Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Registrering af oplysninger i hovedtræk

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Registrering af oplysninger i hovedtræk"— Præsentationens transcript:

1 Registrering af oplysninger i hovedtræk
Indførelse af ”vandreblanket”: Blanket, hvor oplysninger løbende registreres, og som følger medlemmet Registrering som led i projektet Registrering sideløbende med projektet Registrering fra 1. juli 2001 og fremover Registrering hvor længe og hvordan opbevares?

2 Registrering som led i projektet
Hvilke medlemmer? Hvilke oplysninger? Fremadrettet del Historisk del

3 Hvilke medlemmer? Skæringsdato: 1. juli 2001.
Medlem af a-kasse den 1. juli 2001 og som betaler e-bidrag eller som har betalt e-bidrag uden at få beløbet tilbage. Den a-kasse, medlemmet er medlem af den 1. juli 2001

4 Fremadrettet del Indeholder oplysninger (med periodeangivelse) fra 1. juli 2001 om: - forsikringsstatus - betaling af e-bidrag, og forklaring på manglende betaling - forsikringsperioder i EØS/Færøerne - tilbagebetaling af e-bidrag ”Logges” af den a-kasse, hvor medlemmet er medlem (eller som medlemmet efterbetaler e-bidrag til)

5 Historisk del af vandreblanket
Indeholder oplysninger før 1. juli 2001 om: Indbetaling af e-bidrag Medlemmets (potentielle) ret til efterløn Forsikringsperioder fra Færøerne/EØS-land Dispensation efter lovens § 74 a, stk. 4. Perioder med bruttorevalidering Evt. tilbagebetaling af e-bidrag Indsamles ved hjælp af AR 287

6 Blanket AR 287 Indeholder oplysninger fra den enkelte a-kasse om:
Optagelsesdato Forsikringsstatus Kendte forsikringsperioder fra Færøerne/EØS-land Dispensation efter lovens § 74 a, stk. 4 Kendte perioder med bruttorevalidering Betaling af e-bidrag Evt. tilbagebetaling af e-bidrag

7 Registrering sideløbende med projektet
Medlemmer, som søger om efterløn/efterlønsbevis inden historikken er på plads Medlemmer, som bliver overflyttet inden historikken er på plads.

8 Registrering fra 1. juli 2001 Fra og med den 1. juli 2001 og frem for medlemmer, som er omfattet af projektet (historikken kommer på plads; dvs. nu blot fremadrettet registrering). Fra det tidspunkt et medlem, som er fyldt 30 år fra den 1. juli 2001, begynder at betale e-bidrag (Ikke behov for historik, fremadrettede del indeholder alle relevante opl). Fra det tidspunkt, et medlem som er fyldt 30 år før den 1. juli 2001, begynder at betale e-bidrag. (Forudsætter, at historiske opl. også indhentes).

9 Registrere hvor længe og opbevares hvordan?
HR: Registrere alle ændringer indtil fyldte 65. år. U: Hvis et medlem efter det fyldte 40. år får det indbetalte e- bidrag tilbage: ikke registrere ændringer herefter. Vandreblanketten opbevares til udgangen af det år, hvori medlemmet fylder 70 år. Den a-kasse, som indsamler oplysningerne til den historiske del af vandreblanketten (via AR 287), skal opbevare de indsamlede oplysninger.


Download ppt "Registrering af oplysninger i hovedtræk"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google