarer HANSENBERG, hvis de bliver spurgt om det virker??? Nye skolespørgsmål: Hvor ofte bruger du iPaden i undervisningen? Hvor ofte bruger du Moodle i undervisningen? Vurderer du, at iPaden giver dig mulighed for at være aktiv i undervisningen? Hvad synes du om Moodle som en samlet læringsplatform for din undervisning? HTX: Det første af de retningsgivende mål Gymnasieskolerne skal sætte retning for elevernes læring og faglige niveau med det sigte, at skolerne udfordrer alle elever, så de bliver så dygtige som de kan, herunder at alle elever, uanset baggrund, får realiseret deres potentiale bedst muligt gennem høj kvalitet i undervisningstilbuddene. EUD/EUX: Det tredje af de fire klare mål Erhvervsuddannelserne skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige som muligt.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.