Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGustav Klausen Redigeret for ca. et år siden
1
Koordination på handicapområdet – København 11. juni 2009 v/ Mia Schneider og Bo Jensen, Handicapenheden, Servicestyrelsen
3
Disposition Om projekt Koordinerende sagsbehandler Hvad skal der til når vi vil koordinere? Hvad skal vi være opmærksomme på? Om redskaberne på: http://koordinerende.servicestyrelsen.dk http://koordinerende.servicestyrelsen.dk
4
Om projektet: Baggrund og formål Baggrund –Borgerne følte selv de var koordinator –Samarbejdet på tværs på i og uden for kommunen kan forbedres Formål –At udvikle redskaber der kunne imødekomme de kendte udfordringer
5
Om projektet: Projektkommuner Allerød, Kolding, Lyngby-Taarbæk og Odense Udvalgt på grund af forskelighed mht.: –Størrelse –Organisering af handicapindsatsen –Geografisk beliggenhed –Sammenlægningsramt eller ej –Erfaringer med koordination
6
Om projektet: Projektforløbet Redskaber udviklet af medarbejdere og ledere på baggrund af borgernes anbefalinger i de fire kommuner. Derfor stor spændvidde i redskaberne Justeret og tilpasset i forhold til både ledere/medarbejdere og borgeres tilbagemeldinger
7
Hvad skal der til når vi vil koordinere?
8
En koordinator er ikke altid nok!! Ledelsesmæssigt fokus! Forpligtelse af hinanden på tværs af afdelinger og forvaltninger Understøttelse, eks. handlevejledninger og konkrete redskaber Udbred og understøt kendskabet til koordinatoren
9
Hvordan skal vi være opmærksomme på? Koordination er det samme som at investere i elsparepærer! Arbejd med kulturen, og vær bevidst om forskelligt ’policy-fokus’ Tænk lo-tech frem for hi-tech Tænk på udvikling af de nødvendige kompetencer – specielt facilitering Hav tålmodighed Koordination en løbende udviklingsopgave
10
Præsentation af www.servicestyrelsen.dk/koordinerende www.servicestyrelsen.dk/koordinerende
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.